Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En bønn fra meg..

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-04, 16:22   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

En bønn fra meg..

Vær så snill alle dere kloke mennesker som er her inne!

Jeg trenger råd for hva jeg kan spise som vil gjøre meg frisk!
Jeg surkler og hoster, har vondt i alle muskler og ledd, og feber som bare blusser opp igjen...
Har prøvd Coldizin (hjalp på halsen, men ikke lunger og bronkier)
Tar solhatt.
Tar C -vitamin 750 mg.

Også lurer jeg litt på hva som er lurt å spise, for det skal ikke være for tung mat, siden dette bare belaster systemet som trenger å jobbe, også trenger jeg likevel næringsrik mat for ikke å forsvinne helt bort...

Noen som har noen geniale forslag?

(Har mest lyst på gulrotkake og is da... )

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 18:46   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Oops er det en influensa du har pådratt deg?
Det er nok ikke så mye som hjelper når du først har fått det, men jeg pleier å bruke hvitløk for å forebygge når jeg kjenner det er noe på vei, eller for å korte ned sykdomstiden.

Du tager:
2-3 fedd eller enda mer om du klarer. Del dem i små små biter. Lag et stort glass med ikke altfor kaldt vann. Tilsett sitron i vannet, enten fersk saft eller fra glass, så mye du klarer uten at det blir for surt for deg.

Svelg hvitløksbitene med sitronvannet. Sitronen gjør at du ikke gulper hvitløk i lange tider etterpå, og du unngår halsbrann. Legger du bitene heelt bak på tunga og svelger, vil det ikke lukte så voldsomt av deg heller.

Legg deg etterpå, for når dette virker blir kroppen slapp og du får hodepine, det er veldig sterkt men effektivt. Jeg gjør det før sengetid.

I tillegg tar du C vitamin PULVER, 1 ss hver fjerde time, eller en 750 mgs tablett hver fjerde time. Spis mat med mye antioksidanter, feks blåbær (kjempebra for immunforsvaret!!), og grønnsaker og frukt.

GOD BEDRING VENNEN!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 19:25   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Masse omsorg og pleie.........

Ikke mye annet som hjelper, men det er mye som er godt;

Hjemmelaget kyllingsuppe feks...

Koke hel kylling m/1 sitron ca 1 time..
Bruk kraften som basis for suppen.
Ha i det du ønsker av grønnsaker, men jeg foretrekker 1 purre, 1 løk, litt gulrot, 3-4 stangselleri, estragon og hønsebuljongterning,saften av en sitron, persillekvast og en dæsj rømme/creme fraiche som pynt. Plukk kyllingen og ha kjøttet i suppa.
Kan jevnes...(bør jevnes med det en ønsker , eks 2ss mel)

Ellers så er det jo det med varm melk, ingefær og honning da.....
...også har jeg stor tro på gulrotkake og is
God bedring....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 20:37   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Kyllingsuppe er kjempedigg, men ha i masse hvitløk i tillegg, det både smaker og GJØR godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 20:42   #5
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sambucol er mitt aller beste tips for influensa.

Proppfull av sukker, men det er kanskje det minste av to onder i denne sammenhengen?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 22:00   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Tuuusen takk for masse gode tips og omtanke!


Føler meg faktisk mye bedre bare av at dere tok dere tid til å svare her!

HP laget faktisk is og gulrotkake til meg....

Og nå står kalkunsuppe på ovnen og koker... (med masse hvitløk i...) Å, nå så jeg det skulle være saften av en sitron, hadde to båter i jeg.... ja, ja... sikkert godt..)

Og blåbærene var jo bare geniale!

Sambucol skal anskaffes i måren! Pleide å ta det før, men har slått det litt fra meg pga. sukkeret... på tide noen finner opp svarthyll uten sukker! (Ja, det er en utfordring til de som måtte føle seg truffet...)

Føler meg litt bedre nå... Håper jeg sover det verste av meg til natten igjen nå...
Takk igjen allesammen!
Tar gjerne i mot flere tips! (vil ikke ha antibiotika, det er siste utvei...)

Lise

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 22:04   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Siden du vil ha flere tips;


Vil anbefale deg AntiOx Pro. Og det vet du hvor du kan få tak i....


Ellers støtter jeg tipset om masse omtanke og kjærlighet! Det hjelper mot alt!

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 23:52   #8
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Det mest fantastiske som noensinne har vært oppfunnet mot sår hals er sannsynligvis DINAMINT. Helsekost. Smaker mint. Sugetabletter. Legger seg som et plaster innvendig på sår hals og demper den umiddelbart. Helt genialt. Aner ikke hva slags søtningsmiddel det er i den, men i din situasjon ville jeg ikke tatt det så nøye.

Ellers drikke rikelig så du får vannet ut tungt og seigt slim fra hals og nese.
Belaste systemet minimalt med mat. Hvis man ser på naturen, så er jo både barn og dyr slik at når de begynner å bli syke begynner de umiddelbart å innta mindre næring. Det er bare oss voksne som er så fordervet i matveien at vi ikke lenger klarer å lytte til kroppens signaler.

Og som alle andre også sier... hvile, hvile og hvile, og masse omtanke. Benytt sjansen til å slappe av, lytte til vakker musikk, eller bare stillheten og fuglesangen. Kanskje meditere. Ofte kan en slik sykdomsperiode være inngangen til noe nytt og spennende hvis man bare tar seg tid til å lytte etter og være tilstede med hele seg.

Men uansett må du ha god bedring. Ta vare på deg selv, og si til de rundt deg at de skal ta vare på deg, ellers kommer Carbokiller'n å setter seg på dem!! Og jeg er ennå overvektig og tung!!!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-04, 04:38   #9
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Heisann.

Bare kom på at jeg hadde lest om sukker og imunforsvar et eller annet sted.

Etter masse leting fant jeg denne linken

http://www.ntnu.no/gemini/1999-02/4.html

-Dexter

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 21:19   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oops er det en influensa du har pådratt deg?
Det er nok ikke så mye som hjelper når du først har fått det, men jeg pleier å bruke hvitløk for å forebygge når jeg kjenner det er noe på vei, eller for å korte ned sykdomstiden.

Du tager:
2-3 fedd eller enda mer om du klarer. Del dem i små små biter. Lag et stort glass med ikke altfor kaldt vann. Tilsett sitron i vannet, enten fersk saft eller fra glass, så mye du klarer uten at det blir for surt for deg.

Svelg hvitløksbitene med sitronvannet. Sitronen gjør at du ikke gulper hvitløk i lange tider etterpå, og du unngår halsbrann. Legger du bitene heelt bak på tunga og svelger, vil det ikke lukte så voldsomt av deg heller.

Legg deg etterpå, for når dette virker blir kroppen slapp og du får hodepine, det er veldig sterkt men effektivt. Jeg gjør det før sengetid.

Nå skjønner jeg hvorfor jeg sov så mye i går, ja.. det var pga hvitløken..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
...lurer meg innpå her.... Vippa Atkins kosthold 4 07-04-04 21:14
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 05-04-04 00:00
Kan dere hjelpe meg litt? xxl Generell ernæringsdebatt 4 26-03-04 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no