Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Atkins-bar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-12, 17:15   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Atkins-bar

Ja da har jeg gått på lavkarbo i et og et halvt år og aldri smakt atkins barene men her en dag så kjøpte jeg meg en. Å du verden så god den var. Så da er jeg helt hekta jeg. Ikke blir jeg gåen i magen av de heller. Fy så god dem er. En nykokt kaffekopp og en bar. Snaskens

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:10   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Atkins bar

Hva står på innholdesfortegnelse på disse barene? Selv om de er merket med Atkins trenger jo ikke å bety at de er virkelig lavkarbo Det har jo blitt en stor industri av navnet....

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:51   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Atkins bar

Det må i såfall være endulge du har kjøpt. Advantage-barene er helt pyton. Jeg klarer ikke å ha Endulge-barene i hus uten å spise de opp, mens jeg har en advantage-bar i tilfelle jeg trenger noe i sekken som får lov til å være der i flere sesonger før den blir plukket opp og spist

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 23:03   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hva står på innholdesfortegnelse på disse barene? Selv om de er merket med Atkins trenger jo ikke å bety at de er virkelig lavkarbo Det har jo blitt en stor industri av navnet....

Står det samme som de fleste sukkerfrie sjokoladene en kan få. Net carbs er somregel lavt / 100g og det er noe sukkeralkoholer fra Maltitol. Jeg tror dog at Atkinsbarene er noe fetere enn andre sjokolader og har dermed noe mindre karber enn f.eks. sukkerfritt sin. Igjen, deres produkter er tilpasset de forskjellige fasene i Atkinskuren der de færreste kan benyttes i fase 1. Igjen Fase1-sjokoladen deres (Advantage) får være i sekken min i månedsvis.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:23   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Re: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Det må i såfall være endulge du har kjøpt. Advantage-barene er helt pyton. Jeg klarer ikke å ha Endulge-barene i hus uten å spise de opp, mens jeg har en advantage-bar i tilfelle jeg trenger noe i sekken som får lov til å være der i flere sesonger før den blir plukket opp og spist

Hehe det var som om jeg skulle sagt det selv. Utrolig god den ene der ja, mens den andre den kan godt bli liggende litt lenger.
Endulge smaker jo akkurat som kvikk lunsj jo.... 2g karbo bare. Fantastisk.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:29   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Atkins bar

Vil det lønne seg å bestille dem på iherb skal tro? De er jo ikke akkurat så billige da...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:54   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Vil det lønne seg å bestille dem på iherb skal tro? De er jo ikke akkurat så billige da...

Jeg hadde ikke klart å hatt så mange av slike sjokolader i skapet uten å spist de opp så jeg kjøper en og en på meny. Tror jeg betaler litt under 20kr.

SmartClub har Daybreak som er en pakke med 5, men husker ikke prisen der, men ser at den er på iherb til $6,43 som er ganske rimelig. Uansett må man kjøpe en del siden leveringen er $6 og jeg kan ikke ha lager

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:58   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Atkins bar

Hehe nei du har så rett. For jeg kan heller ikke ha lager. Dum ide egentlig men tenkte kanskje det ble billigere. Men sikkert ikke i lengden for da spiser man jo mer.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:54   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins bar

Smakte nettopp en atkinsbar med kokos for første gang. Dvs det ble to - rett ned.. Altfor god.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:14   #10
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar

På iherb har de en som smaker akkurat som Snickers...

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 20:29   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Jeg er heldig!! jeg synes alle Atkinsbarer smaker grusomt! Prøvde den med kokos da jeg var i USA nå. Fytti! Og den "snickersen"...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 18:19   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Det må i såfall være endulge du har kjøpt. Advantage-barene er helt pyton. Jeg klarer ikke å ha Endulge-barene i hus uten å spise de opp, mens jeg har en advantage-bar i tilfelle jeg trenger noe i sekken som får lov til å være der i flere sesonger før den blir plukket opp og spist

Jeg synes Advantage-barene er nam, jeg! Men høykarbo-eksen min tok litt hardt i da han fikk smake en halv Advantage type Chocolate Decadence og sa "åhh, det smaker jo litt som Oreo Cake".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 19:20   #13
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Atkins bar

Hehe ja har funnet to som jeg syns er nyyydelige. Liker ikke kokos noe særlig så har ikke smakt de. Men der er en med karamell som ser veldig god ut.... nei forresten kan ikke finne flere som er gode. Tror jeg lar være å prøve. Huff...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:09   #14
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Atkins bar

Mmmmm.. har nettopp spist en coconut bar her.. nam nam nam.. eeelsker kokos.. Men jeg må roe meg på de nå

Synes den som er med chocolate crisp er herlig god og Mitt lørdagsgodt fremover ja

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 21:10   #15
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Atkins bar

Men inneholder maltitol, som har en GI på 25, så man kan ikke stole blindt på dette med "net carbs". Kostdoktorn har skrevet mye om dette. Atkinsgodteri gjør større utslag på blodsukkeret til mange enn "net carbs" skulle tilsi.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 08:20   #16
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Men inneholder maltitol, som har en GI på 25, så man kan ikke stole blindt på dette med "net carbs". Kostdoktorn har skrevet mye om dette. Atkinsgodteri gjør større utslag på blodsukkeret til mange enn "net carbs" skulle tilsi.

Ja, det er jeg helt enig i.. Dette er noe jeg bruker som lørdagsgodt en gang i uka, ikke mer enn det.. Er ikke bra med alle de kunstige tilsetningene.. Poenget med lavkarbo er vel mye det å spise naturlig mat fra naturen ?

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:57   #17
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar

Jeg har et lite lager av atkinsbarer liggende, pleier ikke å gå helt amokk med dem, men er greit å få bestilt opp et bare pakker når man først bestiller!
Bestiller alt fra iHerb, de har jo et mye bedre utvalg enn noen butikk jeg har vært på, favoritten er Chocolate Peanut butter bar, den er såå god (hvis man liker peanøtter da) ellers har jeg kokosbarene og noen ganger de "oreo" kjeksene! men de er så dyre til å bare være 3 små kjeks, så de er bare til spesielle anledninger!

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:58   #18
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Atkins-bar

jeg spiser ikke atkinsbarer ofte, fordi jeg får så magevondt av de desverre, men mange av typene er jo kjempegode, spesielt den med kokos.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:47   #19
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Atkins-bar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

jeg spiser ikke atkinsbarer ofte, fordi jeg får så magevondt av de desverre, men mange av typene er jo kjempegode, spesielt den med kokos.

Heldigvis så kjenner jeg ingenting i magen. Eller kanskje jeg skal si dessverre hehe.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 18:18   #20
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins-bar

Jeg synes sjokolade-advantage-barene er ok, men noen ganger er de pyton. Virker som smaksløkene mine varierer..
Bestilte en pakke med kokosbarer fra USA og jeg synes de smaker mye mer kunstig enn de man får kjøpt i Norge! Helt grusomme i forhold jo! Merkelig..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 22:47   #21
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Atkins bar

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Smakte nettopp en atkinsbar med kokos for første gang. Dvs det ble to - rett ned.. Altfor god.

Skjedde med meg også

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins-bar e.cantona Dr Lindbergs 12 04-10-09 18:54
[Atkins] Spiser dere bare kjøtt & fett på Atkins? HP Spørsmål og svar 1 04-09-05 23:20
atkins???? pysa Atkins kosthold 5 29-04-05 08:46
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
Selges: Boken ATKINS FOR LIVET av Dr. Robert C. Atkins rsy Generell diskusjon 2 25-04-04 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no