Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Utførelse av Skaldeman sommer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-11, 14:18   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Utførelse av Skaldeman sommer?

Hvordan skal det gjøres? Litt karbo i løpet av en dag? Masse karbo i løpet av en dag? En bæling med karbohydrater i ei uke?

Samma hvor de kommer ifra? Eller er det hovedsakelig bær en skal spise?

Finner liksom ikke noe skikkelig svar på dette noe sted.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:21   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utførsel av Skaldeman sommer?

Utførsel Mente utførelse da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 19:23   #3
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Har du hørt noe om noe spesielt sommer-opplegg på Skaldeman-kosthold?

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 19:25   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Yes, Skaldeman anbefaler å ta en "sommer" dersom man har stått stille en stund For å sjokke kroppen til å gi fra seg fett. Holder ikke på med Skaldeman lenger, men det står vel om det i bøkene hans

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 22:31   #5
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

I GI-Null boka skriver han at han bevisst går opp i vekt en gang i året, men at dette ikke er å anbefale før du har slanket bort minst halvparten av overvekten din, har du mer enn 50 kg overvekt skriver han at man kan overveie en "sommerdiett", mens de som har 25 kg eller mindre bør gå rett på målet.. (S. 164: Avsnitt: Selv har jeg lært av brunbjørnen).

Et annet sted skriver han at han i en periode spiste et par frukter om dagen - 60 - 70 kh totalt, og gikk opp 2 kg i uka i flere uker.

Jeg tror ikke jeg villet gått på en "sommerdiett", det blir for demotiverende å gå opp flere kg..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 22:32   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Han skriver i GI-Null boka at "sommerdiett" er for viderekommende på GI-Null og at han skal skrive om "medfødte, årstidsbaserte fettregulering i en kommende bok om livsstil".

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 23:31   #7
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Hvis du skal utføre dette, ville jeg gått for 1 dag med høykarbo/redusert fett.
Når du spiser lavkarbo har du nesten tomme glykogenlagre og jeg tror det kan være lurt å stoppe når musklene er fulle.

Det er jo umulig å vite nøykatig hvor mye karbohydrater som trengs for å fylle glykonlagrene, men ca 1 dag tror jeg holder.

Prøv å hold deg til de sunneste alternativene. Feks havregrøt med rosiner til frokost, mye frukt, fullkornprodukter etc.

Du vil gå opp i vekt og føle deg større, men det er bare musklene som fylles med glykogen (hvis du stopper i tide).

Men om dette har noe for seg er jo usikkert. Hvor lenge har du stått stille?

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 00:02   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Som sagt holder jeg ikke på med Skaldeman lenger

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 11:10   #9
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Nei, da er det vel best å holde seg til ikkeno sommer. Altså en vanlig norsk sommer

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:19   #10
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utførelse av Skaldeman sommer?

Stemmer, da fant jeg det. Dette hadde jeg helt glemt, sikkert fordi det ikke var spesielt aktuelt for meg den gangen jeg leste det (for lenge siden).

Jeg vil tro at det er best å spise så naturlig mat som mulig også når man spiser karbohydrater, men hvis det er noe spesielt man har savnet veldig, kan man kanskje spise det når man tar en liten "sommer".

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sommer! blå blomst Lavkarbo generelt 0 09-08-09 18:48
Sol, sommer og ... mat? karbolia Ketolysekuren 5 09-05-08 12:25
God sommer fra meg ... MorStine Ketolysekuren 6 17-07-07 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no