Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp! Jeg liker ikke salat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 17:19   #1
Lubben.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1
Lubben.no er på en erverdig vei

Hjelp! Jeg liker ikke salat

Er det noen som har noen gode oppskrifter på lavkarbo-måltid uten salat?

Jeg er desverre veldig kresen i matveien, og spiser hverken fisk eller salat. Jeg trenger derfor at dere hjelper meg til å sette opp en dagsmeny uten desse ingrediensene. Forferdelig glad i alt slags kjøtt, ost og sopp.

(salat er ikke mat!!)

Lubben.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Det beste er om du skriver hva du liker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:29   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Hei,
Vel, det spørs hva du mener med salat det …bladsalat eller grønnsaker generelt, dersom det er grønnsaker generelt så har du jo en utfordring. Inntak av grønnsaker er viktig på lavkarbo, de som vokser over jorden minus mais – så det er bare å velge og vrake. Grønnsakene kan spises rå, kokt, stekt, woket, bakt… Mange erstatter potetene med jukseris (blomkål) eller blomkålmos.
Husk også at smaken endres på når man går på lavkarbo, mange her som har begynt å spise grønnsaker man i utgangspunktet ikke likte.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:34   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Fisk spiser ikke jeg stort av heller, og tolererer nesten ikke løk, så jeg sympatiserer. Hva angår salat, så... jeg slenger gjerne heller noe sopp og spinat og fennikel og fetaost, feks, i en stekepanne - i smør eller med olje. Blir et fint grønt måltid det, om ikke akkurat knasende råkost!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 18:29   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Frokost: Egg & bacon
Lunch: Skyr youghurt med masse fløte
Middag: Nakkekotelett med championg og blomkål
Kveldsmat: rekesmørbrød m majones og ostekjeks som bunn

Ser du skriver generell Lavkarbo og da kan jeg anbefale Skyr. Denne har nok litt mye karber dersom en er på ketolyse.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 18:47   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ser du skriver generell Lavkarbo og da kan jeg anbefale Skyr. Denne har nok litt mye karber dersom en er på ketolyse.

Jeg brukte Skyr som måltid ca daglig i et par måneder, så jeg skal ikke akkurat krangle, men jeg har nå bevisst kuttet den ut fordi den tross alt inneholder en del søtstoff og søtsmak og null fett og det føltes ikke så veldig konstruktivt, i lengden.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 18:51   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

hmmm. er vel ingen av matrettene du finner under "oppskrifter" her som inneholder salat.. Ei heller så mange som har det som tilbehør.

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

velg og vrak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:50   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg brukte Skyr som måltid ca daglig i et par måneder, så jeg skal ikke akkurat krangle, men jeg har nå bevisst kuttet den ut fordi den tross alt inneholder en del søtstoff og søtsmak og null fett og det føltes ikke så veldig konstruktivt, i lengden.

Skyr uten fløte er ikke et måltid verd å nevne en gang......
Nei, den må spises sammen med masse fløte!
Jeg ville nok ikke spist denne hver dag - men jeg synes den er en grei avveksling fra egg & pålegg innimellom....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:48   #9
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Skjønner ikke den skyr greia helt...smaker ikke spesielt godt og for mye karbo.Er det ikke bedre med naturell yogurt med evt litt stevia og noen bær? Muligens like mye karbo men veeeldig godt...også mer vitaminer kanskje?

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:49   #10
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Kunne ellers også trenge noen grønnsaks tips. Liker jo salat, men blir så fort lei...trenger grønnsaks inspirasjon...kanskje en egen tråd dette...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:57   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Skjønner ikke den skyr greia helt...smaker ikke spesielt godt og for mye karbo.Er det ikke bedre med naturell yogurt med evt litt stevia og noen bær? Muligens like mye karbo men veeeldig godt...også mer vitaminer kanskje?

Tyrkisk yohurt!!
10 % fett og 3,"et eler annet" karbo/100 gram.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:02   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Tyrkisk yoghurt med frosne bær, er det så godt som jeg innbiller meg??

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:03   #13
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

yupp

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:19   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

yupp

Smått jeg skal på ICA i morgen`a!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:33   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Tyrkisk yohurt!!
10 % fett og 3,"et eler annet" karbo/100 gram.

Karb0innh0ldet varierer fra merke til merke.. Det var mere enn 3 i linddals eller hva den het.
Jeg spiser 150g c0tage cheese med 50g creme fraiche på, masse pr0teiner 0g fett. 0g metterr g0dt. Skyr smaker litt kunstig 0g jeg kunne ikke tenke meg å spise den med fløte på..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:39   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Karb0innh0ldet varierer fra merke til merke.. Det var mere enn 3 i linddals eller hva den het.

Måtte jeg sjekke siden den står på handlelista mi 4.2 gr karb og 10 gr fett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:32   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Skyr smaker litt kunstig 0g jeg kunne ikke tenke meg å spise den med fløte på..

Skyr med fløte smaker dessert

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
mat, oppskrift, salat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liker ikke blomkål Charlotte88 Middag 6 11-08-09 15:46
Hva kan man erstatte egg med, for en som ikke liker det? Klumpedama Mer enn 30 kg overvekt 4 29-01-09 16:20
Hjelp, jeg liker ikke gr.saker lita Ketolysekuren 51 12-03-07 00:46
Liker ikke sjømat:(.... Hyper Spørsmål og svar 5 05-09-06 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no