Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-13, 19:49   #1
Anonym 16
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
Anonym 16 er på en erverdig vei

Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Jeg er nybegynner og lurer på hva som skjer hvis man skal ha i seg ca 20 g karbohydrater for å komme i ketose, så får man i seg 25-30 en dag
er det et problem for ketosen, eller er det så lite at det ikke gjør noe?

Anonym 16 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egen Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

For de aller fleste vil det ikke spille noen som helst rolle.
For noe få KAN det være nok til å vippe dem ut av ketose, men det mener jeg gjelder så få at du ikke trenger å tenke på det en gang.
Jeg er i målbar ketose til tett oppunder 50, og vet jeg er langt fra alene om det!
Faktisk går jeg mer ned om jeg ligger på rundt 35 karber enn om jeg ligger på 15- 20!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:16   #3
Anonym 16
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
Anonym 16 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Tusen takk, ble litt urolig :P

Anonym 16 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egen Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 18:17   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Og jeg går ut av ketose når jeg er over 20 carber. Vi er alle forskjelllige. Etter en stund finner du ut hvor din ketosegrense går.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:07   #5
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Hvordan merker man at man går ut av ketose?

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 22:28   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Man måler det med urinstiks. De kan du kjøpe på apotek. Jeg pleier å kjøpe de på Meny.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 08:32   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Man måler det med urinstiks. De kan du kjøpe på apotek. Jeg pleier å kjøpe de på Meny.

Man kan måle at man er sikkert i ketose ja, men et negativt resultat betyr ikke at man ikke er i ketose. De pinnene er stressende irriterende for mange, for de viser jo kun hva som skjer i urinen, ikke i hele kroppen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 10:23   #8
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Du vil aldri vippe inn eller ut av ketosen. Ketose er vi alltid i i varierende grad, men jo mer KH du inntar, jo mindre ketoner lager kroppen pga mindre behov. Ketostix er ingen god indikator jmf Espen Rostrup da man kan være i "dyp" ketose uten å få utslag. Ikke alle skiller ut ketoner i urinen, i starten gjør mange det, dermed kan det være en grei måte å få en viss indikasjon på. 5-10 KH utgjør svært lite kalorier og vil ha marginalt om noe som helst å si. Man kan fint være i målbare ketose ved 100 gram KH og om man er moderat fysisk aktiv og veier endel. Grad av ketose vil ogs åvirke svært ulikt. Noen studier viser at man ved et svært lavt karboinntak oppnår betydelig mer metthetsfølelse\mindre sultfølelse ved et høyt ketonnivå, men den individuelle responsen er svært varierende. Andre kan få metthetsfølelsen på et høyere KH-nivå. Proteininntaket påvirker også sterkt da de metter best av alle næringsstoffer, kombinert med metthetsfølelsen mange får av dyp ketose vil man virkelig kunne få uttelling da

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 12:21   #9
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Du vil aldri vippe inn eller ut av ketosen. Ketose er vi alltid i i varierende grad, men jo mer KH du inntar, jo mindre ketoner lager kroppen pga mindre behov. Ketostix er ingen god indikator jmf Espen Rostrup da man kan være i "dyp" ketose uten å få utslag. Ikke alle skiller ut ketoner i urinen, i starten gjør mange det, dermed kan det være en grei måte å få en viss indikasjon på. 5-10 KH utgjør svært lite kalorier og vil ha marginalt om noe som helst å si. Man kan fint være i målbare ketose ved 100 gram KH og om man er moderat fysisk aktiv og veier endel. Grad av ketose vil ogs åvirke svært ulikt. Noen studier viser at man ved et svært lavt karboinntak oppnår betydelig mer metthetsfølelse\mindre sultfølelse ved et høyt ketonnivå, men den individuelle responsen er svært varierende. Andre kan få metthetsfølelsen på et høyere KH-nivå. Proteininntaket påvirker også sterkt da de metter best av alle næringsstoffer, kombinert med metthetsfølelsen mange får av dyp ketose vil man virkelig kunne få uttelling da

Dette var interessant! Har du en indikasjon på forholdet mellom fett, karbo og proteiner?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer hvis jeg tar ei uke på lavkalori nå? Tøsa! Ketolysekuren 9 11-11-10 19:53
Hva skjer med kroppen hvis man skeier ut? Monajenten Ketolysekuren 5 26-01-09 20:36
Hva skjer hvis ... hildabakk Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 02-06-07 01:04
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no