Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-13, 19:49   #1
Anonym 16
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
Anonym 16 er på en erverdig vei

Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Jeg er nybegynner og lurer på hva som skjer hvis man skal ha i seg ca 20 g karbohydrater for å komme i ketose, så får man i seg 25-30 en dag
er det et problem for ketosen, eller er det så lite at det ikke gjør noe?

Anonym 16 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egen Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

For de aller fleste vil det ikke spille noen som helst rolle.
For noe få KAN det være nok til å vippe dem ut av ketose, men det mener jeg gjelder så få at du ikke trenger å tenke på det en gang.
Jeg er i målbar ketose til tett oppunder 50, og vet jeg er langt fra alene om det!
Faktisk går jeg mer ned om jeg ligger på rundt 35 karber enn om jeg ligger på 15- 20!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:16   #3
Anonym 16
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
Anonym 16 er på en erverdig vei