Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maange kg som skal vekk

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-15, 21:56   #1
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Maange kg som skal vekk

Jeg har vært på lavkarbo to ganger før, GR kurs tre ganger og diverse pulverkurer noen ganger til. Nå satte jeg stopper for all denne vimsingen for to uker siden. Før det hadde jeg hatt et mer bevisst forhold til antall karbohydrater for jeg skulle sette i gang etter campingferien.

Så vel hjemme var det i gang. Da stod vekta på 112,8 kg. Jeg er ca 174 cm høy, så det er vel fort ca 45 kg som bør vekk. Jeg har ikke vært under 90 kg på 10 år, og under 80 er det sikkert 17 år siden. Så det er gamle, men ikke kjære kilo som drasses rundt på.

På disse to ukene har jeg gått ned 2,5 kg. Vi har feiret bursdager, bryllupsdager og hatt besøk i huset så jeg har ikke kjørt hardt mot ketose før nå i helga. Men da strammet jeg til, og i går kom jeg i ketose , og det har jeg tenkt å fortsette med.

Jeg koser meg egentlig godt med lavkarbo. Jeg opplever som jeg leser fra andre at tarmen fungerer utrolig mye bedre nå, enn ved "vanlig" kosthold. Og så slipper jeg unna blodsukkersvingningene som fort gir hodepine og grinete humør.

Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 07:25   #2
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Maange kg som skal vekk

2,5 kio ned er jo supert.

Lykke til videre .

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 09:30   #3
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Sv: Maange kg som skal vekk

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

2,5 kio ned er jo supert.

Lykke til videre .

Tusen takk, Minni1!

Jeg er vel fornøyd med 2,5 så langt. Særlig siden jeg ikke har vært så streng på dietten.

__________________
_____________________________________
Min blogg om mitt liv på lavkarbo.


Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 00:33   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Maange kg som skal vekk

Om du ønsker å oppleve varige effekter, anbefaler jeg deg å se på lavkarbo som en kostholdsendring og ikke en diett. Jeg har kun gått på lavkarbo en gang, men den har så langt var 4 år og planen er å følge dette kostholdet livet ut. Det har jo lite for seg å gå ned om man går ned mye for så å gå over til "vanlig" kosthold etterpå? Da kommer jo bare kiloene tilbake igjen...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 00:36   #5
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Sv: Maange kg som skal vekk

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Om du ønsker å oppleve varige effekter, anbefaler jeg deg å se på lavkarbo som en kostholdsendring og ikke en diett. Jeg har kun gått på lavkarbo en gang, men den har så langt var 4 år og planen er å følge dette kostholdet livet ut. Det har jo lite for seg å gå ned om man går ned mye for så å gå over til "vanlig" kosthold etterpå? Da kommer jo bare kiloene tilbake igjen...

Ja, det er det som er planen denne gangen. Så jeg jobber sakte, men sikkert med å finne hva jeg liker å spise for at det skal være noe jeg kan trives med kanskje resten av livet.

__________________
_____________________________________
Min blogg om mitt liv på lavkarbo.


Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 09:47   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Maange kg som skal vekk

Høres bra ut! Små justeringer som gir god effekt over tid er det som skal til;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 10:55   #7
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Sv: Maange kg som skal vekk

Satser på det, index

__________________
_____________________________________
Min blogg om mitt liv på lavkarbo.


Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettet skal vekk! LinnaJenta Åpne dagbøker 1 30-06-10 15:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no