Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

2 år er gått og jeg er tilbake ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-10, 22:10   #1
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei
Cool

2 år er gått og jeg er tilbake ...

For 2 år siden skrev jeg :http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20318
(i det korte hvor bra jeg hadde fått det med lavkarbo livsstil)
Nå er jeg tilbake vekten har gått feil vei, alt som gikk av er tilbake igjen + 6 kilo til
Det hele startet med en insulin resistent test min datter måtte ta, og jeg stilte villig opp for å ta den samme med henne. Hun var frisk som en fisk, jeg var insulinresistent.
Dette gav meg tilgang til metaformin. Det var som en helt ny verden åpnet seg og jeg kunne spise vanlig mat uten å føle meg "sliten" "kvalm" og "uggen"
Som førte til at karber ble sakte men sikkert sneket inn i matvanene igjen, men jeg beholdt den gode følesen. Så gå turene hjem fra jobben ble holdt, men nå bare i fint vær. Men jeg ble ikke mindre aktiv og trodde alt var bra.
Så kom jeg til legen og der måtte jeg veies, dang der kom låvedøren midt i fjeset. Det var hardt å se tallene men det gav med en real oppvekker.

Nå sykler jeg til jobben hver dag, ikke når det regner som verst for det er enda noen cm til regntøyet passer ordentlig. blir gøy å sykle i dårlig vær når det passer.
Siste uken har jeg brukt til å komme meg tilbake i lavkarbo verden, og det har gitt resultater Min datter har ikke sett meg hele den uken, hun kommenterte faktisk at magen var blitt mindre.
Så her har dere meg igjen Tjukk, lykkelig og på vei ned i vekt (igjen) med lavkarbo livsstil

Og så vil jeg samtidig si takk til alle dere som er aktive her inne på forumet, for det varmer godt om hjerterota å lese alle de flotte resultatene som blir nådd, og ikke minst all den støtte og oppmuntringen som blir gitt.

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:30   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 2 år er godt og jeg er tilbake ...

Velkommen tilbake. Vi er noen stykker i metforminklubben. Dj.... tabletter, men, hva er alternativet? Jeg har endel rart ned blodsukkeret, er generelt lavere på fedon, enn på ketolyse. Fedon får meg ikke ned i vekt, det gjør ketolyse.
Mystiske kroppen

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:49   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 2 år er gått og jeg er tilbake ...

Jeg sluttet å røyke og vips virket ikke metforminen så bra lengre med 12kg ekstra på stakkars kroppen!

Skal til min nye lege i morgen å få noe i tillegg mens jeg fortsatt venter på at vekta skal ta et dypdykk nedover igjen!

Blir jo en slags ond sirkel med dia2 som setter på bremsene og meg som desperat trenger å gå ned for å få diaen under kontroll etc.

Men den som gir seg er en dr......!

Masse lykke til med ny runde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:18   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 2 år er gått og jeg er tilbake ...

Jeg går selv på metformin, men for meg var det dét som brøt et omtrent tre år langt platå, og jeg har gått ned ti kg siden oppstart . Det kan være veldig bra dersom man er så insulinresistent som meg, som får fint blodsukker men insulin ut av kontroll, tross et strikt lavkarbokosthold. Men jeg kan ikke la det bli en hvilepute, for jeg merker også at jeg kan spise en del jordbær, fiberrik, eller at jeg har begynt å tåle enkelte meieriprodukter som de syrnede og moden ost uten at jeg blir dårlig, men jeg tar ikke av på det, for jeg vet at da stopper alt opp.
Velkommen tilbake, og lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:32   #5
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: 2 år er gått og jeg er tilbake ...

Velkommen tilbake! Jeg er helt ny her, men dette virker som et bra sted å søke oppmuntring!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gått ned mamita30 Ketolysekuren 8 05-02-09 06:56
1 år har gått ... MorStine Ketolysekuren 65 17-06-08 08:32
Jeg har gått ned mer på en uke Lovehandle Ketolysekuren 15 13-08-07 12:59
nå har jeg gått ned 10 kg:) Iset Atkins kosthold 9 10-02-04 20:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no