Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Unngå å bli lurt av søtstoffer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 17:47   #226
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har lest at de måtte slutte å bruke det i Coca-cola light fordi verdenshavene ble bittelitt søtere kort tid etterpå. Så jeg tror også det er sukralose volvojenta mener og ikke sukrin.

Jeg leste at de slutta med det fordi at ikke det falt i smak hos forbrukerene

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:26   #227
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hvordan de skal få cola light til å bli god med stevia lurer jeg på.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:36   #228
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan de skal få cola light til å bli god med stevia lurer jeg på.

Du får spørre en japaner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:47   #229
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg leste at de slutta med det fordi at ikke det falt i smak hos forbrukerene

Virkelig? Jeg har fått inntrykket av det motsatte, at folk fleste synes at den smakte bedre med sukralose...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan de skal få cola light til å bli god med stevia lurer jeg på.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du får spørre en japaner.

Stevia har ca 40% av søtningsmarkedet (ALL søtning, inkludert sukker) i Japan! Nå er kunstige søtninger som aspartam og slikt på vei opp fordi det er jo det vesten bruker så det er jo det beste. Men de bruker fortsatt veldig mye stevia i Japan, og har gjort det i over 20 år. Til og med Coca-Cola søter lettbrusen med stevia i Japan.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:53   #230
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan de skal få cola light til å bli god med stevia lurer jeg på.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du får spørre en japaner.

Kan bare spørre meg, trenger ikke en japaner
Første gangen jeg drakk Cola Zero i Japan reagerte jeg litt på smaken, men har jo opplevd før at brus av samme merke smaker ulikt fra land til land. Etter noen dager datt krona ned og jeg kom på at de bruker mye Stevia i Japan. Spurte en på hotellet og det stemte at Cola light/zero var søtet med stevia. Jeg synes det var nydelig og håper vi snart får det her til lands. En annen fordel var at jeg ikke fikk den ekstreme sultfølelsen som jeg får når jeg drikker "vanlig" cola light.

Cola har utvilket sin egne metode (patentert) og utvinne søtstoffet fra stevia på, Truvia (PureVia er Pepsi sin) og det er vissnok av vedlig god kvalitet med lite ettersmak, Colaen er ihvertfall god synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Stevia har ca 40% av søtningsmarkedet (ALL søtning, inkludert sukker) i Japan! Nå er kunstige søtninger som aspartam og slikt på vei opp fordi det er jo det vesten bruker så det er jo det beste. Men de bruker fortsatt veldig mye stevia i Japan, og har gjort det i over 20 år. Til og med Coca-Cola søter lettbrusen med stevia i Japan.

Stevia har vært i kommersielt bruk i japan siden 70-tallet og har en stor del av markedet ennå, heldigvis. Desverre adopterer de fler og flere av de vestlige levesetteen og dermed også sykdommer/overvekt mm. Mener foressten å ha lest at Cola ble "tvunget" til å søte light produktene sine med stevia i Japan eller så fikk de ikke lov å selge disse og Cola ville jo for alt i verden ikke miste det enorme markedet som Japan er. De har, såvidt jeg vet solgt cola med stevia veldig lenge der borte, finner ikke linken jeg hadde på det akkurat nå. Gleder meg til vi får det

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 08:56   #231
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Oppfører sukrinmelis seg som vanlig melis ? Tenker på hvis man blander med vann for å lage topping på kaker etc.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 00:15   #232
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

Synes det er vanskelig å vite hva som er potensiellt farlig og ikke av div. søtstoffer. Har selv hørt direkte fra en kjent lege på en privatklinikk i Oslo at Sukrin jo smaker søtt men ikke tas opp i kroppen. Det har medført at man i Oslofjorden utenfor de litt velstående områdene av byen(der de bruker mye av den fordi det er moderne og dyrt) finner igjen Sukrin i vannet etter at det har gått gjennom mennesker - kloakksystem og renseanleggene. Hvem vet hva dette vil føre til på lang sikt??? (han var imidlertid positiv til Stevia)
Det er ikke mange av disse søtstoffene som har vært så lenge på markedet og har blitt brukt så av mye at de har blitt forsket grundig på.
Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva som er farlig og ikke men det er jo interessant å fundere litt over det.

Link please.

Innlegg som dette, skremmer meg meg mer enn farlige tilsetningsstoffer. Blande skitt og kanel og servere det til uvitende folk som trenger å forstå lavkarbo, og hvordan man kan komme gjenom et nokså strikt program der enkelte søtningsmidler er forskjellen på hvordan noen kommer seg gjennom, og ikke.

Her er det ingen forskjell på folk som ikke leser seg opp, folk som er redde for alt, folk som gir faen, leger, lekfolk, predikanter osv.

