Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Helt stopp på vekten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-13, 01:48   #1
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Helt stopp på vekten

Hei hei alle flinke mennesker

Jeg er gutt, 21 år. Har lest flere tråder om vektstopp, blandt annet om at om man har stopp på over 4 uker så er du på et vekt platå, men folk vet ikke om det er samme for menn osv. Her er min nedgang siden 19.november 2012:

Start: Uke 47: 130,6 kg
Uke 48: 125,6 kg
Uke 49: 123,3 kg
Uke 50: 122,1 kg
Uke 51: 119,9 kg
Uke 52: 118,9 kg
Uke 1: 118,4 kg
Uke 2: 116,9 kg
Uke 3: 116,3 kg
Uke 4: 113,5 kg
Har stått stille en periode og latt vær og skrivd opp vekt, lå på ca 110 kg hele tiden.
Uke 10: 109,4 kg
Uke 11: 109,6 kg
Uke 12: 110,0 kg
Uke 13: 107,7 kg
Uke 14: - Glemt
Uke 15: 109,1 kg
Uke 16: 107,3 kg

Totalt ned: 23,3 kg
Total diett tid: 5 mnd

Jeg er KJEMPE fornøyd med nedgangen, men er uroooolig utolmodig! Skal til USA tre uker i juli, og kjenner sinnsykt på dette da jeg ville ned en del mer før turen. Vil si jeg har stått på samme vekt (+ - 3 kg) siden uke 5, altså i 3 mnd. Har hatt en minimal sprekk i påska, ett måltid, en dag bare. Ellers har jeg vært kjempe nøye, har også begynt å trene en del for 2 uker siden! Men merker fortsatt ikke forskjell. Har hele tiden gått på PSMF diett, TROR jeg. Fikk en diett av en venn av meg, som hjalp ho utrolig når ho gikk ned. Reglene er enkle, man skal spise hver 3-4 time (når man er sulten), og alt under 10g fett, under 6g karbo, men så mye proteiner man vil, PER 100g altså. Så er mye godt man kan spise. En gang i uken har man en karbodag der man kan spise under 10g fett, under 10g proteiner + så mye karbo man vil (men ikke fråtse, fortsatt holde kalloriene under) PER 100g. Dette har jeg holdt på med siden starten, og har jo rast ned. Tok en pause fra denne dietten etter 3 måneder, for er vel ikke helt bra, og gikk 1 mnd på ketolyse diett, men gikk ikke mere ned når jeg begynte der. Startet opp igjen for over en mnd siden tror jeg med denne dietten (PSMF), men kommer meg ingen vei nå heller!

Som sagt, KJEMPE fornøyd, er ikke klagete Men er så utolmodig når jeg skal på tur! Vil se bedre ut, og håper noen vet hva som skjer? Kan umulig være at kroppen føler dette er normalvekt allerede og vil stabilisere? Veier jo 107,3.. Og i følge min BMI så skal jeg under 90.. Jeg vil også ned til ca 90-95kg. Kan tenke meg hvor sinnsykt det er å komme under 100kg, og se det står 99,9 eller noe, hehe. Hadde daua Stå på alle sammen, dette klarer vi sammen! Og tusen takk for svar!!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 08:10   #2
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Helt stopp på vekten

Gratulerer med vektnedgang! Minus 23,3 kg på 5 måneder er kjempebra!

Vektnedgangen vil gjerne gå saktere og saktere, og da må man holde tunga rett i munnen og være tålmodig. Fortsett med det som har funket for deg, og se om det er små endringer du kan gjøre som kan dytte deg litt videre.

Hvordan ser hverdagsaktivitet og trening ut for deg? Hva trener du og hvor ofte? Bruker du beina når du har sjansen, for eksempel til butikken, jobb/skole, osv?

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 20:10   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt stopp på vekten

Følger du sult og metthetsfølelsen når du spiser? spiser du like mye som da du hadde større kropp? er du påpasselig med å unngå å spise litt for mye?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 01:20   #4
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Helt stopp på vekten

Trener på treningsstudio ca 2-3 ganger i uken. Da går jeg 30 min ca på tredemølle først, så trener jeg litt rygg, bein, bryst osv.. Det jeg klarer. Så 20-30 min på mølle eller sykkel eller noe igjen etterpå. Er der ca 1,5 timer.. Ellers, går jeg tur på litt over 2 km i skogen 2-3 ganger i uka også. Her om dagen gikk jeg på fjelltur på 3 timer, 2 timer opp (sinnsykt bratt), og 1 time ned igjen. Aldri vært så sliten, hehe. + at jeg trena 1,5 time før turen..

