Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbomat uten kjøleskap

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 00:39   #1
Student88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 14
Student88 er på en erverdig vei

Lavkarbomat uten kjøleskap

Hei Etter eit inspirerande foredrag om lavkarbo av ein foredragsholdar, valgte eg å låna boka til Annika Dahlquist på biblioteket. Same dag rydda eg ut alle matvarer med karboinnhold over 5 g/per 100 gram og var klar til å testa. Syns det er deilig å vera i ketose, og har lyst å prøve å halda meg til lågkarbo kost. Men, første utfordring blir om halv anna veke, ei venninne og eg skal gå tur i fjella, fire dagar og tre netter om været blir som me håpar. Og, me skal bu på turistforeningshytter. Eg gjekk same turen i fjor, knall fint. Men, kva mat skal eg ha med? Det er ikkje kjøleskap på nokre av hyttene, og eg tenkjer at me dagsetappar på rundt 6-timar med 10 kg sekk blir eg nok svulten i løpet av tida vår i fjellheimen. Einaste eg kjem på er mandler som har ok lågt karboinnhold. Kan jo droppe lavkarbo desse dagane, men vil nå helst fortsette. Mulig me finn litt bær og kan fiske der. De som har peilig, ville det ødelagt forbrenninga med nokre dagar utan så mykje feitt/mat?

Student88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 00:50   #2
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Spekeskinke kan vel holde seg ganske greit i romtemperatur, kan det ikke det? Og paranøtter, mandler, mørk sjokolade (86%), avocado, enkelte typer ost?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 00:59   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Hvis du søker på "telttur" får du opp flere tråder som sannsynligvis er relevante for deg. Tror det ligger noen ganske nye tråder i underforumet for generell lavkarbo, med mange tips.

Vi har prøvd å holde oss til lavkarbo på telttur i år, det har blitt litt mer karbohydrater enn hjemme, men bedre enn hva vi pleide å spise på telttur før.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 08:03   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

... og dessuten skal du nok opp i høyere aktivitet enn du er i til vanlig? Det hjelper jo forbrenningen bra - uansett karbohydratmengde.
Spekepølser har også bra holdbarhet og ofte (sjekk pølsene) bra med fett i forhold til karbohydratene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 09:23   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Skal du bo på helpensjonshytter eller ubetjent/selvbetjent?

Havregrøt med medbragt kokosolje og hakkede nøtter og et egg ved siden av er vel bedre en 3* kneipp med brunost og syltetøy, hvis du skal bo betjent med mat.

Men uansett boform:
Slik taffelost holder bra. Kokte egg holder noen dager. Tubeost, makrell i tomat og sardiner og dess like. Smør over i mer varig plastboks (enn den som følger med) funker også bra, så lenge solen ikke står på.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 11:14   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Hermetikk! Turistproviant og Snurring. Tunfisk i vann med medbragt olje (raps eller EVO oliven). Skinke på boks.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:38   #7
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Spekemat, tørket kjøtt (beef yerky) og tørrfisk. Rent protein, holdbart og lett å bære. God tur!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 20:20   #8
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Fiberrik og osteknekkis til å ha pålegg på

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 22:05   #9
Student88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 14
Student88 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Tusen takk folkens! Ser ut til at det skal gå bra

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Hvis du søker på "telttur" får du opp flere tråder som sannsynligvis er relevante for deg. Tror det ligger noen ganske nye tråder i underforumet for generell lavkarbo, med mange tips.

Vi har prøvd å holde oss til lavkarbo på telttur i år, det har blitt litt mer karbohydrater enn hjemme, men bedre enn hva vi pleide å spise på telttur før.

Takk for bra tips, det skal eg gjera

Student88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 22:16   #10
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Du er visst ikke den eneste som skal på tur

Fjelltur og lavkarbo

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 22:21   #11
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Her er også noen gode tips: http://www.ingridsblogg.no/?tag=lavkarbo-turmat

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 00:40   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbomat uten kjøleskap

Jeg tror jeg hadde satset stort på nøtter som mandler og valnøtter siden man ikke trenger mange gram av det for å få næring nok med tanke på at du skal bære maten. Å drasse med seg champigningbokser og asparges på glass viser ikke næringsvett.Tørka kjøtt veier heller ikke mye. Og litt mørk sjokolade siden det blir mye vandring.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tran i kjøleskap? aslaug Generell ernæringsdebatt 8 20-08-09 01:38
Lavkarbomat uten egg soffagris Oppskrifter 1 13-01-09 16:09
Beholdere til kjøleskap terry Generell diskusjon 2 09-01-08 17:09
Små kjøleskap xtra Lavkarbo generelt 8 19-04-07 10:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no