Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kjøpe-is / Sans?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-08, 13:43   #1
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Kjøpe-is / Sans?

Kommer akkurat fra butikken, og der så jeg en is jeg ikke har sett før, mener det var Sans.
Den var med lite fett, og i varedeklarasjonen så var karbohydrater og kostfiber(dietary fiber) ført opp for seg selv. Kan jeg da trekke fra kostfibrene, eller er de allerede trukket fra??
Husker plutselig ikke hvordan det var, prøvde å søke litt her men fant ikke ut av det.
Sto også hvor mye som var sukkerarter, men har omsider lært at det kun er sukkeralkoholer jeg kan trekke fra....
Har så ille lyst på is

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:48   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Lite fett er absolutt IKKE en fordel... Du kan ikke spise Sans is om du følger en lavkarbo diett. Og kostfibre er alltid og uten unntak trukket fra på varer produsert innen Norge/EØS området. (Det er EU/EØS standard).

Sorry

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:55   #3
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Lite fett er absolutt IKKE en fordel... Du kan ikke spise Sans is om du følger en lavkarbo diett. Og kostfibre er alltid og uten unntak trukket fra på varer produsert innen Norge/EØS området. (Det er EU/EØS standard).

Sorry

Takk for kjapt og avklarende svar
Jaja, da blir det hjemmelaga is i nyinnkjøpt ismaskin om ei ukes tid Sikkert MYE bedre og sunnere likevel! Den som venter på noe godt osv....hehe

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:40   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Jeg har lyst på iskremmaskin. Hvilket merke er det du har kjøpt? Har du oppskrift på lavkarbois?

Å, jeg er litt sjesken på is ja.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:05   #5
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

jeg lager is ved å piske eggedosis av eggeplommer og sukker. og piske fløte å så blande dette. tror det er fullt mulig å bruke splenda.. tror dere ikke???har ikke prøvd.

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:11   #6
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har lyst på iskremmaskin. Hvilket merke er det du har kjøpt? Har du oppskrift på lavkarbois?

Å, jeg er litt sjesken på is ja.

Har ikke kjøpt meg maskin ennå, men skal det til uka Fant en Kenwood (IM250) ismaskin på expert til 399,-. Og det er jo ganske billig Satser på at den er bra nok.
Og fant flere isoppskrifter her på forumet, søkte i kake/dessert og snacks og på is.
Jeg skal hvertfall prøve denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=iskrem
og denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=iskrem

Skal selvfølgelig ikke spise ALT på engang, selv om jeg drømmer om det akkurat nå...hehe

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:19   #7
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Opprinnelig lagt inn av sjokoman, her.

jeg lager is ved å piske eggedosis av eggeplommer og sukker. og piske fløte å så blande dette. tror det er fullt mulig å bruke splenda.. tror dere ikke???har ikke prøvd.

Du må huske på å varme blandingen over vannbad!!!
Bare erstatt sukkeret med Splenda.... DET GÅR HELT BRA... bare til å smake seg frem om det blir søt nok når en tilsetter Splendaen

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:57   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Hvorfor må blandingen varmes i vannbad? Jeg har laget mye is men aldri gjort dette. Har blitt knallgod is uansett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 15:35   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kjøpe-is / Sans ?

Opprinnelig lagt inn av sjokoman, her.

jeg lager is ved å piske eggedosis av eggeplommer og sukker. og piske fløte å så blande dette. tror det er fullt mulig å bruke splenda.. tror dere ikke???har ikke prøvd.


Og så noen dråper vaniljeessens oppi der og litt hakket mørk sjokolade, og så i frysen en time eller to mens du rører ca hver halvtime, så får du litt sånn McFlurry-konsistens til slutt... da er løpet kjørt.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
TEXMEX buffet guro Festmat 8 16-01-08 22:29
Bønner og linser Albertine Lavkarbo generelt 5 06-08-05 00:24
Asparges guro Middag 5 05-05-05 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no