Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-11-10, 10:07 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
|
Kjernesunn familie?Bagrunnen for dette er at jeg har levd veldig usunt i flere år, og barna på 4 og 7 er vant til usunn kost. Kjøpebrød med Nugatti, Sjokomelk, yoghurt, liten interesse for å prøve nye matretter. Jenta på 4 er mer åpen til ny mat og elsker egg og bacon. Gutten på 7 har tendenser til å være oppfarende, han har ingen diagnose men han beveger seg mot grensen for hyper sine tider. Han kan reagere med voldsomme sinneanfall og gråt. Sist redigert av mam : 14-11-10 kl 10:25. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
14-11-10, 10:21 | #2 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Kjernesunn familie?Sett dine foreldre på plass da. Hjelpes meg det er svært uhøflig å riste på hodet over andres mat. Fortell dem at du vil drive med dette og ikke vil vite av deres mening. Bli sint og si at de ikke har noe med det. Du trenger ikke støtte fra andre, du trenger å støtte deg selv til å si ifra på din naturlige måte. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
14-11-10, 10:31 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjernesunn familie?
Det er mannens foreldre og de er svært nærtakende, og glenmmer aldri hvis de mener de er blitt fornærmet. Uansett må jeg bygge opp meg selv, for i min nåværende forfatning kan jeg ikke stå opp mot en mus engang. |
14-11-10, 10:33 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Kjernesunn familie?Det gjelder vel å se mulighetene isteden for begrensningene når du setter i gang med noe slikt Finner alltid noe som passer "isteden for" det man ikke får tak i i Norge.
14-11-10, 10:36 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
|
Høres ut som vi er litt på samme plass her. Jeg føler vel også at omlegging av kostholdet henger på meg, mannen er "interessert"... Det er bare det at det stopper der. Han ser ikke for seg et liv uten brød, pasta og ris. Laget restemiddag her om dagen, og da var det pølserester, fiskekakerester og krydret kyllingfilet som havnet i stekovnen. Smørdampet brokkoli og blomkål som tilbehør, og kokte spaghetti for å dekke alles behov. Joda, han syntes blomkål og brokkoli var veldig godt -men det var vel ikke det sunneste siden det var dampet i smør?? |
Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg |
14-11-10, 11:45 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjernesunn familie?Takk for svar
Det er så godt at det er flere av oss, Trolltika. |
14-11-10, 13:41 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
|
Sv: Kjernesunn familie?Når det gjelder intoleranser for korn og melk snakker man ikke bare om den tradisjonelle allergien med mageproblemer osv., det kan også føre til andre symptomer som f.eks. hyperaktivitet. |
14-11-10, 13:42 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
|
Sv: Kjernesunn familie?Personlig tror jeg ikke man trenger å gå så langt som de gjør i kjernesunn familie, og iallefall ikke med én gang. En så drastisk omstilling er vanskelig for folk som er motiverte, tenk da hvordan det er for de som ikke er det! |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv |
14-11-10, 13:47 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Sv: Kjernesunn familie?Har også lest boka "Kjernesunn familie" og som deg fikk jeg litt bakoversveis og satt tilbake med tanken om at de må ha hatt et aldeles fryktelig karbohydratkosthold fra før! Og jeg tror også de må ha reagert voldsomt på karber slik de beskriver sine reaksjoner når de tok bort alt de gjorde fra det gamle kostholdet sitt. For det var liksom ikke måte på.