Til spisinga mi.. Jeg føler meg ikke direkte stapp mett. Jeg føler mye sult, men ikke sånn at jeg blir helt vill at jeg er kjeeeempe sulten. Det største måltidet jeg spiser er 400g kyllingkjøttdeig/svin + litt salat eller grønnsaker med litt saus på kvelden, som er middag liksom. Spiser aldri mer enn det.. Da blir jeg passe mett, ikke stappmett. Før spiste jeg mye, da kunne jeg spise 400g kjøttdeig, 4 tacolefser + rømme, mais, og masse ost osv. En halv hjemmelaga pizza eller en halv lasagne osv.. Spiser mindre enn før..

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 08:49   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Helt stopp på vekten

Gratulerer med et veldig bra vekttap! At det stopper litt opp i perioder er helt naturlig, og ikke noe å bekymre seg for. Men jeg synes du spiser for lite fett, og dette er nok også grunnen til at du føler mye sult. Det er ikke nødvendig å føle seg sulten på lavkarbo, kroppen får det den trenger og vekten tilpasser seg. Så øk fettmengden, så går det enda bedre og du slipper sulten...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 15:43   #6
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Helt stopp på vekten

Jammen spiste jo masse fett i 1,5 mnd, gikk jo ikke ned et gram. Hehe.. Jeg er ikke redd fett, men dietten min er ikke sånn..

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 08:05   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Helt stopp på vekten

Du går jo ikke ned nå heller, så noe trenger justering.

Det jeg mente var at mer fett ville gi deg bedre kontroll på sult- og methetsfølelsen, dette vil over tid føre til at du spiser mindre og skjeldnere fordi fettet holder deg mett lengre. Så vekttapet vil komme med tiden, så lenge kroppen blir vant til at den får den næringen den trenger. Det at du føler mye sult, tyder på at du inntar for lite reell energi og at kroppen har gått i sultmodus der den sparer på energien. Dermed stopper vekttapet opp. Når du konsekvent velger produkter med lite karbo og lite fett, fyller du egentlig kroppen med energifattig mat som den ikke har nytte av. Du må tilføre drivstoff for at motoren skal kunne yte noe, vet du....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 22:06   #8
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Helt stopp på vekten

Ja, men motoren har jo yti masse den når den har kvitta seg med 23kg hehe Har jo gått på denne så og si hele tia!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 22:49   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Trener på treningsstudio ca 2-3 ganger i uken. Da går jeg 30 min ca på tredemølle først, så trener jeg litt rygg, bein, bryst osv.. Det jeg klarer. Så 20-30 min på mølle eller sykkel eller noe igjen etterpå. Er der ca 1,5 timer.. Ellers, går jeg tur på litt over 2 km i skogen 2-3 ganger i uka også. Her om dagen gikk jeg på fjelltur på 3 timer, 2 timer opp (sinnsykt bratt), og 1 time ned igjen. Aldri vært så sliten, hehe. + at jeg trena 1,5 time før turen..

Til spisinga mi.. Jeg føler meg ikke direkte stapp mett. Jeg føler mye sult, men ikke sånn at jeg blir helt vill at jeg er kjeeeempe sulten. Det største måltidet jeg spiser er 400g kyllingkjøttdeig/svin + litt salat eller grønnsaker med litt saus på kvelden, som er middag liksom. Spiser aldri mer enn det.. Da blir jeg passe mett, ikke stappmett. Før spiste jeg mye, da kunne jeg spise 400g kjøttdeig, 4 tacolefser + rømme, mais, og masse ost osv. En halv hjemmelaga pizza eller en halv lasagne osv.. Spiser mindre enn før..

Mindre enn i begynnelsen av vektnedgangen, mente jeg. Jeg synes 400 g kjøtt er mye, men det er meg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 08:02   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Ja, men motoren har jo yti masse den når den har kvitta seg med 23kg hehe Har jo gått på denne så og si hele tia!

Det er sant! Men du må huske på at behovene er annerledes nå enn for 23kg siden. Og det at du er sulten hele tida er et dårlig tegn. Det betyr at kroppen får for lite av det den egentlig trenger, og at du i stedet fyller den opp med fyllmasse uten næring...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 09:16   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Trener på treningsstudio ca 2-3 ganger i uken. Da går jeg 30 min ca på tredemølle først, så trener jeg litt rygg, bein, bryst osv.. Det jeg klarer. Så 20-30 min på mølle eller sykkel eller noe igjen etterpå. Er der ca 1,5 timer.. Ellers, går jeg tur på litt over 2 km i skogen 2-3 ganger i uka også. Her om dagen gikk jeg på fjelltur på 3 timer, 2 timer opp (sinnsykt bratt), og 1 time ned igjen. Aldri vært så sliten, hehe. + at jeg trena 1,5 time før turen..

