Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips å gi?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-06, 22:22   #1
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Tips å gi?

Jeg trenger litt tips og hjelp til hvordan angripe kiloproblemene mine nå som jeg ammer.Poden er seks uker nå,og legger ikke merke til at amming hjelper på kiloene.Har gått ned de kiloene jeg la på meg under graviditeten og godt er det,men har jo ennå....ca 20kg å ta vekk fra forrige svangerskap.Da er jeg på 60kg.Jeg har ikke hastverk,men ønsker da å ha tatt av endel til 2.juledag,da har vi klassetreff nemlig
Jeg har alltid hatt fokus på ketose,men som jeg har skjønt er ikke det lurt,og heller ikke gå for fort ned siden mye går over i melka.Så hva da?

Jeg går trilleturer hver dag på minst en time,stortsett halvannen time.Tar en kveldstur på sykkel hvis vær og forhold tillater det.Er ikke alltid så greit å kombinere alt med en småttis,men har jo ergometersykkel også.men den er så godt som støvet ned den Her har det ikke vært noe sommer overhodet,så er redd for å få brystbetennelse også av å sykle i kveldskulingen.Pilatesdvd har jeg og,men jeg får sabla vondt i ryggen av å ligge på gulvet.Nå er altså poden 6 uker,og man kan begynne å trene så smått litt magemuskler,men hva med "glasuren" som Kari Jaquesson sa engang på God morgen Norge,hvordan bli kvitt glasuren?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 18:11   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tips å gi?

Hvorfor ikke bare kjøre en ikke-ketogen lavkarbolivsstil da? Kutte ut pasta, sukker, raffinert mel, poteter, ris og mat med høy GI. Kjør Lindberg eller Atkins vedvarende. Sammen med det trene stadig litt mer.. Bruk ungen som vekt i hjemmestyrktrening. Gå på mor og barn trening... Gå stavgangtur tidlig om morran før mann og unger våkner.. Mulighetene er mange.. Er bare å finne dem og sette i gang..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 21:02   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Tips å gi?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Bruk ungen som vekt i hjemmestyrketrening.

Kanskje litt tidlig når stakkaren er bare seks uker, men dette anbefales. I mittt tidligere samboerskap brukte jeg ei lita tulle som ekstra vekt for armhevingene mine...ungen syntes jo dette var kjempekjekt, og lærte tilogmed å telle på den måten hehe...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 21:56   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tips å gi?

først: gratulere med lille-babyen, og med å ha gått ned "gravid kg"

ammeinnlegg dersom du da ikke allerede har det. I tilegg kan du varme bomullskluter og legge over, pluss en vindtett jakke...

sit ups og armhevinger mens lillepoden sover? de sover jo temmelig mye i den alderen, og du er jo allerede godt i gang med gåturer... hold deg i aktivitet... husarbeid er bra trim, ha på musikk og dans i stua osv...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 31-07-06, 20:34   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Tips å gi?

jeg gikk ned mine kg mens jeg ammet...les gjerne i starten på min dagbok>!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 31-07-06, 22:39   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Tips å gi?

Takk for gode tips.Han er nok for liten ja til å brukes som vekt,hodet må støttes,men bærer han en god del da løpet av dagen.Han er ikke av den typen som sover mye på dagen,kun når vogna rører seg,han lar mor sove godt på natten,så hun klarer å holde tritt med ungene på dagtid Og jeg skal ikke klage på det.

Men det med å gå staver før noen våkner er ikke så dumt,her finnes ikke mor-barn trening,lille plassen som Gud glemte og som USA satte radaren på..

Er også kosten jeg må omstille.Hjernen min er omstilt til å tenke ketose nå hver gang vi kommer inn på tema lavkarbo,enda jeg vet så godt at lavkarbo er jo mer enn det,men om jeg kutter ned på karbohydratene,hva skal jeg gjøre med fettet og proteinene?Mer protein,og mindre...fett?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 00:01   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Tips å gi?

Opprinnelig lagt inn av magdalena

men om jeg kutter ned på karbohydratene,hva skal jeg gjøre med fettet og proteinene?Mer protein,og mindre...fett?

Ikke tenk på proteiner og fettet, tenk bare på karbene.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 00:27   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Tips å gi?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Ikke tenk på proteiner og fettet, tenk bare på karbene.

Nettopp. Kutt karbene og spis hva du vil av resten...sånn bortimot.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkertyper og GI hildabakk South Beach 2 18-05-06 11:35
Induksjonsmat - friske tips ønskes Fjonken Atkins kosthold 10 02-04-06 13:48
Tips om å komme opp i vekt cath Lavkarbo generelt 1 30-05-05 11:00
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 20:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no