Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Kluss i menssyklus

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-13, 22:53   #1
Bertulfine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
Bertulfine er på en erverdig vei

Kluss i menssyklus

Hei!

Etter jeg startet med lavkarbokosthold har det blitt totalt kluss i syklusen.. Noe som passer særdeles dårlig da jeg ønsker å bli gravid!
Hadde en MA i september, og la om til lavkarbokosthold i slutten av oktober. Har hatt to "vanlige" sykluser etter MA'en nå, men mens har kommet opptil 7 dager for tidlig.
Nå begynner jeg å lure på om dette kan være pga kostholdet. Og i såfall hvor lang tid tar det før det stabiliserer seg? Dette er sikkert personavhengig. Men er det noen som har erfaringer?

Jeg ønsker sårt å bli gravid og er nesten villig til å gå opp kostholdet om det kan hjelpe meg. De tre andre gangene jeg har vært gravid har jeg blitt det på 1. eller 2. forsøk.

Har mista 5 kg på 6 uker, og er fornøyd med det.

Bertulfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 23:14   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kluss i menssyklus

Lavkarbo virker ofte stabiliserende for de som har hatt uregelmessig mens, men det er en del som opplever heftige blødninger og "ustabil" mens en stund før det stabiliserer seg også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 00:46   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kluss i menssyklus

Jeg har også opplevd å ha mye rot med mensen når jeg la om til lavkarbokost for andre gang. Trur det tok 3-4 månder før det stabiliserte seg. Nå går det nærmest etter klokka veldig reggelmessig. Trur kroppen trenger noen uker/månder på å omstille seg og for at alt av hormoner stabiliseres seg. Det er nok best for kroppen uten alt for mye karbo uansett, så jeg ville nok heller ventet til kroppen order alt opp Lykke til!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no