Du vet ikke hva du prater om Volvojenta.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 00:31   #233
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

det var sukrin som ble nevnt i den samtalen men det spiller egentlig ingen rolle.
Det er i det hele tatt vanskelig å vite hva som er bra for det hender jo at den ene forskningsrapporten slår den andre ihjel.
Men den som lever for se.

God helg!

Nei du, det er ikke det samme for meg ihvertfall. Sukrin forer bakteriene i tarmen, det gjør ikke det søte i splenda, men fiberet i splendaen gjør det. Jeg vil nå si at sukrin høres tryggere ut i bruk enn splenda jeg da. Sukralose heter det som er i splenda og det går rett ut i havet.Og erythrotol er det samme som sukrin. Tagatose er kanskje enda bedre. Vi begynner å finne bedre erstatninger for sukker enn de farlige aspartam og det som natreen suketter er søtet med. Stevia er trygt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 00:43   #234
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Virkelig? Jeg har fått inntrykket av det motsatte, at folk fleste synes at den smakte bedre med sukralose...


Ja, har trodd det var grunnen hele tiden, jeg.. Men vet jo ikke om det var riktig altså Jeg synes det smakte ordentlig tamt med sucralose..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 01:24   #235
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

det var sukrin som ble nevnt i den samtalen men det spiller egentlig ingen rolle.
Det er i det hele tatt vanskelig å vite hva som er bra for det hender jo at den ene forskningsrapporten slår den andre ihjel.
Men den som lever for se.

God helg!

Det er slett ikke det samme hvilket søtningsstoff man velger å bruke. Har man noe å si om et stoff, bør man vite hvilket stoff man snakker om. Sukrin har knapt vært solgt. Det selges i 500g/400g pakker på enkelte helsekostbutikker. Andelen sukrin i vannet som du snakker om, må få alle som tisser på badestrendene til å føle seg vel mtp hvor oppløst tisset deres blir etter bare 5 minutter på de beste barnestrendene.

Les også opp om hvor mye en kubikkmeter (1x1x1 meter) vann oppløser et stoff. En halv liter ren tiss oppløst i et område på 10 kvm (12 kubikkmeter i alle fall, alle som er 3 meter unna og kan stå i 120cm vann)

Av 12 tusen liter har ungen din lagt til en halv, og som snart blir vasket vekk.

Da kan man begynne på hvor mye som har rent ut i havet, og hvor mye som har med sukrin å gjøre. Du har nok blandet med et stoff som ikke er så nedbrytbart å gjøre. Det er ganske dumt å gjøre i en så konstruktiv debatt der folk ikke ønsker å trå feil.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 01:26   #236
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Det er slett ikke det samme hvilket søtningsstoff man velger å bruke. Har man noe å si om et stoff, bør man vite hvilket stoff man snakker om. Sukrin har knapt vært solgt. Det selges i 500g/400g pakker på enkelte helsekostbutikker. Andelen sukrin i vannet som du snakker om, må få alle som tisser på badestrendene til å føle seg vel mtp hvor oppløst tisset deres blir etter bare 5 minutter på de beste barnestrendene.

Les også opp om hvor mye en kubikkmeter (1x1x1 meter) vann oppløser et stoff. En halv liter ren tiss oppløst i et område på 10 kvm (12 kubikkmeter i alle fall, alle som er 3 meter unna og kan stå i 120cm vann)

Av 12 tusen liter har ungen din lagt til en halv, og som snart blir vasket vekk.

Da kan man begynne på hvor mye som har rent ut i havet, og hvor mye som har med sukrin å gjøre. Du har nok blandet med et stoff som ikke er så nedbrytbart å gjøre. Det er ganske dumt å gjøre i en så konstruktiv debatt der folk ikke ønsker å trå feil.


P.s. For de som ikke skjønner min reaksjon, så bla et par sider tilbake i debatten.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 02:05   #237
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Alynna: hun tok vel bare feil? Er nok ikke alene om å ha tatt feil i en konstruktiv debatt. Heldigvis blir ikke debatten ødelagt av den grunn..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:52   #238
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Dette er en interessant debatt - og jeg tror ikke vi finner entydige svar. Men, jeg er enig med noen lenger opp i tråden; Jeg finner ikke en masse erstatninger for det jeg skal bort fra! Holder meg unna søte erstatninger, bruker ikke søtstoff i tide og utide. Kjøpte en TabExtra her om dagen for å fylle magen som var sulten på tur hjem... Men her handles det Farris og annet mineralvann i stede. Ungene drikker det også, og da er det ikke mas om brus. Heldigvis!
Men nå nærmer julebaketida seg, og da skal jeg bake med sukrin, og kanskje jeg prøver tagatose

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 10:54   #239
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Sukrin (Erythritol) er et naturlig produkt, produsert av gjæring av vanlig sukker ved gjæren Moniliella pollinis. 90% av Erythritol absorberes i tynntarmen og skilles ut via nyrene. Den er vanskelig for tarmbakteriene å bryte ned som betyr mindre problemer med gass enn f.eks. maltitol.

