Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Påske - egg

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-06, 12:05   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Karin: oj det fristet å spørre om hvor du har kjøpt disse vidunderlige kakene, men jeg tror jeg skal la være, for jeg klarer ikke holde meg fra å spise hele pakken på en gang, det VET jeg. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 20:01   #27
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Påske - egg

Hvordan gikk det med stevia-marsipanen?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 20:06   #28
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Påske - egg

Må du ikke lage melis av denne fruktosen først eller?
Høres ut som om du bare kjører alt i mikseren

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 21:29   #29
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Jeg kjørte mandlene og fruktosen sammen til en masse i år hvertfall. Laget ikke melis først. Men dersom du skal ha ekstra fruktosei sjokoladen du skal dyppe i, så vil jeg anbefale deg å lage melis av den først. Hel fruktose blir kornete og løser seg ikke opp (det gjorde hvertfall ikke det sist jeg fant ut det ble for lite søtt og hadde oppi sjokoladen).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 14:44   #30
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Noen som har flere ideer til påskegodt??

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 16:26   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Å, her var denne herlige gamle tråden!

Noen som har prøvd å lage marsipan med splenda?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:20   #32
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Påske - egg

Herregud..........jeg elsker marsipan........

Kunne tenke meg å prøve disse....

Men hvor mye karber er det i denne posjonen lissom?
250 gr skoldede mandler er vel omlag 16 kh, men npr jeg prøver veie 2 ta splenda på min kjøkkenvekt, veier det ikke noe..... Hvor mye kh regner jeg på 2 ts splenda?

Fruktose kan jeg ikke noe om, har aldrig brukt det.
Hvor mange kh er det i 2 ss fruktose?

Nå er dette en "gammel" oppskrift, er det kommet noe søtningsmiddel i "nyere tid" som er bedre.

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:24   #33
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

1 ts splenda er ca 0,5 karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:11   #34
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Påske - egg

Denne oppskriften skal prøves som julesnacks Men noen som har laget den med Sukrin Må nok pulverisere den, da jeg synes den løser seg dårlig opp. Fant Sukrin i melisform på nett her om dagen, kanskje en bedre løsnig?

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:51   #35
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Påske - egg

Jeg vil tro at melis-sukrinet er ment for akkurat disse tilfeller. Har ikke prøvd den, men skal definitivt gjøre det en gang!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 17:21   #36
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Påske - egg

Dytter litt på denne siden det nermer seg påske

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:20   #37
naughty
Juniormedlem
 
naughty sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 20
naughty er på en erverdig vei

Sv: Påske - egg

Synd jeg ikke liker marsipan :/

Men til de som lurte på om eggehviten skal stivpiskes: Nei.
Marsipan er neste det samme som kransekakemasse. Noe de aller fleste har laget, sant? Du bare blander hviten veldig godt med de kvernede mandlene

__________________

naughty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:45   #38
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Påske - egg

Ser dette er en gammel tråd...men for min del er den ganske aktuell igjen nå før jul

Er det virkelig så enkelt å lage marsipan???
hehe....kommer til å bli laget endel her til jul, bare jeg får det til.

Er det noen som vet om det er mulig å lage den med paranøtter?? Under halvparten mengde karbo sammenlignet med mandler..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 00:59   #39
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påske - egg

Jeg har lagd marsipan med sukrin melis og den gikk i søpla den isinga man får i munnen var helt ekstrem og marsipan kulene virket svette....Prøvde å steke noen etterpå,når de var varme og skulle være ferdig datt de sammen når jeg tok på dem,men når de ble kalde ble de stein harde....Blir ikke flere forsøk med sukrin melis og marsipan her

Men : jeg har lagd kransekake masse med splenda og det fungerer perfekt (trenger ikke male splenda heller) ,massen blir ikke seig,selv ikke etter en tur i fryseren,men smaken syns jeg er like god uansett

I morra skal jeg prøve å lage marsipan med splenda (hvis jeg rekker da

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:28   #40
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Det er veldig enkelt å lage marsipan Blir godt med sukrin, bare man bruker minst halve mengden man ville gjort med melis, om marsipanen blir litt våt må du ha i mere mandler

Jeg synes marsipan blir bedre med splenda enn sukrin og aller best når man dypper de i mørk sjokoalde. Skikkelig konfekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 07:59   #41
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Påske - egg

denne må jeg kansje prøve

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 16:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 10:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 10-04-06 00:45
Dr. Phil, egg og fett. Iset Generell ernæringsdebatt 6 26-03-05 05:51
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no