Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-11, 18:27   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Lavkarbomat som smaker

Oppdag hvorfor stadig flere blir hekta på linsesuppe.

Oppskriften ser spennende ut den, men det var en ting jeg reagerte på irtikkelen og det var denne setningen her:

”Det er synd er lavkarbo-mobben er i ferd med å kapre linsene og dermed stemple dem som helsekost”

Vel, det ser ut til at det fortsatt er ett stykke igjen før lavkarbo blir stuereint i mediene…

...og her er oppskriften:
Linsesuppe med gode smaker
3 dl røde linser
1 løk
1 ts kumin
1 ts koriander (tørket)
150 g chorizo
1 ts tomatpuré
2 ss flytende kyllingkraft
salt og pepper
1 ts rødvinseddik

• Skrell løken og hakk den fint. Ha den i en gryte med linser (utvannede) og 2 desiliter vann.
• Ha i tomatpuré, kyllingkraft, kumin og koriander. Vend godt rundt.
• Smak til med salt, pepper og litt rødvinseddik.
• Stek chorizopølsene sprø på middels varme. Ha dem i suppa og server.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:14   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

”Det er synd er lavkarbo-mobben er i ferd med å kapre linsene og dermed stemple dem som helsekost”

Det er den mest usaklige setningen jeg har sett på lenge

Hvor er "mobben"? jeg er blitt med i en mobb, føler meg skikkelig pøbel.
Kapre linser? Båter og fly kan man kapre, men linser, de spiser man!
Siden når ble helsekost farlig? Det er da mange folkeslag som har spist linser i flere 100 år, men når normennene oppdager dem, da blir de helsekost

Åjåj, stakkars journalist.. *rister på hodet*

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:18   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Det er den mest usaklige setningen jeg har sett på lenge

Hvor er "mobben"? jeg er blitt med i en mobb, føler meg skikkelig pøbel.
Kapre linser? Båter og fly kan man kapre, men linser, de spiser man!
Siden når ble helsekost farlig? Det er da mange folkeslag som har spist linser i flere 100 år, men når normennene oppdager dem, da blir de helsekost

Åjåj, stakkars journalist.. *rister på hodet*

Jeg tror du må tenke tvert om!
Lavkarbomodden er jo dem som hetser lavkarbo! OG når de begynner trykke linser til sitt bryst kaller de det helsekost og IKKE lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:20   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Så når lavkarbere spiser noe så er det helsekost? Finner jeg snart baconet og bearnaisesausen min mellom kosttilskudd og økologiske erter på Helios, altså?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:24   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror du må tenke tvert om!
Lavkarbomodden er jo dem som hetser lavkarbo! OG når de begynner trykke linser til sitt bryst kaller de det helsekost og IKKE lavkarbo.

Kanskje jeg skal infiltrere dem

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:34   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: DB 26/4-11; Lavkarbomat som smaker

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Kanskje jeg skal infiltrere dem

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva smaker bedre enn splenda? stinemora Ketolysekuren 31 17-10-10 00:54
Avokado - hva smaker det? Chiquita Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 06-01-10 18:02
Hva smaker godt? rIa Eurodiett 9 12-04-09 20:00
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 23:49
Linsekaker som smaker godt? Fjonken Dr Lindbergs 2 20-08-06 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no