Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fikk helt sjokk av denne testen!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-11, 12:51   #1
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Fikk helt sjokk av denne testen!

Hei alle sammen, var innom en lavkarbo blogg og leste litt rundt på siden da jeg så at vedkommende som eier denne bloggen linket til en nettside med en test som sjekket ut hva slags metabolsk type vedkommende var..

tok den samme testen og fikk meg en skikkelig opplysning hva meg selv angår, og skjønner nå hvorfor jeg er sånn som jeg er når jeg spiser karbohydrater.

det var som om noen hadde observert meg å skrevet ned hva slags reaksjoner jeg får med et kosthold fullt av karbohydrater!

dette ble prøveresultatet

http://www.helhetsforum.no/Helhetsfo...pe_dietter.htm


og her ligger spørsmålene

http://www.helhetsforum.no/Helhetsfo..._metabolsk.htm

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:15   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg er samme type som deg og det er nok mange som har funnet ut at lavkarbo er godt for de som er profettypen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:20   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Denne var meeeget interessant. OG seriøs ! Jeg skjønner liksom mer av meg selv . . .

TAKK, Sincity !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:48   #4
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Bare hyggelig!

satt faktisk å var fysen på sjokolade og potetgull men når jeg leste det der forsvant all høykarbo-lyst !

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:02   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg er en mikstype - ingen overraskelse der!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:24   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg ble også profettype, men kjente meg lite igjen i beskrivelsen, bortsett fra kanskje den siste bolken. Jeg foretrekker fet/proteinrik mat, men har sjelden behov for å spise for annet enn å tilfredsstille sult, jeg har sjelden/aldri sterk apetitt, og har i grunn aldri vært borti lavkaloridietter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 15:13   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Miks her..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 15:26   #8
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Vet ikke helt jeg.... Var flere spørsmål som enten hadde bare alternativ A og C, ller bare B. En feil eller...? Ble mikstypen jeg.

"Tretthet, angst, nervøsitet
I én forstand er det fint å være en mikstype fordi de har en tendens til å ha alle de gode trekkene ved både profettypene og karbotypene. Men dette innebærer også at mikstyper kan utvikle problemer fra begge sider. Avhengig av hva slags ubalanse som utvikler seg, kan mikstyper utvikle tretthet, sløvhet eller depresjon like lett som hyperaktivitet, nervøsitet og angst. Selv om mikstyper har potensial for å utvikle flere problemer enn andre typer, er det også mindre sannsynlig at de gjør det."

Stemmer fint den i alle fall. Resten er jeg igrunn uenig i. Står at jeg bør mikse mellom fett og karber, men jeg føler ikke det passer. Jeg trivdes veldig godt på 15g kh om dagen. Karbohydrater gir meg søtsug.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:13   #9
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg ble også pofettype. Absolutt ingen overraskelser egentlig. Bare en masse bekreftelse på at jeg har valgt den rette veg

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:16   #10
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

øverst i testen står det at man ikke trenger å svare på de spørsmålene man ikke føler har noe for seg. Jeg svarte ut ifra hvordan jeg reagerer på mat når jeg spiser "normalt" altså vanlig norsk husmannskost med poteter og hele den linja der.

Det gikk opp et lys for meg hvorfor jeg ikke har klart meg på lavkalori og hele tiden føler meg sulten selv etter fem-seks brødskiver.

Men den passer kanskje ikke for alle jeg fikk hvertfall bekreftet veldig mye for meg selv! tjooohei!

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:36   #11
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Profettype. Og noen av beskrivelsene var nesten litt skumle å lese.

Sitat:

"Profettyper har som regel så sterk appetitt at de svært ofte er skrubbsultne. Du føler kanskje behov for å spise ofte, og det er også sannsynlig at du har problemer med å føle deg mett etter et måltid eller en godbit."

Passet nesten litt for godt...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:22   #12
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

er den profett- typen jeg. Elsker kjøtt, gjerne litt fett, spiser ikke søtt- har aldr gjort det. Er alltid skrubbsulten og spiser store porsjoner. Helst middag til frokost.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:31   #13
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg ble også pofettype. Absolutt ingen overraskelser egentlig. Bare en masse bekreftelse på at jeg har valgt den rette veg

samme her!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:29   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Den der stemte egentlig skremmende godt... Blandingstype med vekt mot profett... Og den forteller det jeg vet... At jeg må passe på at ikke karbohydratene sklir ut i høy-GI-retningen... Men at jeg ikke kan/vil unnvære frukten min. (Og at jeg bør unngå den i form av juice = sukkervann), samt at måltidene mine bør balansere fett, proteiner og karbohydrater. For meg starter en ond spiral med sult som tilfredsstilles med karbohydrater. Klarer jeg å finne en pose nøtter/øffer så er jeg berget.

Meget positivt overrasket over treffkvaliteten på denne testen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:41   #15
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Stemte vel med hva jeg tenkte på forhånd. Ble miks, med denne fordelingen:
a - 20
b - 27
c - 12

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:06   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg fikk Profett.... Ikke noen overraskelse akkurat, men jeg er mer overrasket over å finne et slikt forum.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 01:23   #17
FredrikW
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
FredrikW er ny på veien

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Ble profett på meg. Ikke overraskende egentlig. Men jeg måtte lese ordet profettype maaaange ganger før det gikk opp for meg at meningen var pro-fett, og ikke profet-type. Skjønte ikke hva religion hadde med saken å gjøre. Utrolig at det går an å bli så fjern

FredrikW er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / steinalderknask Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 01:28   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Opprinnelig lagt inn av FredrikW, her.

Ble profett på meg. Ikke overraskende egentlig. Men jeg måtte lese ordet profettype maaaange ganger før det gikk opp for meg at meningen var pro-fett, og ikke profet-type. Skjønte ikke hva religion hadde med saken å gjøre. Utrolig at det går an å bli så fjern

Du er ikke den eneste Jeg trodde først folk her i tråden hadde skrevet det feil, før jeg gikk tilbake til sida og leste ordet om igjen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 07:23   #19
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Fikk helt sjokk av denne testen!

Jeg ble miks... Stemmer nok ganske bra

Svarte utifra sånn det er nå Har spist lavkarbo siden januar i år og jeg vil anta jeg hadde fått et annet testresultat om jeg besvarte spm utifra sånn det var før onleggingen til lavkarbo.. Men det sto jo også i testen at man skulle svare utifra slik ting var og føltes og ikke før/tidligere...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta? marjusen Lavkarbo generelt 63 02-05-11 21:41
Markjordbær og bringebær, fikk helt skjelven ... trude.lutt Spørsmål og svar 4 22-07-10 18:49
Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ... mamman til luca Ketolysekuren 8 03-06-10 09:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no