Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo i farten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 02:56   #1
ArtMetal
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lavkarbo i farten

Hei.

Jeg er en person som ofte er veldig travel, og bare generelt dårlig til å stå opp tidlig nok om morgenen slik jeg kan lage meg frokost og lunsj.
Så det jeg lurer på om noen av dere har noen tips til noe man kan ha i hus eller kjøpe på veien som er lavkarbo?
Og jeg snakker ikke om grønnsaker eller noe slikt, for det gjør meg noe så sykt sulten veldig fort.
Men tenker mer i noen som er ferdig. De som ikke er på en streng lavkarbo diett har jo mulighet til å ta en yoghurt, en nutrilett- bar osv. Men jeg følger en type max 20 karbohydrater for dagen og da er dette litt for mye karbohydrater i.

Setter pris på alle typer svar.

  Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 08:20   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i farten.

Lag deg oopsies med kjøttdeig og ost, de kan du kjapt raske med deg. Det er nok det som er lurest, lage noe du kan ha i kjøleskapet

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:36   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i farten.

Ferdiggrillet kylling er også en slager.
Ost- og skinke ruller, Babybel ost, spekeskinke....
Oopsierull i mange varianter, kjøttboller, karbonader, makrell i tomat(minus tomaten), røklaks, gravlaks, ferdig kokte egg.......

Bare fantasien setter grenser!

Scroller du helt nederst på siden her, finner du flere tråder om samme tema!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:56   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo i farten.

Hehehe...

Min kjære spiser smør med skje. Strengt tatt meierismør i skiver og kanskje litt ost utenpå for å holde.

Jeg fortalte det først som ekstremhistorie, men han tok meg på ordet.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:13   #5
ArtMetal
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo i farten.

Takk for gode tips.

  Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:17   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo i farten.

Babybel er fint å ha med seg til dømes.

Eg har heller ikkje tid til å lage frukost og lunsj om morgonen før eg dreg på jobb, men eg lagar alltid alt klart kvelden før, og berre hiv i sekken direkte frå kjøleskapet. Har greie bokser frå Ikea som er mykje i bruk.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:27   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i farten.

Jeg MÅ ha en plan for frokost/lunsj dagen i forveien - jeg har alltid fryktelig dårlig tid og greier ikke tenke før i ti-tiden en gang Noen ganger forbereder jeg og lager et eller annet som ligger klart i kjøleskapet. Andre ganger bare bestemmer jeg meg for at "imorgen tidlig skal jeg spise kald kjøttkake til frokost og kjøpe egg i kantina til lunsj" el. l. Da slipper jeg å gå på slike smeller som - oj, så sulten, den pastaen så god ut - osv.

Av ting som er greie å forberede dagen før er porsjonsomeletter/quicher, lapper/pannekaker eller brøderstatning. Seriøst mange oppskrifter på kjapp og grei mat her om man leter litt

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 00:33   #8
ArtMetal
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo i farten.

Jeg var på butikken i dag og leste masse på ting :P
Fant Fiberrik "knekkebrød" og de har bare 2,noe KH (kommer an på hvilken type) i seg. HElt genialt med ost eller kjøtt på. Så kjøpe noen sånne. De smaker godt og metter.

Men takker igjen for supre tips. Nå bare håper jeg at jeg klarer å holde dietten og miste de ekle kiloene :P

  Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:01   #9
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i farten.

Babybeloster er suverent, evt. andre fete osteskiver. Jeg spiser også noe spekemat med philadelphia- eller snøfriskost 'inni'. Eller ost og skinke rullet sammen.
Viktig også for meg å planlegge dagen før hva jeg skal ha til frokost og lunsj, så det bare er å lage det om morgenen. Bruker såklart litt mer tid enn å spise et knekkebrød med brunost 'on the run', men må bare prøve å beregne inn tid til det. Går i alle fall raskere om det er planlagt! Blir ofte omelett med bacon, for kan lage dobbel porsjon så det holder til både frokost og lunsj på samme tid. Reker og majones, evt. med hardkokt egg til, er også en gjenganger her.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:17   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i farten.

Lag en omelett, enten kvelden før eller om morgen og ta med til lunsj om du ikke er så heldig som meg som har anledning til å lage den på jobben de fleste dagene.

I dag har jeg ikke tid til det så i dag lagde jeg den før jeg dro på jobb, jeg er en sånn person som MÅ ha minst en time fra jeg står opp til jeg må ut av døra så jeg har god tid. Slengte tre egg i en skål, vispet sammen og hadde i krydder (pepepr og paprikapulver ble det i dag), hadde så i en stor bit skinke skåret i små terninger, en paprikabit i småbiter og en skalk av en løk som jeg finhakket i farta. I mellomtiden ble stekepanna med meierismør god og varm. Helte det hele oppi og la over osteskiver så det dekket omtrent hele. Lot det stå og stivne litt, brettet så over halve omeletten så det ble en "halvmåne", slo av plata og lot den stå og stivne ferdig mens jeg spiste frokost og puslet med andre ting. Like før jeg skulle dra delte jeg den i to og puttet bitene i en tett plastboks som jeg satte i kjøleskapet når jeg kom på jobb. Når jeg skal ha lunsj hiver jeg den i microen bittelitt før jeg spiser den, men den kan spises kald også. Gleder meg til lunsj!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:20   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i farten.

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Viktig også for meg å planlegge dagen før hva jeg skal ha til frokost og lunsj, så det bare er å lage det om morgenen.

Har alltid egg, smør og kaviar i huset så da er frokosten klar om jeg ikke har tenkt på noe annet. Har jeg dårlig tid (det har jeg svært sjelden!) så setter jeg over eggene før jeg går på badet, da går det enda raskere. Dessuten trenger man ikke fylle kjelen med vann, det holder med halvannen cm vann, da går det mye raskere å koke opp og man sparer litt strøm også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 19:49   #12
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Lavkarbo i farten

hva med cottage cheese med litt nøtter over? smaker herlig

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:12   #13
ArtMetal
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo i farten

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

hva med cottage cheese med litt nøtter over? smaker herlig

Det var et godt råd. Tenker du hakkede nøtter da eller hele?

  Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:16   #14
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Lavkarbo i farten

ja, jeg hakker nøttene det fins en oppskrift et sted på lavkarbo musli også, den kan vel også brukes over tenker jeg!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:47   #15
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo i farten

For tiden sliter vi litt med hverdagsrytmen her, til frokost har jeg eggemelk med kaffe.

Selv sambo har tusket til seg en kopp :-) Bra i kaffen sier han.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar

Emneord
ferdig, karbohydrater, togo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lunsj for folk på farten ... target_aquired Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 21-06-10 17:18
Mellommåltid ?- på /i farten Honda Ketolysekuren 9 26-03-09 00:06
Ketogen ferdigmat, til folk på farten angel71 Ketolysekuren 5 16-02-09 22:46
Tenåringer på farten, hva med dem? nalana Barns kosthold 3 18-08-06 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no