Til spisinga mi.. Jeg føler meg ikke direkte stapp mett. Jeg føler mye sult, men ikke sånn at jeg blir helt vill at jeg er kjeeeempe sulten. Det største måltidet jeg spiser er 400g kyllingkjøttdeig/svin + litt salat eller grønnsaker med litt saus på kvelden, som er middag liksom. Spiser aldri mer enn det.. Da blir jeg passe mett, ikke stappmett. Før spiste jeg mye, da kunne jeg spise 400g kjøttdeig, 4 tacolefser + rømme, mais, og masse ost osv. En halv hjemmelaga pizza eller en halv lasagne osv.. Spiser mindre enn før..

2 km i skogen? Unnskyld, men det er jo bare en knøttis rusletur - kan ikke ta mer enn 15-20 min det? Treningsstudiotreningen høres bra ut da.

Og 400 gram kjøttdeig til ett måltid?! Jeg spiser det halve og da synes jeg at jeg spiser mye! Tror du må se litt på hva du spiser, spise litt mindre og litt nyttigere mat kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 09:40   #12
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Trener på treningsstudio ca 2-3 ganger i uken. Da går jeg 30 min ca på tredemølle først, så trener jeg litt rygg, bein, bryst osv.. Det jeg klarer. Så 20-30 min på mølle eller sykkel eller noe igjen etterpå. Er der ca 1,5 timer.. Ellers, går jeg tur på litt over 2 km i skogen 2-3 ganger i uka også. Her om dagen gikk jeg på fjelltur på 3 timer, 2 timer opp (sinnsykt bratt), og 1 time ned igjen. Aldri vært så sliten, hehe. + at jeg trena 1,5 time før turen..

Siden du er utålmodig og vil oppnå mer innen en gitt dato ville jeg (i tillegg til tipsene du har fått angående kostholdet) lagt opp treninga mer målrettet.
Styrke

  1. 2-3 øvelser pr store muskelgruppe (bein, rygg, bryst, mage i den rekkefølgen)
  2. Trent tungt (4 serier x 4-6 reps)
  3. 4 dager pr uke (husk hvile mellom øktene, dvs hvile fra styrketreninga)
  4. Oppvarming til styrke 10-15 minutter på mølla, kondistrening på andre dager enn styrketreninga. Den kan jo fint gjøres utendørs nå.
Kondis
  1. 2 økter i uka med høy intensitet (bakkeintervall, intervall på mølle med stigning, høyintensitets sykkeltime)
  2. 2 økter i uka på moderat intensitet i 30-60 minutter, gjerne utendørs.
  3. Gå tur hver eneste dag du ikke trener kondis i 30-45 minutter i raskt tempo.
    Det bør bli 3,5-5 km pr tur.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 22:27   #13
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Helt stopp på vekten

Hmm, ja, jeg vet ikke. Hehe, jeg syns nå 400g virker greit jeg.. Så på tipssidene til mat forskjellige steder, og der skriver de ca 300g karbonadedeig for gutter til lunch osv. Og har jo bare litt salat eller noe ved siden av. Er jo em gutt på 21 år bare, så trenger jo litt mat daa.. Ser det er mange her som lager sjokolade, kaker og masse greier, jeg holder meg jo til bare kjøtt og grønt osv da.. Ja, den gåturen er litt kort kanskje ja.. Tok 20min akkurat når jeg jogga, løp og gikk bittelitt. Så det må ta 30min utenom. Tror den er 2,5km. Finns 4 og 6 km i den turløypa og, men liker best å gå i kveldinga, og det er bare lyst opp rundt den på 2km. Men trener jo ved sidenav også, kan ikke skryte på meg at treningsorken har vært på topp i det siste, selv om den burde være det.. :/ Men slik er det vel i perioder..........

