Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Media skylder ny hjertebølge på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-13, 10:26   #1
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Media skylder ny hjertebølge på lavkarbo

Leste i avisen at flere unge med hjerteproblemer/infarkt blir lagt inn og behandlet.
Og selvsagt blir dette, nok en gang, rettet mot ett lavkarbo kosthold.
Hva tenker dere rundt dette?Blir dere noensinne litt skremt eller er det bare fordi de ikke vet bedre?

Jeg vil tørre å påstå at Burgerking til middag, sjokkis til lunsj og cola til kvelds utgjør en større fare enn kyllingsalater og alt laget fra bunnen av.
Gjør meg klar til å nok engang måtte forsvare hvorfor jeg spiser som jeg gjør, og at det er min kropp, mitt valg, min helse.. Yay!

Hva syns dere om alt oppstyret, og hva er deres beste comeback for å få folk til å slutte å kommentere deres kosthold?

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:35   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Media skylder ny hjertebølge på lavkarbo

Jeg blir litt lei. Men mitt kosthold blir sjelden kommentert siden jeg i stor grad spiser "usynlig" lavkarbo... (Les - litt løst primal-blueprint-ish) og gluten-nekten min er så synlig, så det er stort sett glutensiden som blir diskutert. (Og siden jeg blir syk av gluten så er sjelden det grunnlag for noen diskusjon - de som tror meg synes det er ok, og de som synes jeg er en weirdo får jo bare synes det....)
Når det blir snakk om det så sier jeg bare at det også blant ekspertene er dissens om at kolesterol i mat i det hele tatt er forundet med åreforkalkninger. (Det kom til og med fram under de store kostholdsrådsdebattene.) Og så pleier jeg å føye til at jeg tror kroppene våre er bedre tilpasset den type mat som har vært tilgjengelig for oss de siste 20 000 år, enn de nye matvarene fra det siste hundreåret, og at jeg derfor er mer skeptisk mot dem. Da pleier de fleste å holde fred etterpå. Og så pleier jeg å si at triglyseridene mine ved siste kolesterolmåling var "unormalt lave", og resten av kolesterolmarkørene heller på den lave siden (skulle gjerne hatt litt høyere HDL enn ved siste måling) enn på den høye, så for meg kan ikke mitt kosthold være så galt...

Dette er nok mye vanskeligere for folk som lever ketogent eller skaldemann. Det skiller seg mye mer ut, dessverre.

Når det gjelder "ung" hjertesykdom så tror jeg at folk må begynne å se på livsstilen og maten til de som virkelig får disse problemene i stedet for å anta at "lavkarbo er populært" -> "mange unge dør" = "mange unge spiser lavkarbo og dør av det". Det ER nemlig ikke mange unge som spiser lavkarbo. De fleste spiser etter kostholdsanbefalingene eller vegetar med bøttevis av lett-/lightprodukter (blant annet "Vita Hjerterått")... Det er iallfall mitt inntrykk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
helseproblemer, hjerteinfarkt, kosthold, lavkarbo, media


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon! Fedona Artikler 51 27-01-12 11:55
LCHF-diskusjonen i media |Ingrrid LCHF 7 13-10-11 10:29
Media kozpia84 Lavkarbo generelt 26 10-01-10 10:23
Skriverier i media Ratata Lavkarbo generelt 6 18-11-07 02:13
Avril Lavigne skylder sinte sangtekster på for mye karbohydrater HP Nyheter / media 5 25-05-04 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no