Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 01:50   #1
sugar daddy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
sugar daddy er på en erverdig vei
Smile

Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden

sugar daddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 01:53   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Det var nå en merkelig ting å henge seg opp i? Har det noe å si da? Skjønner ikke problemet, det er jo en hendig forkorting syns nå jeg

Skal man poengtere skrivefeil så heter det livsstil , kilogram og likevel

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:10   #3
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy, her.


Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden

Tulling!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:17   #4
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Men nå er det jo de som tror at man blir mindre smart av å ikke spise karber... oops, karbohydrater mener jeg, så det er vel ikke så rart om vi sier karber

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:21   #5
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Han har jo et poeng. Plutselig en dag skriver noen karbiser, og da ender vi ketolysister opp med å spise femten karbonader hver dag.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:27   #6
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Du mener Ketolikker

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:56   #7
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

har dere ikke hørt om nakkekatolikker da

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 03:02   #8
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Han har jo et poeng. Plutselig en dag skriver noen karbiser, og da ender vi ketolysister opp med å spise femten karbonader hver dag.

Haha, jeg lo høyt faktisk. :P

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 03:06   #9
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy, her.

Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden

Tror de fleste veit at det heter karbohydrater, men som Senorita påpeker så er det en veldig grei forkortelse. Jeg har ikke opplevd at noen har blitt forvirra av ordet, så da må det vel være helt legitimt å bruke det? Hvorfor gjør ting vanskeligere enn de er?

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 03:48   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Ka har vel d å sei da? (Trøndersk alså)

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 07:26   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

hvis man skriver karber. da? Kan du utstå å se på det som en forkortelse da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 07:51   #12
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Det blir vel det samme som carbs på engelsk det er jo veldig mye brukt... Jeg kommer allefall til å fortsette å skrive karber det jeg syns det passer.. Selv om jeg ikke uttaler det sånn når jeg snakker...

Vi har et handlesenter her som heter kvadrat... Før sa alle ungdommene kvaddå.. Tenk det... Så ble vi påvirket av Kristian Valen og kalte hamburger for habbis.. Gjør det litt ennå faktisk... Men who cares... Jeg mener hvem bryr seg. Som det heter på riktig norsk

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:07   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

å herregud.. really??
Som regel så greier jeg å se noe positivt i alle innlegg men dette ble for dumt. Vi snakker da ikke som fagfolk her! karber er bare et slang, ikke et faktisk ord, vi vet da vel at det heter karbohydrater.

Nei, dette tror du må lengere inn i skogen med..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:23   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy, her.

Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden

Jeg er faktisk helt enig, jeg synes det er en tåpelig ting å "henge" seg opp i, men jeg er enig. Karbiser, karber, karbs...men det blir kanskje sånn når man poster mange innlegg og blir lei av å skrive alle bokstavene gang på gang? Karber for enkelhetens skyld?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:59   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Ja, gudbedre! Hvordan skal man kunne forstå hva folk mener å referere til! Nå skal jeg sannelig fornye mitt abonnement på et rekreasjonsmagasin, iføre meg vannavstøtende fottøy, og benytte tunnelbanen for å besøke kinematografen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.



Sist redigert av Rin : 24-06-11 kl 10:41.
Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:11   #16
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Skal vi begynne å kritisere hvordan folk formulerer seg i forhold til riktig norsk, så er det nok mange som blir kasta ut av forumet. Her finner man jo alt fra de som ikke har lært seg å slå av (eller på) CAPS LOCK, til de som aldri har forstått orddeling. Generelt tror jeg folk blir litt f... når de skal skrive noe på et forum der de ikke engang trenger å si hvem de er. Kommer alltid til å være forskjell i formalitetsnivå på slike forum mot f.eks en bachelor Kan ikke henge seg opp i sånt, da blir man gal!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:26   #17
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

"sugar daddy" Om du er så opphengt i at alt skal skrives korrekt så det ikke virker dumt - kanskje du skulle se over rettskrivningen i innlegget ditt.
"likevell"? Glasshuset vet du.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 24-06-11 kl 12:29.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:45   #18
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Jeg begynner å tro denne posten kun var laget for å få reaksjon jeg.. Jeg greier ikke å tro at denne personen er seriøs.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:55   #19
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Artig tråd, fikk meg en god latter! Blir nok til å fortsette med "karber" her inne, det andre ordet er så grusomt langt!!!

__________________



Sist redigert av aslaug : 24-06-11 kl 10:48.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:09   #20
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER

bare troller tilbake med CAPSLOCK på - hehehehe endelig er det fredag, fredag fredag,fredag!!!!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:23   #21
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

(Er det nå jeg ikke skal påpeke at jeg ble usikker av opptil flere innlegg da jeg først leste gjennom ting her, fordi jeg ikke ante om "karber" var slang for karbohyrater, eller om det var et faktisk ord med en egen betydning relatert til dietten?)

Som språkentusiast kan jeg innrømme at jeg godt forstår Sugar Daddys lille frustrasjon. Alle har sine "pet peeves"; selv har jeg alltid hengt meg opp i rettskrivning (til den grad at jeg har korrigert mine egne lærere og professorer) og grammatikk.

Jeg sier meg likevel enig med flere ovennevnte talere om at slike ting bør man tåle å se gjennom fingrene på når man er på et offentlig forum. Jeg forventer ikke at alle andre skal være like begeistret for språk som jeg er, og aksepterer at nå og da vil jeg støte på "pussige" ord som jeg ikke nødvendigvis vil forstå øyeblikkelig; dette gjelder både her og på andre fora. Faktisk; til tross for at jeg i teorien kunne plukket ut småfeil i nesten samtlige innlegg, vil jeg hevde at det språklige nivået her inne er langt høyere enn på mange andre nettfora, for ikke å snakke om kommentarfeltene på Dagbladet.no.

__________________



Sist redigert av Vidundra : 24-06-11 kl 11:04.
Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:24   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg begynner å tro denne posten kun var laget for å få reaksjon jeg.. Jeg greier ikke å tro at denne personen er seriøs.

You think?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:52   #23
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Skal snart på BUTTA å handle mat jeg. Mat heelt uten KARBER.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:52   #24
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

You think?


Blir så frustrert av sånne..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:00   #25
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.


Som språkentusiast kan jeg innrømme at jeg godt forstår Sugar Daddys lille frustrasjon. Alle har sine "pet peeves"; selv har jeg alltid hengt meg opp i rettskrivning (til den grad at jeg har korrigert mine egne lærere og professorer) og grammatikk.

Jeg sier meg likevel enig i flere ovennevnte talere

Siden du er språkentusiast må jeg bare få påpeke en liten ting: Det heter enig med ovennevnte talere ... evt enig i det de sier. En av mine små kjepphester

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karber som teller og karber som ikke teller tiris Spørsmål og svar 38 21-06-11 20:06
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
Klarer ikke spise nok karber! Wilma Ketolysekuren 16 12-02-09 21:06
Hvor mange karber pr dag? Og hvorfor går jeg ikke ned? Solfroken Spørsmål og svar 7 10-02-09 23:33
Får ikke i meg nok mat/karber trillian78 Ketolysekuren 24 29-01-09 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no