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:57   #14
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt stopp på vekten

Hvis du begynner å nærme deg målvekta di, så kan det hende du trenger litt mer fett i kosten. Du har mindre fett på kroppen som den kan bruke, derfor trenger du mer fra kosten. Det kan hende det begynner å bli så lite at kroppen setter ned forbrenninga og du derfor må opp litt i fettinntak for at kroppen skal "tørre" å gi slipp på mer.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 10:37   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Hvis du begynner å nærme deg målvekta di, så kan det hende du trenger litt mer fett i kosten. Du har mindre fett på kroppen som den kan bruke, derfor trenger du mer fra kosten. Det kan hende det begynner å bli så lite at kroppen setter ned forbrenninga og du derfor må opp litt i fettinntak for at kroppen skal "tørre" å gi slipp på mer.

er det noe du tipper eller har du det fra noe vitenskapelige studier?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 13:32   #16
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Helt stopp på vekten

Hmm, du er jo nødt til å spise mer enn det du sier. 400g kjøtt=800 kcal.
Har du en basal forbrenning på 2200 vil det si at du går 1400 kcal i minus hver dag.
100g fett=900 kcal, så du burde gå ned rundt 150g hver dag=1 kg i uka. Og det uten å røre deg!

Jeg har i en kortere periode hatt den enkle filosofien at jeg skal trene bortimot like mange kcal som jeg spiser om dagen. Da går jeg rundt 2000 kcal i underskudd=200g nedgang hver dag=1,4 kg i uka. Og det stemmer veldig godt med vekta.


Sist redigert av kulan : 08-05-13 kl 13:50.
kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 15:56   #17
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

er det noe du tipper eller har du det fra noe vitenskapelige studier?

Jeg har det bl.a. fra boka "The art and science of low carbohydrate living" av Jeff S. Volek og Stephen D. Phinney som er forskere på området. Og fra noen intervjuer jeg har sett med dem - husker ikke helt akkurat hva som ble sagt hvor, da.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 16:06   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt stopp på vekten

Ok. Takk

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:52   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Hmm, du er jo nødt til å spise mer enn det du sier. 400g kjøtt=800 kcal.
Har du en basal forbrenning på 2200 vil det si at du går 1400 kcal i minus hver dag.
100g fett=900 kcal, så du burde gå ned rundt 150g hver dag=1 kg i uka. Og det uten å røre deg!

Jeg har i en kortere periode hatt den enkle filosofien at jeg skal trene bortimot like mange kcal som jeg spiser om dagen. Da går jeg rundt 2000 kcal i underskudd=200g nedgang hver dag=1,4 kg i uka. Og det stemmer veldig godt med vekta.

Eller så kan det hende kroppen behandler næringsstoffer på en litt annen måte enn det forbrenningsovner gjør?! Det er ikke nødvendigvis slik at alle som ikke går ned i vekt dytter i seg mat uten å vite/innrømme det. Ikke alle er like heldig som deg og tydeligvis går rundt i en perfekt forbrenningsovn!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 08:45   #20
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller så kan det hende kroppen behandler næringsstoffer på en litt annen måte enn det forbrenningsovner gjør?! Det er ikke nødvendigvis slik at alle som ikke går ned i vekt dytter i seg mat uten å vite/innrømme det. Ikke alle er like heldig som deg og tydeligvis går rundt i en perfekt forbrenningsovn!

Vel, det er faktisk så enkelt at energien en menneskekropp bruker komme fra enten energiinntak eller energilager. Er bruken større enn inntaket, energien komme fra lager.


Jeg anklager ingen for noe som helst, fikk bare ikke regnestykket til TS til å gå opp.

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 08:54   #21
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Hmm, ja, jeg vet ikke. Hehe, jeg syns nå 400g virker greit jeg.. Så på tipssidene til mat forskjellige steder, og der skriver de ca 300g karbonadedeig for gutter til lunch osv. Og har jo bare litt salat eller noe ved siden av. Er jo em gutt på 21 år bare, så trenger jo litt mat daa.. Ser det er mange her som lager sjokolade, kaker og masse greier, jeg holder meg jo til bare kjøtt og grønt osv da.. Ja, den gåturen er litt kort kanskje ja.. Tok 20min akkurat når jeg jogga, løp og gikk bittelitt. Så det må ta 30min utenom. Tror den er 2,5km. Finns 4 og 6 km i den turløypa og, men liker best å gå i kveldinga, og det er bare lyst opp rundt den på 2km. Men trener jo ved sidenav også, kan ikke skryte på meg at treningsorken har vært på topp i det siste, selv om den burde være det.. :/ Men slik er det vel i perioder..........

Hva om du spiser rent kjøtt/ kyllingfilet i steden for kjøttdeig/ kyllingkjøttdeig?
Spiser du grønnsaker til ? du kan jo fylle på med grønnsaker dersom du liker det så slipper du å spise hele 400 gram kjøtt.
Det kan også hende du må øke på aktiviteten for å få i gang vektnedgangen.
Ellers så er jeg enig med deg i at du ikke trenger å gå over på en diett med mer fett når det ikke funket for deg.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 10:27   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Hmm, du er jo nødt til å spise mer enn det du sier. 400g kjøtt=800 kcal.
Har du en basal forbrenning på 2200 vil det si at du går 1400 kcal i minus hver dag.
100g fett=900 kcal, så du burde gå ned rundt 150g hver dag=1 kg i uka. Og det uten å røre deg!

