Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ukesmeny!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-10, 18:37   #1
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Ukesmeny!

Hei hei alle flinke sjeler! Jeg har satt opp en ukesmeny som jeg kunne trengt tilbakemeldinger på. Jeg er helt ny i gamet så trenger alle råd jeg kan ta i mot!

MENY
Mandag
Frokost: Omelett m/baconost+revet ost. 2 glass vann(0,5l per glass)
Lunsj: Rester fra omelett i salat + skinketerninger 3 flasker vann (0,5 l flaske)
Middag: Stekt torsk med salat. 3 glass vann (0,5l)
=3,5 liter vann

Tirsdag
Frokost: Eggerøre med skinke, 2 glass vann.
Lunsj:Salat med kyllingfile, 3 flasker vann
Middag: Kylling med salat, 3 glass vann
=3,5l vann

Onsdag
Frokost: Kokt egg fylt med kaviar, 2 glass vann.
Lunsj:Eggsalat, 3 flasker vann
Middag:Kjøttdeig med salat, 3 glass vann
=3,5 l vann

Torsdag
Frokost:Omelett med revet ost og bacon, 2 glass vann
Lunsj:Salat med stekt løvstek, 3 flasker vann
MiddaG:Koteletter på grønnsaksseng, 3 flasker vann
=3,5l vann

Fredag
Frokost:Kokt egg med reker i majones, 2 glass vann
Lunsj:1/2 kylling, 3 flasker vann
Middag:Kylling i bretagneform, form med løk, bacon og sopp, 3 flasker vann
=3,5 l vann

Lørdag
Samme som fredag (restemat)
Snacks: Oppskårede agurk, gulrot m/dipp

Søndag
Frokost:Åse's omelett. (revet ost, creme fraice, sopp, bacon, smøreost) 2 glass vann
Lunsj:Rester fra frokost med litt salat, 3 flasker vann
Middag:Gyroskjøtt med salat, 3 flasker vann
=3,5 liter vann

Dette er bare et oppsett. Hva synes dere??

nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:00   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: ukesmeny!

Nå har du postet dette under ketolyse og i filosofien din står det fedon. Hvilken retning følger du?

Uansett må du ha mere grønnsaker, salat består stort sett av vann og lite næring.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 07:38   #3
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Jeg følger ketolyse, men da jeg registrerte meg satt jeg opp feil diett. hehe. Min salat består av: isbergssalat, agurk, tomat, fetaost,løk og paprika.

nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 11:17   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ukesmeny!

Uansett så bør du spise mer grønnsaker, bytte ut en salat med blomkål, broccoli, squash osv. Mer næring i og metter lengre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 11:35   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ukesmeny!

Hvis hun bytter ut agurken med squashen og puttet avocado oppi der, ville vel ikke salat blitt så verst?

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 11:39   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

Synes det ser ut som litt lite fett jeg....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 12:11   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ukesmeny!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hvis hun bytter ut agurken med squashen og puttet avocado oppi der, ville vel ikke salat blitt så verst?

Nei, jeg tenker ikke på det hun har oppi salaten, men selve salaten. Å bytte ut den med grønnsaker innimellom er mer mettenede og du får i deg meg næringsstoffer.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 12:12   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ukesmeny!

kaviar er forresten ikke så lurt å spise på ketolyse.
Bruk heller karbsene på noe mer mettende

Kanskje litt mer fett også ja, regner med du steker alt i meierismør

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 12:33   #9
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Tusen takk for svar jeg kan bytte ut salaten med blomkål, kokt eller rå? Ja, jeg steker alt i margarin, slutt på stekeolje noen som har forslag til hvor jeg kan legge inn mer fett og hva?

nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 16:39   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

MARGARIN?????????

Nei, nei, nei!!!

Seriøst, margarin er IKKE smør!
På ketolyse er plastsubstituttet margarin IKKE et alternativ!!!

KUN SMØR ER SMØR!!!

Du skal ha i deg mellom 150 og 200g fett i døgnet! Ut i fra listen din ser det ikke ut som om du får mer enn toppen 50g!

Om du ser i journalen min fra 8. mars til 25. mars ser du litt av det jeg spiser. Godtkjent av Torkil! Om du er mindre/lettere enn meg(1.67, 96kg) , kan du senke energimengden tilsvarende!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 17:07   #11
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Okei, jeg skal ta en titt på journalen din.. Mente smør, ikke margarin!!

nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 17:45   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

Opprinnelig lagt inn av nokia90, her.

Okei, jeg skal ta en titt på journalen din.. Mente smør, ikke margarin!!

PHU, ble helt blek, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 22:16   #13
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Hehe.. Kitt, på journalen din, er frokosten omelett med de ingrediensene du har skrevet ned?

nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 22:27   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

Omelett, nei!
Det er det ikke ofte jeg spiser!
Har kjøtt og grønnsaker i panna, litt fløte og ost over, surre et par minutter= frokost!

Spiser faktisk ikke mye egg i det hele tatt! Går litt i bølger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:26   #15
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Hei!

Mulig dette er ett dumt spørsmål, men hvorfor skal du ikke bruke margarin vil vekten stagnere

__________________


zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:31   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Hei!

Mulig dette er ett dumt spørsmål, men hvorfor skal du ikke bruke margarin vil vekten stagnere

Ta en titt på plansjen i denne linken!

Margaring er industri- fremstilt og lages av det samme som maling og hudkrem!

Må jo være mye bedre å bruke noe som er helt naturlig og ikke tilsatt en masse dr... for å kunne spises? Eller???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:37   #17
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Ukesmeny!

Oj takk for tipset, dette hadde jeg ikke tenkt på

Skal holde meg til smør heretter

__________________


zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:38   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmeny!

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Skal holde meg til smør heretter

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
frokost, lunsj, mat, meny, middag


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ukesmeny - Middag Sukra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 05-04-10 11:06
Typisk ukesmeny Mayapia Ketolysekuren 7 17-11-09 19:47
Kunne noen ha hjulpet meg med dagsmeny/ukesmeny? miss_chica Ketolysekuren 8 05-01-09 22:53
Ukesmeny? Mrs. Big Eurodiett 1 14-11-08 15:55
Ukesmeny musikeren Lavkarbo generelt 0 05-11-07 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no