Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hjelp!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-07, 15:52   #1
Villemin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 41
Innlegg: 5
Villemin er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp!

Hei, jeg er litt fortvilet nå.
Jeg har nå gått på Atkins i 2 uker -dvs Induksjonen burde være ferdig -men har bare gått ned 1kg! Jeg skjønner ingenting..
Jeg gikk på Atkins for noen år siden, da gikk jeg ned 4-5 i løpet av de første ukene. Kanskje jeg var strengere mot meg selv da?
Med litt inspirasjon fra dette forumet og atkins.com har jeg spist litt ting jeg ikke gjorde sist, feks kremfløte og seterrømme. I tillegg må det sies at jeg nok ble litt revet med da jeg fant Atkins-barene i butikken, og sikkert spiste altfor mange av dem (fant et innelgg på at det ikke var så bra på disse sidene.).. Men den siste uken har jeg droppet det, og ketostixen har vist at jeg er i ketose. Men ingenting skjer?

Er litt lei av å spise egg og kjøtt nå -til ingen nytt?
Håper noen har noen råd/tips/oppmuntring..!

Hilsen Villemin

Villemin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:38   #2
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Villemin, her.

Hei, jeg er litt fortvilet nå.
Jeg har nå gått på Atkins i 2 uker -dvs Induksjonen burde være ferdig -men har bare gått ned 1kg! Jeg skjønner ingenting..
Jeg gikk på Atkins for noen år siden, da gikk jeg ned 4-5 i løpet av de første ukene. Kanskje jeg var strengere mot meg selv da?
Med litt inspirasjon fra dette forumet og atkins.com har jeg spist litt ting jeg ikke gjorde sist, feks kremfløte og seterrømme. I tillegg må det sies at jeg nok ble litt revet med da jeg fant Atkins-barene i butikken, og sikkert spiste altfor mange av dem (fant et innelgg på at det ikke var så bra på disse sidene.).. Men den siste uken har jeg droppet det, og ketostixen har vist at jeg er i ketose. Men ingenting skjer?

Er litt lei av å spise egg og kjøtt nå -til ingen nytt?
Håper noen har noen råd/tips/oppmuntring..!

Hilsen Villemin


Personlig kan jeg ikke spise noe av det du nevnte der for da står vekten stille.. Dropp det da så ser du hva som skjer??

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:10   #3
Villemin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 41
Innlegg: 5
Villemin er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Hei!
Takk for tipset!
Ja, det er vel det som er planen nå. Godt å høre at det er flere som erfarer slike ting -eller dvs, alle møter vel mange utfordringer i vektnedgangen. Men denne gangen gledet jeg meg bare sånn over de få tingene jeg kunne kose meg med, litt kremfløte eller rømme i oppi pannen etter at jeg hadde stekt kjøttet, så hadde jeg verdens beste saus. Men skal skjerpe meg nå. Ingen rømme. Ingen kremfløte. Og ingen atkinsbar eller andre ting med søtstoffer i. Hvordan er det med ost? Kan du spise det?
Har noen noe forslag til gruppe e.l jeg kan melde meg inn i her?
Villemin

Villemin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 12:39   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hjelp!

Er du sikker på at du kan spise atkinsbarene under induskjonsukene?? Det tror jeg ikke asså, kanskje det er de som har fått vekten din til å stoppe opp

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:57   #5
Villemin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 41
Innlegg: 5
Villemin er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Hei!
Ja, det står på barene at de kan benyttes i alle fasene, også induksjonen. Men etter å ha lest litt rundt omkring her i forumet fant jeg ut at det kanskje ikke var så heldig å spise for mye av dem, så nå har jeg kuttet dem helt ut, samt kuttet ut kremfløte, rømme og redusert oste-inntaket litt.. Så får vi se om det synes på vekta til fredag... *spent* -ellers gir jeg hvertfall opp..!

Villemin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:56   #6
Villemin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 41
Innlegg: 5
Villemin er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Nei, nå gir jeg offisielt opp.
Jeg har fulgt Atkins til punkt og prikke i over 3 uker nå. Resultat: 2 kg OPP! det skulle ikke være mulig en gang, skulle det det, da?
Er ganske så frustrert nå. Noen som har forslag til noe annet? Har sett på blodtypedietten, men synes halvparten av D`Adamos`påstander virker som rent oppspinn (jeg er biolog), selv om selve idèen sikkert kan ha noe for seg.
Jeg VIL ned 7 kg!!!

Villemin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no