Jeg har i en kortere periode hatt den enkle filosofien at jeg skal trene bortimot like mange kcal som jeg spiser om dagen. Da går jeg rundt 2000 kcal i underskudd=200g nedgang hver dag=1,4 kg i uka. Og det stemmer veldig godt med vekta.

Om jeg har forstått hovedinnlegger riktig her, med bakgrunn i tidligere tråder, så er det snakk om 400g kjøttdeig til et måltid. Han spiser fortsatt LITE, men fryktelig mye protein og lite fett.

Og hadde den kalorierteorien stemt så nøyaktig som den gjør for deg som alle andre, så burde jeg ha gått ned 20kg i vinter, det har jeg ikke. Og da har jeg veid telt og regnet ut alt jeg har spist( jeg har ikke putta en eneste nøtt i munnen uten å veie) og regnet med at jeg er fullstendig stillesittende, selv om jeg er litt mere aktiv enn som så. Noen ganger reagerer dessverre ikke kroppen så nøyaktig for alle. Det hadde vært fantastisk om det stemte for alle at 500kalorier i minus hver dag hele uka gav 1/2kg vekttap i uka. Her har feks ikke gått ned mere enn i gjennomsnitt 200g uka ved å spise 8-900kalorier i minus hver dag( og selvsagt jukser jeg ikke).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:34   #23
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om jeg har forstått hovedinnlegger riktig her, med bakgrunn i tidligere tråder, så er det snakk om 400g kjøttdeig til et måltid. Han spiser fortsatt LITE, men fryktelig mye protein og lite fett.

Og hadde den kalorierteorien stemt så nøyaktig som den gjør for deg som alle andre, så burde jeg ha gått ned 20kg i vinter, det har jeg ikke. Og da har jeg veid telt og regnet ut alt jeg har spist( jeg har ikke putta en eneste nøtt i munnen uten å veie) og regnet med at jeg er fullstendig stillesittende, selv om jeg er litt mere aktiv enn som så. Noen ganger reagerer dessverre ikke kroppen så nøyaktig for alle. Det hadde vært fantastisk om det stemte for alle at 500kalorier i minus hver dag hele uka gav 1/2kg vekttap i uka. Her har feks ikke gått ned mere enn i gjennomsnitt 200g uka ved å spise 8-900kalorier i minus hver dag( og selvsagt jukser jeg ikke).

Det må være kjedelig å ha det sånn. Tror ikke jeg har det noe enklere enn andre for regnestykket er ganske enkelt.
1. Vekta er feil
2. Produsenten oppgir ikke riktig energimengde på produktet.
3. Fett inneholder mer energi enn det vitenskapen hittil har funnet ut.
4. Du har rett, Einstein, Joule og Boltzman har feil.

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:47   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Det må være kjedelig å ha det sånn. Tror ikke jeg har det noe enklere enn andre for regnestykket er ganske enkelt.
1. Vekta er feil
2. Produsenten oppgir ikke riktig energimengde på produktet.
3. Fett inneholder mer energi enn det vitenskapen hittil har funnet ut.
4. Du har rett, Einstein, Joule og Boltzman har feil.

Jeg synes du skal bruke punktene dine til å forklare det som ble registrert under forsøket som kalles Minnesota Starvation Experiment.
Det hadde vært interessant.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:54   #25
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg synes du skal bruke punktene dine til å forklare det som ble registrert under forsøket som kalles Minnesota Starvation Experiment.
Det hadde vært interessant.

Nå trenger ikke jeg å forklare verken termodynamikkens lover eller Einstens relativitetsteori. Disse er forklart fra før av.
Jeg har ikke lest hele resultatet etter MSE, men etter det jeg har forstått er de viktigste resultatene, humørsvigninger, depresjoner, lavere stoffskifte, nedsatt kroppstemperatur.
Dette motbeviser ingenting. Nedsatt kroppskifte må man jo da bare ta hensyn til i regnestykket.

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Begynte så bra - og så bom stopp! have2 Spørsmål og svar 17 12-05-11 13:30
Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg? tosc Spørsmål og svar 4 11-03-10 15:13
Vekten står plutselig helt stille linesol Spørsmål og svar 8 20-02-10 13:51
Ketose-stopp! Sissi Vedvarende vekttap 10 24-01-07 17:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no