14-11-10, 13:54 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Sv: Kjernesunn familie?Vet du - ta den tiden det tar! Kos deg selv med å sette deg inn i dette, og erstatt en og en ingrediens. Ikke lag mye styr utav det - si feks at du har funnet en oppskrift du har lyst til å prøve. Du kan lage lavkarbo-inspirerte kaker og desserter, du må ikke si at det ikke er sukker i de - bare server svigers og familien med et smil. |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
14-11-10, 14:18 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjernesunn familie?Jeg sitter faktisk og tar et "femminutt" nå. Te med cocosa. |
14-11-10, 14:38 | #12 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2010
|
Sv: Kjernesunn familie?Hei du :-) |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo + Herbalife |
14-11-10, 15:00 | #13 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Ja. Er du tålmodig og har storsinn eller lider du i stillhet? Jeg har ikke tålmodighet, jeg. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
14-11-10, 16:18 | #14 |
Seniormedlem
|
Dette kommer til å høres ille ut, men hver gang "svigers" irriterer meg, teller jeg til ti og tenker "Gudskjelov at hun ikke er som mamma". Lang trist historie. Jeg ville ha valgt min manns oppvekst fremfor min. Så hun har litt å gå på der, svigermor. De kan være irriterende men jeg elsker de på en måte. |
14-11-10, 16:28 | #15 |
Medlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
|
Å, jeg kjenner meg så godt igjen i det meste av det du skriver! Både situasjonen og utfordringene. Reaksjonen på "fanatismen", men samtidig følelsen av at her er det noen viktige poenger.
14-11-10, 19:58 | #16 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjernesunn familie?Har noen sett slike matbokser i Norge/norsk nettbutikk? Dette merket er EasyLunchboxes og de er billige sammenlignet med Bento-bokser. |
14-11-10, 21:23 | #17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
|
Det er ikke lett når di nærmeste ikke gir deg støtte.Jeg begynte med lavkarbo i oktober,jeg har bare noen kilo å ta av.Alle mine nærmeste er imot lavkarbomat virker det som.Di sier du må spise orntlig/vanlig mat du også nå,akkurat som maten på lavkarbo ikke er vanlig/orntlig mat.Jeg har slutta å diskutere med dem,og gjør hva jeg vil.Blir så irritert at folk er så firkanta å påståelig på ting di egentlig ikke vet noe om!Tror grunnen til at mange er imot lavkarbodietter fordi di tror det Norske kostholdet med potet er det eneste spiselige maten.og den sunneste.Det er typisk Norsk det! |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) |
14-11-10, 21:49 | #18 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjernesunn familie?Takk for dette, dere... første start er å pakke sunnere matpakke. Jeg har lest en del i denne bloggen http://www.anotherlunch.com/ og jøss... det er litt av en forskjell fra våre traurige matbokser med 1 rom. Men jeg synes det går over stokk og stein, se på det utvalget hun har bare av "cocktailsticks" og små grillspyd. |
14-11-10, 22:10 | #19 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
|
Ikke helt slike, nei. Har sett at Grete Roede har noen som ligner her |
Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg |
14-11-10, 22:18 | #20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Kjernesunn familie?Haha! |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen |
14-11-10, 22:27 | #21 |
Medlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
|
Her er poenget; mange av de som uttaler seg høyest og mest firkanta har jo faktisk ikke peiling. Så det de sier handler om deres uvitenhet og ikke om vårt kosthold.
14-11-10, 22:36 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
|
Sv: Kjernesunn familie?Hei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
14-11-10, 23:26 | #23 |
Seniormedlem
|
Takk skal du ha, jeg skal regne ut hva som lønner seg med valuta og porto/omkostninger. De ligner veldig! |
14-11-10, 23:29 | #24 |
Seniormedlem
|
Å, ikke større? Lovende. Det er kanskje like lett å pakke en stor og tynn matboks, som en kort og høy. Jeg har akkurat pakket 3 matpakker, og holdt på å lete meg i hjel etter et lokk til salaten jeg tar med til meg. Derfor jeg liker den nr 3. fra bunnen. Bare 1 lokk, og ingen løse beholdere! |
14-11-10, 23:54 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
En matboks med to brødskiver eller noe annet i + en BendIt-fruktboks + 1 drikkeflaske med vann. Det får akkurat plass i frontlomma på sekken.
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? | Liv | Andre dietter | 12 | 18-02-11 13:39 |
Kjernesunn | Chantelle | Andre dietter | 28 | 16-12-10 19:13 |
Kjernesunn Familie -slik gjør vi det | Chantelle | Lavkarbobøker | 5 | 03-04-10 14:39 |
Kjernesunn Familie | Summer | Bøker om ernæring og helse | 1 | 09-09-09 00:29 |
Mauritson, "Kjernesunn familie" | Sophie | Bøker om ernæring og helse | 5 | 22-08-09 16:21 |