Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-11, 09:10   #51
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tenkte også fiskekaker og pølser ørten ganger...

Kanskje det er en nordnorsk tenkemåte?

Så du mener at nordlendinger ikke har evnen til å lese et innlegg skikkelig?

Jeg er også nordlending og leste det ikke som fiskekaker og pølser ørten ganger, men fiskekaker og pølser av og til. Men så er det jo 13 år siden jeg flytta sørover, så jeg er regnes vel bare som en skapnordlending (som min jordmor fra Harstad så pent kalte meg) nå for tiden

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:39   #52
virreguri
Nytt Medlem
 
virreguri sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: ett sted ved havet
Innlegg: 5
virreguri er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Synes jeg bruker en formue bare i fløte jeg, men for all del, det er da verdt det

Og egg


Nei, jeg synes ikke jeg bruker så mye mer penger på lavkarbo. Har egentlig bare byttet noen matvarer med ANDRE matvarer (som koster omtrent det samme), og takket være iherb så er ikke "spesialgreiene" noen nevneverdig utgift heller.
Barn og mann spiser ikke så veldig annerledes enn meg, bare at de MÅ ha brød og frokostblanding i huset. Ellers har de vært fornøyd med lavkarbomiddager til fellesmåltidet, og skal de lages noe kosemat...pizza, vafler, kake osv, så blir det lavkarboversjoner av de tingene. No problem.

virreguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -nesten- overbevist etternøler Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 10:09   #53
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg har ikke regnet så mye på det. Mannen min kom hjem fra jobb og fortalte at de på jobben hadde sagt at det kostet så mye mer. Det går jo mer ost og fløte, men jeg spiser mye mindre porsjoner og er ikke så fysen på forskjellig mat lenger. Så jeg tenker at kostnadene på min mat ikke er så mye høyere. I tillegg får vi bonusen med mer ordentlig hjemmelaget mat. Mindre tilsetningstoffer og annet som jeg er glad for at ikke ungene får i seg.

Spiser familien pølser lager jeg meg noe fisk eller kylling. Da blir gjerne min kjære litt misunnelig

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 16:58   #54
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg fryser ned en del rester og nå mann og barn spiser noe jeg ikke kan, da varmer jeg opp dette. Økonomisk og enkelt vil jeg si. Spiser noe kierter og bønner, kokte opp en kilos pose og laget kikertkaker og kikertpurè, har fortsatt fryseren full og kommer til å gjøre lignende med bønner. Dette er ikke dyr mat, men egner seg ikke på ketolyse da. Når jeg kjøper ferdige bokser blir det nok litt dyrere.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:25   #55
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Den 18mai oppdaget jeg at jeg bare hadde 500kr og leve for frem til 1 juni, og jeg hadde tomt kjøleskap. Så jeg dro på kiwi og kjøpte masse kjøtt og fisk ( kjøttpølser(ikke lavkarbo i know) laks, makrell, kylling, svinekjøtt, og pepperbiff av storfe) + 3 bokser seterrømme, 1 boks fløte og en 18pk egg(firstprice) og det ble 279kr så hamstra jeg inn grønnsaker på en innvandrersjappe og det ble 112 kr. Og nå har jeg nok mat til 14 dager( spiser ca 300-400g kjøtt/fisk daglig) og det ble bare 400kr. Så lavkarbo er absolutt billig. Da jeg levde høykarbo spiste jeg for ca 500-1000kr uka. Blir fort billigere når man ikke skal ha alle de frokostproduktene og litt av alt ellers, og når man begynner med matpakke osv, bollene i butikken er ikke så billige som de virker liksom...

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:29   #56
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Edit: jeg bor jo alene da så. Så for familier som skal ha både høy og lavkarbo mat på bordet ser jeg at det kan bli dyrere:-)

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:51   #57
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Før kastet vi masse mat hele tiden som gikk ut på dato, nå kjøper vi mindre mengder og spiser som regel alt før det går ut på dato. Det tror jeg man sparer endel på

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 07:42   #58
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg har brukt litt penger i oppstartsfasen, men har spart mye på å handle fra Iherb. Dette er jo ting man ikke nødvendigvis MÅ ha på LCHF, men jeg hadde lyst på Slik som ingredienser til å lage raw sjokolade, sukrin, fiberhusk, palmesukker, yacoon sirup, nøtter -egentlig ting jeg kunne kjøpt her hjemme også, men som altså er billigere på Iherb Har jo disse tingene i lang tid fremover -trenger nok ikke fylle på med det aller første nei

Jeg mener matbudsjettet vårt forøvrig har gått ned etter omleggingen til LCHF. Før handlet vi så og si hver dag (småhandlet) og vi kastet alle rester. Halvfabrikata er ikke godt dagen etter og dessuten hadde vi alltid lyst på noe annet enn det vi hadde spist dagen før. Jeg brukte også mye penger på lunsj. Kjøpte baguetter/salater ute, drakk masse tine iskaffe.

