Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokospannekaker

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-09, 20:01   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Kokospannekaker

2 egg
2 ss fløte
2 ss smør
1 ts sukrin
1 klype salt
1 klype bakepulver
2 ss kokospulver

Smøret smeltes og blandes med egg og fløte. Tilsett sukrin, salt, bakepulver og rør inn kokospulver med en visp.. Det kan bli litt klumpete, tror det er kokosfettet. Stekes som små lapper.

Kokospulveret kjøpte jeg på en innvandrerbutikk. Vet ikke helt om det er det samme som kokosmel eller om kokosmelet er enda mer finmalt, for kokosmel har jeg ikke fått tak i. Ikke kjøp de små grønne pakkene med coconut powder, for de inneholder dekstrin.
Her er bilde av kokospulveret: http://www.spicesofindia.co.uk/acata...ut-Powder.html

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:01   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: kokospannekaker

( )

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:05   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: kokospannekaker

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

( )

haha.. Var det du som ikke like kokos?

Det går forresten an å bytte ut smøret med kokosolje og fløten med kokosmelk

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:07   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: kokospannekaker

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

haha.. Var det du som ikke like kokos?

Det går forresten an å bytte ut smøret med kokosolje og fløten med kokosmelk

Helt rett, det er meg....

Og siden du kommer med så mange forferdelige forslag nå, så stikker jeg

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:22   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kokospannekaker

OMG! Takk for oppskriften, og for kokospulver-tips - gjett om jeg skal lete etter det i morra!
Må finne ut om jeg kan lage dem uten fløte, bytte ut med vann kanskje?

Har en følelse av at alt jeg lager for tida har kokos i seg i en eller annen form (kokosmelk, kokosflak, cocosa...). Sorry Lokkebiff

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:28   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Kokospannekaker

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Har en følelse av at alt jeg lager for tida har kokos i seg i en eller annen form (kokosmelk, kokosflak, cocosa...). Sorry Lokkebiff


dere kommer til å lukte kokos hele gjengen, for ikke å snakke om hva det lukter på doen etter dere....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:34   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokospannekaker

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

OMG! Takk for oppskriften, og for kokospulver-tips - gjett om jeg skal lete etter det i morra!
Må finne ut om jeg kan lage dem uten fløte, bytte ut med vann kanskje?

Har en følelse av at alt jeg lager for tida har kokos i seg i en eller annen form (kokosmelk, kokosflak, cocosa...). Sorry Lokkebiff

I originaloppskriften står det kokosmelk, så det burde funke bra. Leste noe greier i går om at hvis man prøvde å tynne ut med vann kunne resultatet bli dårlig, skulle helst bruke fett.. Men det går jo an å prøve seg litt frem. 25 kr for en pakke med 300 gram er ikke så ille sammenlignet med diverse andre dyre lavkarboingredienser.

Jeg kjøpte kokospulveret på Babylon mat eller hva den heter.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:44   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokospannekaker

Har laget disse pannekakene en del ganger nå.
Laget dobbel oppskrift i dag og økte til 5 ss kokospulver. Da bruker jeg små firstprice egg.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokospannekaker Mentira Kake/dessert og snacks 8 26-09-08 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no