Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-06, 00:46   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Lurer jeg på....?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 01:01   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Vi hadde det før, men så var det liten aktivitet og det ble lagt ned. Tror HP jobber med en annen løsning .......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 01:09   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Vi hadde det før, men så var det liten aktivitet og det ble lagt ned. Tror HP jobber med en annen løsning .......

Oki...venter spent, da...Natti!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 09:32   #4
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Kan hende det kunne være en ide å opprette en chat som ikke ligger på LK sitt domene. En slik gratis-løsning, og at linken legges lett tilgjengelig her på forumet?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 09:34   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Eller alle kan komme inn på efnett kanalen lavkarbo som vi hadde før som var kobla opp mot linken her på kanalen.. går jo ann å komme seg inn på den uten å bruke verdens treigeste internettklient.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 09:42   #6
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Jeg tror jeg fant kanalen nå, men der er det jo tomt...

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 09:47   #7
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

"Problemet" med en slik chat, er at hvis den blir mye brukt til annet enn småprat, går de som ikke er til stede, potensielt glipp av mye viktig informasjon om lavkarbo. Og for min egen del, trenger jeg ikke nok en greie jeg kan bli "hekta" på. Men det er jo mitt problem, hehe

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 21:45   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Når man chatter snakker man jo ikke så mye lavkarbo.. kansje man spør om noe.. men det meste av informasjonen blir nok liggende på forumet uansett.. det er jo for å lettere kunne småprate og bli kjent med hverandre..

man kan chatte med hvem som helst.. men hva er bedre enn å bli kjent med folkene her inne enda bedre.

jeg ligger no der inne og sover på irc kanalen.. akkurat nå pusser jeg opp hus så det blir ikke mye tid. Blesha fant meg no føridag

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 22:21   #9
Bimmer
Juniormedlem
 
Bimmer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
Innlegg: 21
Bimmer er på en erverdig vei

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Prøvde meg på IRC kanalen, men det var tomt der.

Bimmer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 00:37   #10
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Det er kunn jeg som er der til vanlig prøver jo å få flere folk inn.. men de gjør jo ikke det.. såg du hadde vert innom i natt... men jeg er ikke på internett fortiden.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:58   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Opprinnelig lagt inn av Bimmer

Prøvde meg på IRC kanalen, men det var tomt der.

Problement med de forsøkene vi har hatt er at de har forblitt tomme. Det betyr at de har ikke vært verd innsatsen det er å sette opp og veldikeholde. Men jeg er åpen for å gjøre et nytt forsøk etter ferien, hvis der skulle være interesse for det

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:07   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Hvis vi har faste chattetider blir det vel litt lettere å få folk inn?

  Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 14:31   #13
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Opprinnelig lagt inn av HP

Problement med de forsøkene vi har hatt er at de har forblitt tomme. Det betyr at de har ikke vært verd innsatsen det er å sette opp og veldikeholde. Men jeg er åpen for å gjøre et nytt forsøk etter ferien, hvis der skulle være interesse for det

Her må jeg si meg enig med HP
Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror ikke at det er behov for noen slik chat. Vi må i så fall finne ut hvor stort dette behovet er, og hva folk vil bruke det til.

Foreløpig synes jeg forumet er mer enn bra nok for meg. Når vi skriver innlegg blir det litt mer saklig/formelt en gjerne en chat vil være(ikke alltid). Det synes jeg er fint, for det er jo helse og kosthold som skal være i fokus. På en chat blir det jo lett andre ting å snakke om, og et mer muntlig preg på samtalene(som Helene sier). Om noen har lyst å snakke seg i mellom finnes jo også msn, irc osv. Det finnes en del eksempler på at nye og bedre systemer ikke blir tatt i bruk fordi brukerene heller bruker det de pleier å bruke, og jeg tror at også her vil vi fortsette å bruke forumet og de kommunikasjonsmulighetene som vi allerede har.

Vi må også huske på at lavkarbo.no drives på frivillig basis, og vi må være forsiktige å pålegge de som driver dette mer arbeid på grunn av noe som bare er "kjekt å ha", og som vi ikke helt vet om er behov for.

Nå er det riktignok ferie, men jeg synes kanskje at responsen i denne tråden viser at de fleste ikke synes en chat er en veldig viktig funksjon. Men jeg kan jo ta feil, og det er bra med nye idéer.

Det jeg synes er viktigst er å ikke pålegge HP og andre driftere(er det?) mer arbeid, og heller konsentrere seg om det vi vet funker og er bra: forumet
Jeg synes derfor at det er de som har idéen og ønsket om et chatrom sitt ansvar å gjøre litt undersøkelser, og kanskje teste det ut. Hva vil folk bruke det til (som de ikke allerede kan få til ved hjelp av andre kommunikasjonsmidler)?, hvordan vil de bruke det?, hvordan få folk hekta?(som Ebbamor sier), hva med chattetider(iflg Albertine)?

Det finnes jo allerede et chatrom(iflg Helene), så hvorfor bruker ikke flere det? Kanskje dere må blæste litt om det i første omgang, og så se om flere på lavkarbo vil bruke det? Eller noe lignende? Hvor er denne linken til chat? Kan folk i det hele tatt bruke IRC? Burde noen lage en enkel brukerveiledning/FAQ til det?

Dette er mine tanker rundt temaet..
Lykke til

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 14:59   #14
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

veldig bra "sagt ", Silje. jeg sier meg enig

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 09:03   #15
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Jeg kom med forslaget, og visste ikke at det alt har vært et chatrom her, så ikke ble brukt...er enig, det virker vel som det ikke er max stemning for å gjenåpne det....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 13:50   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Jeg foreslår at de som vil chatte sammen kan møtes på msn. Jeg har flere lavkarbere på min msn-liste.

Hvis det er noen man vil prate mer med, så er det jo bare å spørre

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 14:57   #17
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Opprinnelig lagt inn av Aline

Jeg foreslår at de som vil chatte sammen kan møtes på msn. Jeg har flere lavkarbere på min msn-liste.

Hvis det er noen man vil prate mer med, så er det jo bare å spørre

jeg har gitt min msn til deg, men du har ikke lagt meg til

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 15:05   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Jeg er ikke pålogget for tiden... men, hm... er det lenge siden du sendte meg den? for jeg var jo hjemme for litt siden, og da var jeg på msn....
og jeg ville jo ikke ha blokkert deg!!

Skal fikse det neste gang jeg er på nett med min egen laptop

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no