Nå kaster vi ALDRI mat Maten er like god dagen etter som lunsj eller middag og det frister gjerne å spise samme mat to dager på rad Jeg handler ALDRI lunsj ute mer -har alltid med meg "rester" eller nøttescones/knekkebrød/hjemmelagd salat. Iskaffe lager jeg selv av kald kaffe og fløte + evt litt søtning og masse isbiter, men dette er ikke så ofte da jeg har lært med å drikke "voksenkaffe" med en skvett fløte i..Mmmm, like godt

Barna og mannen spiser ikke ren LCHF, men vi bruker stort sett samme "base"; altså kjøtt, fugl eller fisk. Tilbehøret dems er gjerne ris, pasta eller potet mens mitt er grønnsaker.

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:52   #59
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

lurer litt på hva dere kjøper mye inn av når det kommer til snacks eller mellomåltider? jeg er mye på farta og pendler fra hjem til jobb. orker ikke bruke så masse penger som jeg har gjort frem til nå. spiser dere f.eks fiberrik? jeg ser etter noe noe som er billig og godt og ikke stappa med karber. vet det første dere tenker er at det er jo ferdigmat dritt som er billig og godt, men har dere noen forslag?

går mye i skyr for min del, men man kan gå lei. kan ikke fordra å ta med kokt egg og synes heller ikke noe om å ta med kjøttmiddagsrester når man ikke har mikroovn i nærheten fant ut at proteinshaker funker, men jeg kan ikke leve på det. nå høres jeg helt umulig ut, men er åpen for litt tips fra dere som kan dette her bedre enn meg.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:59   #60
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg vet ikke. Om jeg er ute, og ikke har med matpakka så ender jeg med å gå i salatbaren, men det er jo ikke billig i det heletatt. Er litt vanskelig med sånn på farta-mellommåltid egentlig:/

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:57   #61
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg har en liten krisebox stående med lavkarboknekkebrød. Skal jeg ut, haler jeg den med meg, og napper en tubeost fra kjøleskapet. Lettvint krisemat når jeg er hjemmefra.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:02   #62
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg har hatt kun 200 kr til rådighet hver dag. Dvs at 18 mai satte jeg til side 1000 kr som skulle brukes til og med 22 mai. Jeg fikk faktisk 500 kr til overs som ble puttet på en sparegris. I dag startet jeg med 1400 kr, ment for en hel uke. I dag hadde de tilbud på såpe, så jeg kjøpte 12 pakker lano til 150 kr. Kjøpte en ost til 40 kr og en pakke rømme samt en pakke fløte som var gått ut på dato. De kostet 5 kr hver. Da gikk det 200 kr i dag.
Men i morgen trenger jeg ikke handle noe. Nå skal det sies at frysern er ganske full og jeg har store ambisjoner om å tømme den.

Så i morgen blir det kjøttrøre med pasta til de andre, jeg skal ha lavkarbopasta. Jeg trenger IKKE handle inn noe.

Jeg spiser lavkarbobrød mens de andre spiser vanlige hjemmelagede brød. De spiser MYE brødmat! Jeg prøver lage lavkarbovrier av dem og det funker på et vis, men litt karber blir det likavel. Jeg baker ca 9 brød bare til dem hver uke. Men mel hamstret jeg inn tidlig i vår da det kostet 10 kroner pakken og har sikkert mel for resten av året.

Øl og vin lager vi jo selv. Pepsi max kjøper vi på brett eller i storflaske når de er på tilbud til henholdsvis 99 kr og 39 kr.

Jeg sjekker HVER søndagskveld tilbudene kommende uke på coop.no, spar.no, ica.no, joker.no, bunnpris.no og kiwi.no.

Jeg lager meg ei handleliste og holder meg til den. Mye å spare hvis man gjør det på denne måten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:04   #63
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

lurer litt på hva dere kjøper mye inn av når det kommer til snacks eller mellomåltider? jeg er mye på farta og pendler fra hjem til jobb. orker ikke bruke så masse penger som jeg har gjort frem til nå. spiser dere f.eks fiberrik? jeg ser etter noe noe som er billig og godt og ikke stappa med karber. vet det første dere tenker er at det er jo ferdigmat dritt som er billig og godt, men har dere noen forslag?

går mye i skyr for min del, men man kan gå lei. kan ikke fordra å ta med kokt egg og synes heller ikke noe om å ta med kjøttmiddagsrester når man ikke har mikroovn i nærheten fant ut at proteinshaker funker, men jeg kan ikke leve på det. nå høres jeg helt umulig ut, men er åpen for litt tips fra dere som kan dette her bedre enn meg.

CC,makrell i tomat, rekesalat, kyllingvinger, fiberrik, nøtter, salami,ost, lavkarboknekkebrød, lapper med pålegg etc

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye penger bruker dere? nypålavkarb Lavkarbo generelt 5 17-05-11 15:44
Til dere som spiser egenkomponert lavkarbo H.J.E Lavkarbo generelt 15 23-01-10 20:54
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Til dere som vil spare penger på røyk...! mofe Generell diskusjon 30 09-02-07 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no