Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

20 kg forsvant på ca 5 mnd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-09, 15:28   #1
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

20 kg forsvant på ca 5 mnd

Er så fornøyd at jeg gjenntar det glade budskap, JEG HAR MISTET 20 KG

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:29   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Utrolig!! Så fink du har vært
Og lykke til videre - dette klarer du

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:31   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Kjempebra!!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:35   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Så utrolig bra!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:43   #5
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:51   #6
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Takk alle sammen, må si jeg føler meg priviligert som kan finne så mange gode råd og inspirasjon som dette forumet gir

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:45   #7
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Så bra! Så flink du har vært Hvilken fase er du i nå? Jeg er i slutten av fase 1 (en uke igjen til jeg har gått på den i 30 dager) og gleder meg til neste fase og litt mer variert mat. Finner jo så mange gode oppskrifter her inne som jeg har lyst til å prøve ut

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:50   #8
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

WOW. Så flink du har vært. Lykke til videre.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:57   #9
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Så bra! Så flink du har vært Hvilken fase er du i nå? Jeg er i slutten av fase 1 (en uke igjen til jeg har gått på den i 30 dager) og gleder meg til neste fase og litt mer variert mat. Finner jo så mange gode oppskrifter her inne som jeg har lyst til å prøve ut

Hei - er i fase 2, og det har jeg vært nå i ca 4 mnd. Trives veldig godt i denne fasen, spesielt ble det enklere å delta på sosiale arrangementer når en kan spise et "normalt" måltid pr dag. Regner med å fortsette i fase 2-modus en god stund til, siden jeg fortsatt har ca 30 kg som skal vekk. Alternativt så blir det fase 3 fra slutten av august og resten av høsten. Vi får se hva legen anbefaler.

Går det greit med deg i fase 1, og trives du med eurodietten?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:05   #10
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei - er i fase 2, og det har jeg vært nå i ca 4 mnd. Trives veldig godt i denne fasen, spesielt ble det enklere å delta på sosiale arrangementer når en kan spise et "normalt" måltid pr dag. Regner med å fortsette i fase 2-modus en god stund til, siden jeg fortsatt har ca 30 kg som skal vekk. Alternativt så blir det fase 3 fra slutten av august og resten av høsten. Vi får se hva legen anbefaler.

Går det greit med deg i fase 1, og trives du med eurodietten?

Hehe, trives og trives... Problemet mitt er at jeg elsker å lage mat, søke i oppskrifter og finne på mye nytt på kjøkkenet, og da er det liksom litt kjedelige dager med bare pulver denne måneden Nå har jeg funnet så utrolig mange gode oppskrifter her inne også som jeg bare må prøve, så jeg gleder meg veldig til neste fase.

I tillegg syns jeg at noen av produktene smaker ganske vondt, men jeg klarer å leve med de fleste og syns at noen ting er veldig gode. Bekymrer meg litt fordi det står at man helst skal spise både en omelett og en suppe per dag, og det er vel disse tingene jeg har mest problemer med å få ned...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:23   #11
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

det står at man helst skal spise både en omelett og en suppe per dag, og det er vel disse tingene jeg har mest problemer med å få ned...

Dette er bare en anbefaling fordi de antar at de fleste av oss greier å spise disse produktene. I følge min lege er det ikke hvilke produkter vi spiser, men at vi følger konseptet som er avgjørende.

Tips til omelettene; del en pakke i 2, ta den ene halvparten og tilsette halv væskemengde og 1 egg.
Dette gir omeletten en bedrekonsistens og ikke minst bedre smak, og i tillegg beholder måltidet næringsverdien som oppgitt på pakken.
Jeg bruker ofte hvitløkspulver/salt som krydder da det tar bort protein-smaken.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:32   #12
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Takk for tips! Jeg har hatt litt dårlig samvittighet fordi jeg har spist pastaen hver eneste dag (til lunsj, lettvint mat å ta med seg på jobb å lage en salat med pasta i), men da er det altså kanskje helt OK at jeg er litt "ensidig" i kosten

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:56   #13
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Stilig!! Samme her forresten! Skal på ny veiing i morgen.............skeptisk med tanke på en sommer med mye feiringer av 40 års dager, brylluper og ferie! Men, bare jeg ikke har gått opp, så skal jeg være fornøyd!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:51   #14
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Bedre å være ensidig i kosten og ha effekt, enn å gå lei, gi opp og gå opp .

Tips til pasta har jeg også ;
Kok pasta og lag ratatouille, grill/stek en kyllingfilet.
Del så alt dette opp i to porsjoner, og du har to fullverdige måltider.
Jeg har gjerne spist begge samme dag nam

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:53   #15
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Så fantastisk flott! Gratulerer så mye

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:54   #16
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Bedre å være ensidig i kosten og ha effekt, enn å gå lei, gi opp og gå opp .

