Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-06, 13:36   #1
Marit1961
Juniormedlem
 
Marit1961 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 62
Innlegg: 15
Marit1961 er ny på veien
Post

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg planlegger er å sette opp en forskningsbank her på lavkarbo.no - slik at oss som kjemper for egen helse, Drevon, journalister mfl kan følge med på hva som er gjort av studier...

Dette vil være interessant for meg selv, men for å bygge en ressurs så trenger jeg at flere vil være med å rapportere og oppdatere.

Flere som vil finne dette interessant?
Både som ressurs, og som noe en vil bidra til?

Gi en tilbakemelding her, og bruk gjerne denne tråden til å starte forskningsbasen.

Håper noen har erfaring med lavkarbo og blodtype. Vi er et par der han har 0 og jeg A. Han raser ned i vekt på bacon, kjøtt og animalske produkter. Jeg står helt stille. Noen som har samme erfaring? Noen med blodtype A som fungerer godt med kjøttvarer? Han bør gå ned 30 kg, jeg har "bare" 10 til overs...

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 13:46   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Jeg er 0, men Skaldeman selv er faktisk A.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 00:27   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av Marit1961

Håper noen har erfaring med lavkarbo og blodtype. Vi er et par der han har 0 og jeg A. Han raser ned i vekt på bacon, kjøtt og animalske produkter. Jeg står helt stille. Noen som har samme erfaring? Noen med blodtype A som fungerer godt med kjøttvarer? Han bør gå ned 30 kg, jeg har "bare" 10 til overs...

Det at han har 30 kg å gå ned og du bare 10 kan være grunnen til at han raser ned og ikke du. Hunkjønn går vel også ned seinere enn hankj. Men du skulle ikke stått helt stille da. Eller går du ned litt? Hva spiser du i løpet av en dag da? Jeg har ingen tro på at blodtypen er grunnen ihvertfall.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 09:08   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Jeg er også A og jeg har gått ned ca 10 kg på Atkins, men jeg går fortere ned hvis jeg holder meg til nøytrale og medisinske matvarer kombinert med Atkins. Det greier jeg bare i korte perioder siden utvalget blir så begrenset, så jeg holder meg til mye fett og spiser masse rødtkjøtt. Går litt saktere ned men jeg trives bedre. Tror forøvrig at jeg er a2 , en type av a som ligner mer på o en vanlig a.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 00:32   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Jeg er AB, og spiser mye egg, kalkun og fisk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 16:01   #6
Marit1961
Juniormedlem
 
Marit1961 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 62
Innlegg: 15
Marit1961 er ny på veien

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg er AB, og spiser mye egg, kalkun og fisk.

Takk for flere oppmuntrende svar. Da fortsetter jeg med medisinsk og nøytralt, og så noen måltider med kjøtt innimellom. Jeg føler meg i veldig god form med lite karbohydrater og mye vilt. Spiser mindre innegående dyr. Egg blir det ekstra mye av, siden vi har egne, frittgående høner. Hvis jeg går ned mine 10 kg samtidig som samboeren min går ned 30, så er det helt ok. Det viktigste er at vi kan spise noenlunde samme mat.

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 16:26   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Høres ut som en god plan.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 18:39   #8
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Jeg har blodtype A, og trives dårlig med brød/sukker etc. Jeg liker det svært godt, men blir rar i kroppen av det. Øl det samme.

Derimot fungerer jeg godt på reine matvarer som kjøtt og flesk. Fenalår, morrpølse, spekeskinke er ting jeg også fungerer godt på.

Pannekaker er noe som enkelte kan spise både 4 og sju av. Jeg ble sjaber etter ei pannekake.

Og kroppen har fungert bedre om sommeren for da griller vi svært mye.

Og sånn gikk det helt opp til 132kg. Men nå er det slutt på å tro alt som kostholdsekspertene sier. Jeg har prøvd å gå ned med sult, og det virker det, men kan ikke fordra å gå sulten i "evigheter".

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 19:21   #9
Marit1961
Juniormedlem
 
Marit1961 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 62
Innlegg: 15
Marit1961 er ny på veien
Smile

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Jeg har blodtype A, og trives dårlig med brød/sukker etc. Jeg liker det svært godt, men blir rar i kroppen av det. Øl det samme.

Derimot fungerer jeg godt på reine matvarer som kjøtt og flesk. Fenalår, morrpølse, spekeskinke er ting jeg også fungerer godt på.

Pannekaker er noe som enkelte kan spise både 4 og sju av. Jeg ble sjaber etter ei pannekake.

