Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Okei, nårenger jeg hjelp her!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-07, 20:24   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Okei, nårenger jeg hjelp her!

Etter tre uker i kesose er resultatet 2 kg ned (om jeg tolker vekta i min favør), siden bom fast. Har vært flink, i den forstand at jeg har vært i ketose hele tiden, og ikke fått i meg så mye som et gram sukker. Men nå må jeg ta en gjennomgang på alt jeg foretar meg, og starte på ny.

I morgen har jeg bursdag, og ingen dag er vel mer egnet til å starte på ny frisk.

-Har allerede kuttet ut fløte og (det lille jeg drakk av) tab-xtra.
-Videre skal jeg forske å bevege meg litt mer, helst hver dag (vanskelig når jeg er på jobb)
-vannintaket skal under kontroll (vært litt opp og ned der)
-Pillene skal tas til rett tid (så langt det går)
-Kutte kunstig søtning generellt.
-Få i meg mye mer fett enn jeg har gjort.

Noe jeg ikke har fått med meg som jeg bør forsøke?

Også har jeg i tillegg noen konkrete spørsmål:
1: Bør jeg ha et mål for vektnedgangen for å lykkes best mulig?
2: Er det et tak for hvor mye vann jeg bør drikke, eller snakker vi “ubegrenset”?
3: Bør jeg etterstrebe å få i meg de 15-20 karene som er anbefalt, eller er det nok å ligge under?

Jeg som er en utålmodig sjel er faktisk imponert over meg selv som har giddet å holde på. Men er vel fordi jeg aldri har gått skikkelig inn for å slanke meg da. Kjempefint om noen vil hjelpe meg videre.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:28   #2
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Okei, nårenger jeg hjelp her!

Litt ivrig og så ikke at overskriften fikk noen tegn for lite, skal stå; Nå trenger jeg hjelp her...men det forsto kanskje de fleste at jeg trenger.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:32   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Okei, nårenger jeg hjelp her!

Du bør minimum drikke 3 liter vann på denne tiden av året. Desto mer vann du drikker,blir du kvitt fler slaggstoffer som kroppen holder på. Selv varierer jeg mellom vann og farrisfor jeg blir litt lei vann i lengden.

Har du prøvd biff med bernaise og broccoli til frokost:-).Det reddet meg da jeg var lei egg i alle former. Liker du ikke dette så finn en favorittrett,legg til en feit saus,men broccoli er en grønnsak du bør like på grunn av næringsinnholdet.

Mål for vektnedgang,ja. Om det ikke er i kilo så kan det være å få på seg en gammel kjole el. Eller rett og slett bli kvitt f.eks hengemage,det hadde jeg

Lykke til jeg har litt dårlig tid så jeg må gå

__________________

Sist redigert av Skorpia : 09-08-07 kl 20:39.
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:09   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Okei, nårenger jeg hjelp her!

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Også har jeg i tillegg noen konkrete spørsmål:
1: Bør jeg ha et mål for vektnedgangen for å lykkes best mulig?
2: Er det et tak for hvor mye vann jeg bør drikke, eller snakker vi “ubegrenset”?
3: Bør jeg etterstrebe å få i meg de 15-20 karene som er anbefalt, eller er det nok å ligge under?

1. Et mål vil ikke ha noe fysisk betydning for vektnedgangen, men det vil høyst sannsynlig være en motivasjonsfaktor for deg å sette et mål.
Jeg ville anbefale å sette opp delmål også, for da virker det mye mer overkommelig.
Alt dreier seg om hva som skjer oppe i topplokket ditt, med andre ord.

2. Sikkert noen som er uenig der, men jeg vil si et rungende NEI til det.
For mye av det gode osv... inkludert vann. Man kan bli syk av for høyt vanninntak også, faktisk. Jeg tror en 2-3 liter om dagen holder. Selv sliter jeg med 2 liter, ligger vel på 1 1/2 til 2 liter væske om dagen.

3. Så vidt jeg har skjønt, er det bedre at du ligger litt over den grensen enn under.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no