Tips til pasta har jeg også ;
Kok pasta og lag ratatouille, grill/stek en kyllingfilet.
Del så alt dette opp i to porsjoner, og du har to fullverdige måltider.
Jeg har gjerne spist begge samme dag nam

Hm, jeg tror kanskje du kan svare meg på en ting som jeg har lurt på under hele kuren (min lege virker ikke så veldig oppdatert på denne dietten syns jeg, så jeg føler at jeg bare går for egen maskin): Er det altså tillatt å tilsette f.eks. litt kylling, eller et egg eller lignende, også under fase 1? Jeg har ikke turt av redsel for å "ødelegge" dietten, fikk intrykk gjennom legen av at jeg KUN måtte spise ED-produktene og grønnsakene på liste 1 (og 250 g fra liste 2).

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:22   #17
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Så flott, grattis

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:51   #18
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Hm, jeg tror kanskje du kan svare meg på en ting som jeg har lurt på under hele kuren (min lege virker ikke så veldig oppdatert på denne dietten syns jeg, så jeg føler at jeg bare går for egen maskin): Er det altså tillatt å tilsette f.eks. litt kylling, eller et egg eller lignende, også under fase 1? Jeg har ikke turt av redsel for å "ødelegge" dietten, fikk intrykk gjennom legen av at jeg KUN måtte spise ED-produktene og grønnsakene på liste 1 (og 250 g fra liste 2).

Vel, du får best effekt av å spise produktene slik de er - ingen tvil om det. Men! Jeg har som nevnt delt f.eks. en posjon omelett i to og erstattet den ene halvdelen med ett egg. Det samme gjør jeg med pannekakene. Dette gjorde jeg også i fase 1. De andre produktene har jeg spist uten å tilsette noe mens jeg var i fase 1, men som jeg nevnte tidligere så lager jeg meg mine egne varianter av f.eks. pastaen nå i fase 2.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 01:26   #19
Mitt nye jeg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 3
Mitt nye jeg er på en erverdig vei

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Fy flate, det er knallbra!!!!!!!!!

Mitt nye jeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 10:22   #20
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Hei igjen!
Veiingen gikk over all forventning........ned 3 kg i sommer, så nå er jeg minus 24 kg!! Skal holde meg i fase 2 de neste 2 månedene, for å komme meg i ketose igjen. Har fortsatt litt over 20 kg. igjen før jeg har nådd målet mitt!
Ha en fin dag folkens!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 10:45   #21
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Så flott, Siren!

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:04   #22
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av Siren, her.

Hei igjen!
Veiingen gikk over all forventning........ned 3 kg i sommer, så nå er jeg minus 24 kg!! Skal holde meg i fase 2 de neste 2 månedene, for å komme meg i ketose igjen. Har fortsatt litt over 20 kg. igjen før jeg har nådd målet mitt!
Ha en fin dag folkens!
Siren.

Fantastisk

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 21:17   #23
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Opprinnelig lagt inn av Siren, her.

Hei igjen!
Veiingen gikk over all forventning........ned 3 kg i sommer, så nå er jeg minus 24 kg!! Skal holde meg i fase 2 de neste 2 månedene, for å komme meg i ketose igjen. Har fortsatt litt over 20 kg. igjen før jeg har nådd målet mitt!
Ha en fin dag folkens!
Siren.

gratulere dette står det respekt av ,,,hvordan har det gått vidre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 23:00   #24
Bindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 22
Bindy er på en erverdig vei

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Jeg blir bare SÅ motivert av å lese dette. Har hatt første time hos lege og skal til ernæringsfysiolog denne uka. Regner med at jeg bestiller varer etter timen der. Gleder meg skikkelig til å komme i gang. Har et par-tre arrangement som blir litt vrien, men det skal nok gå bra. Grattis med supert resultat så langt.

Bindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 15:20   #25
Kitty77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 5
Kitty77 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg forsvant på ca 5 mnd

Gratulerer så mye alle sammen med flotte resultater!!

Det er veldig inspirerende å lese om deres suksess nå som jeg selv er helt i starten av fase 1 - og føler meg sulten/fysen (og litt sur... he he) skal ned ca 20 kg, men starter med første delmål som er 10 kg

__________________
Kitty77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 2


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ... Kikkeline Ketolysekuren 9 21-06-08 00:51
Allergi som forsvant på ketolyse savannah Ketolysekuren 7 31-05-08 22:47
Hvor forsvant innlegget mitt? Kula Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 31-01-08 17:07
Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!! femalia Ketolysekuren 20 04-07-07 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no