Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-10, 18:50   #1801
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå skal jeg ta en megaopprydning i skapet mitt. Er usikker på hvor mye av høst/vintertøyet som passer lenger, så tenkte å ta en opprydning før jeg drar på handel!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:36   #1802
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Der sier du noe... tipper det blir kjøpt mye nytt i løpet av vinteren - særlig hvis vi flytter til trøndelag der det er mye mer vinter enn her på sunnmøre.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:16   #1803
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei jenter

Jeg har falt litt vekk jeg.. Spiser det jeg vil jeg... Orker ikke mer lavkarbo på en stund nå. Er så lei av all planlegging og matlaging.. Så nå spiser jeg knekkebrød og grove skiver på jobb. Og til middag spiser jeg det vi har, men kutter ned eller ut ris/pasta/poter ol.. Jeg har faktisk gått litt ned slik jeg, så jeg prøver å fortsette slik...

Skulle ønsker jeg klarte å holde meg på lavkarbo, men jeg vet at jeg innerst inne ikke kommer til å klare å leve sånn resten av livet, så jeg prøver heller å kutte ned på karbene ... Men jeg spiser endel banan som mellom måltid på jobb.. Mest fordi det er den eneste frukten jeg tåler å spise...

Jeg håper jo på at jeg skal få en god ånd over meg igjen slik at jeg kommer inn på rett vei igjen, men akkurat nå er alt så vanskelig..

Men jeg kommer til å henge her inne å følge med og lese meg opp litt motivasjon :P Og for å følge dere på deres vei videre Flinkingene

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 23:46   #1804
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.


... men akkurat nå er alt så vanskelig..

Enig med deg... Måtte den smale sti finne meg igjen snart, for jeg ser ikke ut til å finne den.

Det er ikke så mange igjen her nå virker det som, og det virker ikke som om det er så mye motivasjon å spore blant noen av oss - eller? Jeg undres på å prøve å slanke meg et par kilo til jeg. Jeg har holdt vekten i omtrent seks uker nå, og selv om jeg har gitt meg selv mer frihet så savner jeg nesten å slanke meg. (Jeg savner IKKE å være tykk!!) Det er vanskelig å forklare.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 08:19   #1805
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er enda kjempemotivert! Og er i ketose! Jeg ser faktisk aldri for meg at jeg kommer til å bli høykarbo igjen, dette er så rett for meg som det kan bli!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:29   #1806
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Så bra Ferskenbeinet!

Gjett hvem som er tilbake på slankern igjen da... Jepp, det er meg, og det verste av alt er at jeg trives med det! Fra en uke til en annen så hoppet vekten fra 64 til litt over 66 kg. Det verste er at jeg ble lettet, for to kilo er grensa jeg har satt meg for å korrigere. Det har ikke vært lett å skjerpe seg igjen (dvs. selve maten er grei, for jeg har levd lkhf hele tiden. jeg har bare fråtset sjokolade og potetgull i tillegg), men det har gjort meg godt. På to døgn har jeg blitt kvitt 1,7 kg og er nede på vekten der jeg har ligget siden jeg nådde målet mitt, så det var heldigvis bare vann. Jeg er mye mindre oppblåst i magen nå og føler meg litt bedre. Jeg er også glad for at jeg skal gå ned et par kilo til (?) sånn at jeg også føler meg ferdig slanket. Jeg kommer ikke til å si det til noen andre enn mannen fordi folk legger seg borti. De kommer ikke til å se forskjell om jeg går ned to kilo til uansett, så da trenger de heller ikke å få vite det og komme med sine meninger om det. Dette gjør jeg ikke fordi jeg trenger det, men fordi jeg tror jeg vil bli mer fornøyd med kroppen min. det føles å være tilbake på slankern og tilnærmet lik ketolyse. Det føles bra å ha kontroll. Jeg kommer ikke til å være like streng med meg selv som jeg var forrige runde siden den siste kiloen eller to ikke er så viktig, men fornuftig skal jeg være. Jeg er spent på hvordan dette vil gå.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:07   #1807
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

lykke til Namba! Idag noterer jeg 59.6 som minste. wohooo

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:45   #1808
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Gratulerer med ny mistenotering og gjensyn med femtitallet! Nå har du bare et par kilo igjen så er du helt ferdig! Er det ikke deilig?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 10:41   #1809
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå begynner jeg å bli lei av meg selv, føler meg som en skikkelig drama queen, så jeg BEKLAGER til dere andre. Jeg har vanskelig for å ta avgjørelser for øyeblikket, og enda vanskeligere for å holde på dem. Livet er fortsatt veldig tøft. Jeg har kommet med ned dit vekten skal være (nederst på 64 tallet), og har bestemt meg for å ikke slanke meg aktivt lenger. Men jeg skal leve lkhf og være flink. Går vekten ned er det bare en bonus, og gjør den ikke det så er det helt i orden det også. Jeg er bare glad for at jeg har kommet meg på rett spor igjen.

