Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kalium og Magnesium

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-07, 09:27   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Kalium og Magnesium

Siden jeg er ketose-jomfru og skal starte ED i morgen, så hadde det vært supert om noen kunne hjelpemeg med et spørsmål...

Jeg skal ta kalium og magnesium nå som jeg starter ED, og jeg har før vært veldig plaget med leggkramper om nettene første par dager jeg har mensen. Er det noe tid på døgnet det er mer gunstig å ta disse pillene i forhold til at jeg alltid får de krampene om nettene? og er det best å ta disse pillene til samme tid? jeg skal ta to av hver (det er magnesium aspaporate og kalium aspaporate fra solaray) de er ganske store, og jeg sliter litt med å få svelget så mange store til et måltid... hadde blitt glad om jeg kunne ta feks to til frokost og to til middag el noe slikt...

noen som vet?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:32   #2
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalium og Magnesium

Ketolysetablettene er i hvert fall slik at kalium tas morgen og kveld og magnesium til middag, og da kan du nok ta det slik selv om de ikke heter Ketolysetabletter.

Jeg klarer ikke svelge magnesiumtabletten til Ketolysekuren, så jeg har kjøpt Solaray sin. Jeg tar to til middag. Det står på boksen at de med fordel kan tas om kvelden, men jeg velger å ta det til middag siden det er det som står på ketolyseboksen.

Ellers har jeg lest en tråd inne på et annet forum for hjelp mot kramper, jeg kan finne det og kopiere det over hit, kanskje det kan hjelpe deg også - det er øvelser for føttene og leggmusklene.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:35   #3
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalium og Magnesium

  • Sitt på et flatt underlag med beina strukket ut foran deg. Len ryggen mot noe eller hold hendene bak deg for støtte. (Det går f.eks. fint å sitte i sengen eller sofaen)
  • Knyt tærne så hardt sammen som du klarer før du spriker så mye med dem som du klarer. Gjenta 10-15 ganger
  • Strekk tærne så langt fram du klarer og deretter så langt bak mot leggen du klarer. (Bevegelsen skal være i ankelen og nedover.) Gjenta 10-15 ganger.
  • Gjør så store sirkler du kan med foten slik at tærne går mot hverandre. Først 10-15 ganger den ene veien, så 10-15 ganger den andre veien. Bevegelsen skal være i ankelen. Leggen skal ligge så rolig som mulig.
  • Fold hendene under låret rett over kneet. Dra låret mot brystet mens tærne peker oppover. Strekk ut foten mens tærne peker fremover. 10-15 repetisjoner med hver fot.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:44   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Kalium og Magnesium

Magnesiumen som forhindrer bl.a leggkramper bør taes mest mulig spredt utover dagen, slik at konsentrasjonen av stoffet hele tiden er sånn noen lunde jevn i kroppen. Skal du ta to om dagen, bør du ta disse morgen og kveld. Iallefall den om kvelden er viktig, da leggkrampene ofte kommer om natten.

Lykke til med ED og ketosen Jeef, blir spennende å følge deg!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:51   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kalium og Magnesium

Du bør nok ikke ta de samtidig. De kan motvirke hverandre. Vet jeg er på tynn is nå, men når det gjelder ketolysetablettene, så sier Torkil det, men det er vel ikke kalium? Det er vel selen og magnesium kanskje.

Uansett. Jeg har nytte av å ta magnesiumen på kveldstid. Har vært plaget med senestrekk/muskelkrampe om natten i perioder jeg har holdt på med ketose-kost. Et par kvelder med magnesium og det er bra.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:52   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kalium og Magnesium

takk for gode råd jenter spør litt mer jeg er det da greit om jeg tar feks magnesium morgen + kveld og kalium til middagen? da taes ikke de to ulike samtidig... vet ikke om det har noe å si men...

(og dette burde jeg kanskje vist siden jeg er sykepleier )

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke matvarer inneholder magnesium? Kristian Spørsmål og svar 9 04-04-09 09:47
Kalium HP Kosttilskudd 12 12-01-07 23:32
kalium nøtta Kosttilskudd 4 01-10-05 17:54
kalium tillskudd Isagel Lavkarbo generelt 19 19-03-05 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no