Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Overproduksjon av egg

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-05, 01:49   #1
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Overproduksjon av egg

20 tonn egg er i ferd med å råtne bort på lageret. Nå kjøres de bort og skal benyttes som dyrefor. Dette synes jeg er fryktelig! Trodde Prionor og landbruksmyndigheten hadde litt bedre oversikt over hvor mye vi nordmenn bruker av egg, og kunne regulere kvotene bedre.
Etter å ha ergret meg litt over det tenkte jeg litt på oss lavkarbofolk. Tenk om det hadde gått ann å lage proteinpulver av egg. (ikke disse dårlige altså). Vil tro at det er pulver som blir laget av de dårlige også, men med skallet på, og da blir det jo ikke menneskemat. Det burde vel gå ann å konstruere en eggeknusermaskin som kastet skallet. Noen som vil prøve seg kanskje?
Proteinpulver av egg burde vel kunne erstatte soyaprotein som mange har problemer med å skaffe.
Dette er egentlig bare en tullete tanke, men jeg ble sint når jeg så at så god mat skulle gå til dyrefor på bekostning av eggeprodusentene.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ok...icle789372.ece

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 12:32   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg synes de kunne gitt eggene gratis til skoler, barnehager, sykehus og andre institusjoner! Og det kunne de gjort FØR de gikk ut på dato. For de har sikkert vist LENGE at disse eggene ville bli for gamle før de ble solgt...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 12:59   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sitter du å leser gamle aviser komkari
Vi får se til å spise mer egg så dette ikke skjer igjen

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:02   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det morsomme er at i neste uke er jeg villig til å vedde på at det blir store oppslag om eggemangel til påske!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:18   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det båd produseres og selges proteinpulver av egg, men det jeg har smakt smakte pyton.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:36   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Sitter du å leser gamle aviser komkari
Vi får se til å spise mer egg så dette ikke skjer igjen

Ja, det var faktisk en gammel avis (fra 7.mai 2004)jeg viste til ,-- men det har altså alt skjedd igjen!!!
Så just på nyhetene på TV ( for 2-3 dager siden)at situasjonen var den samme nå. Masse egg på lageret til Prionor, som bare kunne benyttes som dyrefor og eggebønder som måtte rense sine hønsehus, - og taper massevis av penger.
Noen uker før jul var utsikten til eggemangel på sikt så stor at vi ble oppfordret til å kjøpe inn og bruke eggene selv om de ble 1 mnd. for gamle.
Dette blir jo bare en runddans, hvis der ikke blir bedre kontroll,- og det blir sikkert (som Muskat skriver)for lite egg igjen til påske!
Ja, vi skulle kanskje spise enda mer egg,- men VI er jo veldig flinke vi!
Synes ideen til Elian om å gi eggene til forskjellige institusjeone, før de ble ødelagt var en kjempeide!
Synd at eggepulveret smakte pyton!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 15:01   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det båd produseres og selges proteinpulver av egg, men det jeg har smakt smakte pyton.

Jeg spiste eggeproteinpulver i fjor... med sjokoladesmak,- det var godt...(fant det i en test i mat og helse) Jeg sluttet med det pga. aspartamen.... Men det skulle jo kunne gå an å få tak i smakløst eggeproteinpulver synes jeg!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:27   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

... Men det skulle jo kunne gå an å få tak i smakløst eggeproteinpulver synes jeg!

Ja, det er jeg helt enig i Lise! Fikk du kjøpt eggepulveret i helsekosforretning eller via nettet?
Får gjøre et forsøk på å finne ut av det finnes uten smak og aspertam.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 18:57   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vi har da så mange arbeidsledige her i landet som kunne vært brukt som eggeskallknusere?

  Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 22:48   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Vi har da så mange arbeidsledige her i landet som kunne vært brukt som eggeskallknusere?

God ide, Albertine!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 00:41   #11
mizzy67
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
mizzy67 er på en erverdig vei

Sv: Overproduksjon av egg

når det blir nevnt soyaprotein er det flytende eller uvitende
står i oppskrifter

mizzy67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:01   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Overproduksjon av egg

Spør du om spyaproteinet er flytende eller uvitende? Hva er uvitende soyaprotein?
Det er pulver.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 10:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 10-04-06 00:45
hva gjør jeg? exena Fase I 8 07-11-04 12:54
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 11:56
60 egg, hva gjør jeg? Carbokiller Generell diskusjon 6 23-09-04 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no