Ikke bare det. Jeg har prøvd lenabeatrices tekaker, og de var gode! Det er så kjekt å ha kommet over noe som er lettvindt, fort gjort og fin niste.Jeg har enda ikke prøvd lavkarbo brød jeg har likt. Jeg synes de smaker alt for mye frø, så hvis det er noen som har en oppskrift på brød med minimalt med frø så håper jeg dere kan dele den.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 10:47   #1810
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

knutteloff er helt fantastisk å ha til reker og fine smørbrød. Ikke så mye mat i det, men mye luft og god smak! jeg regner med at det kan gjøres grovere og med en mengde frø oppi om en ønsker det, det gjenstår å prøve!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 10:58   #1811
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Takk for tipset. Jeg leste om den i går da jeg søkte på brødoppskrifter, men jeg vet ikke hva glutenmel er. Ikke soyamel heller for den del, men kan det muligens erstattes med ketolyse bakemix? Jeg har så mye bakemix igjen siden jeg ikke syntes det var noe godt...

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 11:06   #1812
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

soyamel kan nok mange ganger byttes ut med bakemix. Glutenmel kan ikke byttes ut i og med at det er det eneste som gjærer. Det brukes ofte for å få vanlig deig til å heve ekstra mye. Sånn ser det ut:


Det selges på helsekost og velassorterte matbutikker.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 11:09   #1813
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Bakemixen bruker jeg i pannekaker:
2 egg, 0,5 dl fløte, 30g smør, 1 ss bakemix, litt JBKM evt litt søtning om en vil. Mix og la det stå 10 min før du steker små pannekaker. (De blir litt vanskelige å snu om de blir store.)

Dette er ofte frokosten min. Jeg lager opp en gjeng i slengen, oppbevarer i kjøleskap og varmer litt i mikro før jeg spiser dem. Enten med syletøy og rømme eller smør, kanel og sukrin...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 09:37   #1814
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Takk for hjelpen Ferskenbeinet.

Jeg har en positiv ting å komme med. Jeg er nede på 63,7 kg! Ny minstenotering! Da går det nedover, og jeg får belønning for å være flink. Yeeeey!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 09:53   #1815
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Så flott da Namba!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:16   #1816
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Hei hei namba. Så bra at du hadde en fin dag!!

Jeg er litt sånn demoralisert. Har ikke gått ned en dritt etter ferien, enda jeg har vært i ketose og vært ganske flink hele veien. :/ Virker som om kroppen har hengt seg opp litt på den her vekta. Hopper opp og ned mellom 86,2 og 87,2... Litt sånn rådvill merke æ. Har prøvd å spise mindre i mengde, men det hjelper ikke. Spiser snart ingen verdens ting jo. Bittelitt lunsj og så middag med masse grønnsaker.
Enda mere trim og mere salat er vel kanskje neste trinn i neste uke..
Det er litt vanskelig å holde motivasjonen oppe merker jeg.. Har SÅ lyst å sprekke med et kjempesmell!!! Men skal prøve å holde meg i tøylan..

Dette er grunnen til at jeg ikke har orket å være her inne også =( Jeg gjorde det bra men så tok jeg meg en fest der jeg ende opp med å spise seriøse mengder karbs. Men nå har det gått 3 uker og jeg begynner å bli lei hopper fra 93- 95 opp og ned opp å ned selv om jeg spiser som jeg gjorde før pausen min. Arg tar meg snart et kake stykke kjenner jeg ...

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 19:08   #1817
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Trøsteklem til Mona K (og Wevi). Jeg håper vekten løsner for deg/dere snart.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 20:20   #1818
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja det håper jeg også. Har gjemt vekk vekta og prøver å ikke tenke så fælt på det. Slippe ned skuldrene og spise mat jeg vet at jeg kan spise. Vi begynner jo å bli litt drevne på hva som er lovlig etter 9 mnd. Men det er frustrerende.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 02:33   #1819
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Ja det håper jeg også. Har gjemt vekk vekta og prøver å ikke tenke så fælt på det. Slippe ned skuldrene og spise mat jeg vet at jeg kan spise. Vi begynner jo å bli litt drevne på hva som er lovlig etter 9 mnd. Men det er frustrerende.

jepp det er crap...

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:14   #1820
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

jepp det er crap...

hmm hvor er det blitt av tickeren min ?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:19   #1821
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Der var ann=) har tatt ny vekt med hensyn av ferien min=(

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:24   #1822
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Der var ann=) har tatt ny vekt med hensyn av ferien min=(

Pluss at jeg hele tiden har gått ut fra legens vekt start vekten min hos legen var 104 da er jo vekta mi nå på 89. men vis jeg regner ut fra min vekt begynte jeg på 107 og vekta mi er nå 93,5

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 14:24   #1823
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

jippi nede på 92 tallet best å skifte tickeren før jeg fyker opp igjen

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 02:38   #1824
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hmm jepp den som sa at det var stille her hadde definetivt rett!
Jeg har sittet her å nydt kveldsen min. Pisket krem med søtning, med cottage chrees med spis deg slank blåbær syltetøy ... nam akkuratt som riskrem=)
Digg å si det høyt selv om jeg snakker til meg selv.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 00:30   #1825
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hmm føler meg alene her i verden ...

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no