Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bra start

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 23:24   #1
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei
Red face

Bra start

Er på dag 2
Var i butikken og handlet salt flesk, trodde det var ok mat. Helt til kjerringa hyler om at man ikke skal ha salt... stemmer det eller
Synes vi har vært flinke hittil...
Dag 1: egg og bacon til frokost + 1 glass h-melk, omelett til lunch og koteletter m salat og rømme til middan
Dag 2 Egg og bacon 1glass h-melk, resten av kottelettene og kinakål m rømme og stekt laksefile m salat til middag. Skulle vel ikke være så mange karber i det ? Hva er egentlig grensa for at det skal være lavkarbo ?
Sikkert dumme spørsmål... men sånn er det når man er grønn

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 00:03   #2
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra start :)

Jeg fører VELDIG lavkarbo kosthold, aka skaldeman!

Han er forsiktig postiv til salt! Mennesker trenger salt, og er bygget for å få endel salt inn med kosten.. (Tenk tilbake på våre urfedre som drakk blod = masse salt!)
MEN salt binder også vann, sånn at om man spiser masse salt mat, så vil man ikke gå så mye ned i vekt, ingen bra kombinasjon om man er VELDIG opptatt av vekten.. Men du kan jo fortelle din kjære at det faktisk er mer skadelig med for lite salt enn for mye, iht skaldemans filosofier!

Om dere ikke er veldig glad i salat, så går det ann å kutte den også, der er det endel karbohydrater og ikke minst stivelse og sukker.. =)

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 01:33   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bra start

Hei,
Går du inn her: Til alle nybegynnere på lavkarbo… så vil du finne definisjonen på lavkarbo og muligens svar på mye annet du måtte lure på.
Ville nok ha kuttet ut melken. Husk å variere med grønnsaker, ikke mye næring i kinakål.
Salt er vel ikke det aller værste, men alt med moderasjon, på ketolye anbefales det å bytte til LO-salt eller Seltin. Husk at salt binder vann i kroppen, mange har fått seg en ubehagelig opplevelse dersom de har spist mye salt dagen før veiing.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 08:27   #4
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei

Sv: Bra start

regna ut karboene fra i går...
Kom til ca 11. Det må vel være bra.... eller ?
Merker at jeg gleder meg til frokosten det er jaggu lenge siden

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:09   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bra start

Opprinnelig lagt inn av Hexehylet, her.

Er på dag 2
Var i butikken og handlet salt flesk, trodde det var ok mat. Helt til kjerringa hyler om at man ikke skal ha salt... stemmer det eller
Synes vi har vært flinke hittil...
Dag 1: egg og bacon til frokost + 1 glass h-melk, omelett til lunch og koteletter m salat og rømme til middan
Dag 2 Egg og bacon 1glass h-melk, resten av kottelettene og kinakål m rømme og stekt laksefile m salat til middag. Skulle vel ikke være så mange karber i det ? Hva er egentlig grensa for at det skal være lavkarbo ?
Sikkert dumme spørsmål... men sånn er det når man er grønn

Melk er for kalver, drikk vann. Selv om h-melk er bedre enn skummet (sånn teoretisk...) så påvirker den også blodsukkeret og jeg tviler på at Skaldemann sier ja til melk. 1 glass melk er vel ca. 0,25 l = 250 g = 11-12 g karber.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:09   #6
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra start

Det er bra karbinntak. Så du får ha lykke til videre. Og det er jo bra at du gleder deg til frokost! Godt tegn.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:46   #7
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei

Sv: Bra start

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Melk er for kalver, drikk vann. Selv om h-melk er bedre enn skummet (sånn teoretisk...) så påvirker den også blodsukkeret og jeg tviler på at Skaldemann sier ja til melk. 1 glass melk er vel ca. 0,25 l = 250 g = 11-12 g karber.

Hm... Ser bak på kartongen -Svensk H melk, litt fetere enn den norske, 5g pr 100, et glass = ca 1 dl. Skal kjøpe den boka til Skaldemann, så blir det litt lettere å få innblikk i sakene
Synes dette er intressant, men tar det litt forsiktig så vi ikke går lei.
Det går jaggu unna med egg, bra vi har egne høns

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:26   #8
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra start

Opprinnelig lagt inn av Hexehylet, her.

Er på dag 2
Var i butikken og handlet salt flesk, trodde det var ok mat. Helt til kjerringa hyler om at man ikke skal ha salt... stemmer det eller

Du kan jo vanne ut flesket hvis du synes den blir for salt

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:17   #9
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Bra start

Litt over en uke på lavkarbo - 1,5 kg og overskuddet kommer tilbake
Føler meg så BRA
Min bedre halvdel (?) er nå med på notene, ikke skeptisk lengre nå
Må bare bli flinkere til å variere... har lett for å gå i samme greiene hele tida.

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:23   #10
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra start

Så flott resultat!! Det er så gøy når de man bor sammen med og ellers omgås får litt endret innstilling.

Stå på videre!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 16:52   #11
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Bra start

2 uker siden vi startet, jeg har gått ned 2,2 og samboeren 3,7 kg
Bra synes jeg, hun som var skeptisk har gått ned mest.
Saftig frokost i dag 9 skiver bacon, omelett av 4 egg og en stor dært rømme, stekt i baconfettet. Jada... en sånn porsjon til hver Tror det går en stund før vi blir sultne..

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:18   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bra start

Salt er nok det jeg er minst redd for, jeg må faktisk passe på å få i meg salt, ellers renner vannet rett ut og alle mineralene med det Om kroppen binder vann av salt, så er det bare vann. Og det er da vel fett vi vil gå ned, vann er bare vann

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
lav karbo, salt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spm før start på kur Ella-A Ketolysekuren 8 26-11-09 12:02
En ny start osinabin Generell diskusjon 0 29-05-09 13:46
Ny start monki Ketolysekuren 8 04-07-07 11:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no