Og kroppen har fungert bedre om sommeren for da griller vi svært mye.

Og sånn gikk det helt opp til 132kg. Men nå er det slutt på å tro alt som kostholdsekspertene sier. Jeg har prøvd å gå ned med sult, og det virker det, men kan ikke fordra å gå sulten i "evigheter".

Egentlig litt rart, men slik har jeg det også. Lå mye på sykehus da jeg var liten. Legene fant aldri ut hvorfor jeg alltid hadde problemer med magen. Da jeg var voksen nok til å bestemme selv, kutta jeg ut brød og ble helt bra. Blodtype A kan være mye rart? Noe passer, noe ikke. Pannekaker, vafler, brød og annen melmat gjør meg bare sulten. Kjøtt blir jeg mett av.

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 19:29   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?

Opprinnelig lagt inn av Marit1961

Egentlig litt rart, men slik har jeg det også. Lå mye på sykehus da jeg var liten. Legene fant aldri ut hvorfor jeg alltid hadde problemer med magen. Da jeg var voksen nok til å bestemme selv, kutta jeg ut brød og ble helt bra. Blodtype A kan være mye rart? Noe passer, noe ikke. Pannekaker, vafler, brød og annen melmat gjør meg bare sulten. Kjøtt blir jeg mett av.

Det har forundret meg at små barn som ofte har problem med å få i seg mat kan sette til livs 12 pannekaker mens jeg er mett etter tre. Og dårligere form får en også så da må en ha seg en kaffikopp som stimuli.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 20:42   #11
Dag Viljen Poleszynski
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 77
Innlegg: 8
Dag Viljen Poleszynski er ny på veien

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av Marit1961

Håper noen har erfaring med lavkarbo og blodtype. Vi er et par der han har 0 og jeg A. Han raser ned i vekt på bacon, kjøtt og animalske produkter. Jeg står helt stille. Noen som har samme erfaring? Noen med blodtype A som fungerer godt med kjøttvarer? Han bør gå ned 30 kg, jeg har "bare" 10 til overs...

Jeg spurte Atkins for en del år siden om han hadde registrert blodtyper på sine pasienter (ca. 68000 i alt). Dessverre syntes han ikke det var viktig å få svar på i hvilket grad blodtypen påvirket virkningene av et lavkarbokosthold.

I fjor deltok jeg på en kongress om blodtyper og genetisk polymorfisme og fikk vite at det var satt i gang et pilotprosjekt i regi av Institute for Human Individuality i Phoenix for å undersøke mulige forskjeller mellom de med type A og de med type O på et lavkarbokosthold. IfHI ble startet etter en donasjon av Peter J. D'Adamo, som er meget interessert i forskning. Jeg skal følge opp saken og vil skrive om resultatene i Mat&Helse så snart de foreligger og kan publiseres.

Dag Viljen Poleszynski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 18:03   #12
Marit1961
Juniormedlem
 
Marit1961 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 62
Innlegg: 15
Marit1961 er ny på veien
Smile

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av Dag Viljen Poleszynski

Jeg spurte Atkins for en del år siden om han hadde registrert blodtyper på sine pasienter (ca. 68000 i alt). Dessverre syntes han ikke det var viktig å få svar på i hvilket grad blodtypen påvirket virkningene av et lavkarbokosthold.

I fjor deltok jeg på en kongress om blodtyper og genetisk polymorfisme og fikk vite at det var satt i gang et pilotprosjekt i regi av Institute for Human Individuality i Phoenix for å undersøke mulige forskjeller mellom de med type A og de med type O på et lavkarbokosthold. IfHI ble startet etter en donasjon av Peter J. D'Adamo, som er meget interessert i forskning. Jeg skal følge opp saken og vil skrive om resultatene i Mat&Helse så snart de foreligger og kan publiseres.

Etter at jeg skrev til deg, søkte jeg på Mat&Helse og ble abbonent.
Nå har jeg komponert min egen medisinske frokost: 2ss bokhveteflak, ca 1ss knuste linfrø, 2ss soyaprotein og 1ss lettkokte havregryn. Bland sammen og hell på kokende vann. Rør rundt, så har du en god og mettende grøt. Jeg søter med kunstig søtstoff.
Gubben får heller fortsette med egg og bacon.

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen som har erfaring med stor bil? RAGNA Generell diskusjon 8 23-04-05 12:13
Hjeelp....dere med erfaring... cathrine Atkins kosthold 6 13-02-04 18:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no