Bakteriene i munnen (karies) kan ikke metabolisere erythritol, som gjør at det ikke medfører tannråte. Det regnes også for å være et søtningsstoff med 0 kalorier (altså GI 0, ingen effekt på blodsukkeret) selv om EU merker det -og alle andre sukkeralkoholer- med 2,4 kcal/g. Det har 60-70% av søtheten til vanlig hvitt sukker.

Erythritol har en av de sterkeste kjølende effektene blandt ikke-kaloriske søtningsstoffer, sammen med xylitol. Dette forekommer kun når stoffet ikke allerede er blandet ut i vann.

Der, litt objektiv fakta fra Wikipedia. Med unntak av Stevia er nok Sukrin utvilsomt det beste søtstoffet. Det er naturlig, har null effekt på blodsukkeret, og medfører minimalt med ubehag for en selv og dem rundt *host*gass*kremt*.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:22   #240
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Noen som vet hvordan det er med cyclamat og sakkerin? Har forsøkt a finne info om GI på nettet, men desverre uten suksess.

Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:57   #241
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

GI 0 uten kcal og uten karbo, for det er det som er i natreen, ikke sant?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 00:18   #242
Søya
Nytt Medlem
 
Søya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 8
Søya er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Natreen inneholder også maltodextrin

Kilde: http://www.natreen.no/no/NP/NatreenSøtningsmiddel/Strø/

Fint at du tar opp dette temaet, for dette har jeg lurt på Kan du forklare meg litt om forskjellen på såkalte sukkeralkoholer og vanlige karbohydrater. Jeg bruker selv natreensuketter og har inntil nå tenkt at det er ok fordi de inneholder 0 karbohydrater. Hvordan kan de da føre til at blodsukkeret mitt stiger?

Søya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frafallen Fedon-entusiast. Dagens underholdning: Lutz, Hexeberg og Dahlqvist. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 00:26   #243
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Søya, her.

Fint at du tar opp dette temaet, for dette har jeg lurt på Kan du forklare meg litt om forskjellen på såkalte sukkeralkoholer og vanlige karbohydrater. Jeg bruker selv natreensuketter og har inntil nå tenkt at det er ok fordi de inneholder 0 karbohydrater. Hvordan kan de da føre til at blodsukkeret mitt stiger?

De kan ikke føre til at blodsukkeret stiger når det er null kcal i. Hva mener du med vanlige karbohydrater? Sukker? Stivelse? Hr står det litt forskjellig.http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...deklarasjonen/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 03:06   #244
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

GI 0 uten kcal og uten karbo, for det er det som er i natreen, ikke sant?

Vet ikke om det er i Natreen. Men takk for hjelpen! Jeg har prøvd meg og satser på at det går bra

Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:22   #245
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Men hvilket produkt er det du lurer på?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:55   #246
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

http://www.diabetes.no/?module=Artic...licShow;ID=546

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:36   #247
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men hvilket produkt er det du lurer på?

Jeg lurte egentlig på flytende hermesetas. Men vet ikke om det finnes i Norge. Jeg bor nemlig i Danmark!

__________________
Soffs Journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50245
Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:56   #248
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Soff, her.

Jeg lurte egentlig på flytende hermesetas. Men vet ikke om det finnes i Norge. Jeg bor nemlig i Danmark!

Ok. Den er helt ok å bruke. Null karbo, 0 kcal Kan sammenlignes med natreen som også har null kcal. Strøtypene av hermesetas og natreen har litt men ikke mye, og natreen har da mer enn hermesetas. Ikke så mye at du ikke kan bruke de også på lavkarbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:28   #249
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok. Den er helt ok å bruke. Null karbo, 0 kcal Kan sammenlignes med natreen som også har null kcal. Strøtypene av hermesetas og natreen har litt men ikke mye, og natreen har da mer enn hermesetas. Ikke så mye at du ikke kan bruke de også på lavkarbo.

Tusen takk! Da tør jeg å lage iskrem ikveld! Nam nam..

__________________
Soffs Journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50245
Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:09   #250
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Aspartam, acesulfam - er dette "fy" søtning? Fun Light har dette søtningsstoffet, ikke ofte jeg drikker søte drikker, men har denne saften "på lur". Jeg blir ikke klok av alle disse rare navnene...

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
isomalt, maltitol, sukker, søtstoff, xylitol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoffer, hvilke er greie? Maimor Lavkarbo generelt 1 13-03-09 02:46
Søtstoffer/urinstix ketanore Ketolysekuren 4 19-03-08 00:10
Søtstoffer og sånn Photobscura Kake/dessert og snacks 13 30-07-07 14:20
Ang. søtstoffer miss_celica_83 Lavkarbo generelt 13 29-12-06 20:37
Ketolyse og søtstoffer BigDaddy Ketolysekuren 19 01-08-06 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no