Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo på ferie - erfaringer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-11, 14:37   #1
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Lavkarbo på ferie - erfaringer

Jeg har vært et par uker i varmere strøk på ferie, og tenkte jeg skulle dele litt erfaringer nå før feriesesongen setter inn. Kanskje andre har erfaringer og?

Vi bodde i egen leilighet, laget frokost og en og annen middag selv. Når det gjelder råvarer er Frankrike, som vi var i, en drøm. Ost, pålegg, grønnsaker, kjøtt, fisk, munnen min løper i vann bare av å tenke på det! Kjøpte litt lokale pateer og spekepølser, og de var nesten fri for karbohydrater. Spekepølsene var greit å ha i bakhånd, særlig på stranden.

Til frokost tok jeg med meg frø, lin-, solsikke- og sesamfrø, da jeg av erfaring vet at dette er vanskelig å få tak i, og lagde mikro-knekkebrød noen dager, ellers gikk det i omelett ol. Cottage cheese'n er kjempegod. Fikk til og med tak i fersk melk, melk som ikke er pasteurisert. Husker det fra barndommen, og det var fantastisk godt. Snakk om feriekos !

På stranden hadde vi stort sett bare med vann (og spekepølser). Jeg pleier å kjøpe vann, og gjerne med litt bobler. Synes vannet uten kullsyre er skikkelig vondt, men det er jo smak og behag.

Lunsj og middag spiste vi ofte ute, her gikk det forbausende smertefritt. Bestilte ofte 2-retters, med forrett og hovedrett, var aldri noe problem å be om grønnsaker isteden for pommes frites eller liknende. Dessert spiste jeg også et par ganger, feks kvarg med friske bær, uten sukker. Deilig!

Det som var vanskelig var rett og slett det mentale. Ikke baguette! Ikke croissant! Nesten ikke is! Min utskeielse var is et par ganger, en bitte liten kule med kaffeis. Og jammen smakte det godt! Og aprikoser, da. Hvem kan motstå deilige, modne, orange aprikoser? Ikke jeg, ihvertfall! Men det er bare litt over 7 Kh pr 100 g, så det er ikke så ille.

Det jeg sitter igjen med i etterhånd er at turen har gått forbausende bra. Jeg tror det er viktig å tillate seg et par goder med god samvittighet, feks is eller aprikoser. Eller vin, for den saks skyld.

Det eneste problemet mitt var at det var vanskelig å få til noe trening, har gått mye, men det ble med det. Tok meg en joggetur første dag hjem, og var sprek som bare det. Kanskje en hvilepause ikke er så dumt ?

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:42   #2
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo på ferie - erfaringer

Takk for at du delte!

På ferie tar jeg en dag av gangen og ett måltid av gangen. Noen ganger vil jeg smake litt is, men somregel holder jeg meg til de lavkarboalternativene jeg finner =)

Og tar en med seg en skje så er det alltids et sted en får kjøpt avokado <3

  Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:56   #3
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Lavkarbo på ferie - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Takk for at du delte!
Og tar en med seg en skje så er det alltids et sted en får kjøpt avokado <3

Jeg har også alltid skje i vesken på reise! Og ofte ellers, for den saks skyld

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:06   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo på ferie - erfaringer

Så bra, jeg tenker sjelden på det...

Tror jeg skal smugle med meg litt makrell i tomat og på neste ferie :P

  Svar med sitat
Svar

Emneord
ferie, mat, råd, syden, tips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og ferie supermax Lavkarbo generelt 5 20-05-11 22:31
På ferie med lavkarbo? Marjhia Lavkarbo generelt 23 18-02-11 23:33
Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo? diamanten Lavkarbo generelt 9 02-02-11 21:33
Kronisk utmattelse og lavkarbo ... erfaringer? LenaBeatrice Fysisk og mental helse 15 20-10-09 16:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no