Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

Primal Body, Primal Mind

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 10:40   #1
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei
Thumbs up

Primal Body, Primal Mind

Denne boken er skrevet av forfatteren Nora T. Gedgaudas, og er simpelthen helt fantastisk (så langt). Har bare lest de første kapittlene, men er helt hekta.
Hun tar grundig for seg kosten vi spiser nå i dag, og forklarer grundig og i detalj hvorfor vi ikke er tilpasset denne kosten genetisk.

Jeg valgte å legge denne under ernæring og helse, i steden for lavkarbo, da den tar for seg så mye mer enn bare karbohydratene. Det skal da nevnes at hun ikke er en stor fan av karbohydrater.

Vil uansett annbefale denne for de av dere som ønsker å lære om kosthold på detaljnivå Vet ikke om den finnes oversatt til norsk da...


http://www.primalbody-primalmind.com/

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:50   #2
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Primal Body, Primal Mind

Takk for tips! Ser ut som ei bok jeg må ha

Kjøpte du den direkte fra den siden?

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:16   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Primal Body, Primal Mind

Hei,
Den fåes i alle fall på capris.no, så vil tro at du får tak i den i flere av de andre nettbokhandlerne også.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:17   #4
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Primal Body, Primal Mind

Opprinnelig lagt inn av Øystein, her.

Takk for tips! Ser ut som ei bok jeg må ha

Kjøpte du den direkte fra den siden?

Kjøpte den på bokkilden.no

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:30   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Primal Body, Primal Mind

Lille Maane er da flink med oversettelser :-) Her er det tydligvis en jobb til som bør gjøres.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:59   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Primal Body, Primal Mind

Eeenda en interessant bok! Takk for tips. Jeg har surfa rundt på sidene til forfatteren i løpet av dagen. Fint med et kvinnelig supplement til mr Grok (Marks Daily Apple).

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 10:18   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Primal Body, Primal Mind

Det finnes flere forfattere innen retningen Primal Blueprint (Marks Daily Apple), Paleo ( Loren Cordain og Arthur De Vany m.fl.) og Weston A. Price.

Nyansene er små (med/uten mettet fett, med/uten melkeprodukter, med/uten nøtter) og hovedessensen er at vi må gå tilbake til mindre prosessert mat, kutte mel og raffinert sukker og benytte mer tradisjonelle tilbedredningsmåter for de matvarene som er tungt fordøyelig.

Jeg går ofte til bloggene
http://cavemomma.wordpress.com/ og http://everydaypaleo.com/ for oppskriftsinspirasjon.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Resultater fra Body analysen elian Ketolysekuren 17 14-01-09 20:23
Jeg skal på Body analyse elian Ketolysekuren 17 14-01-09 12:21
Hva er Mind Muscle Connection? Eva Trening 10 27-06-06 02:18
Body Fat Percentage Calculation Marianne Generell diskusjon 10 25-10-04 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no