Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Er EAT og optimal ernæring det samme?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-06, 12:18   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Er EAT og optimal ernæring det samme?

Og boka bedre uten brød filosofien bak det hele?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:52   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Nei. Eat er et eget konsept, når jeg gikk eat kurs så var det en blanding av: Atkins,blodtypedietten,steialderkost og Fedon. Nå gikk jeg kurset i 2002 og jeg tror det er forandret endel siden den gang. Eat er et konsept utviklet av kenn Halstensen som bla. har vært elev hos DVP.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:02   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Ok, he he, så bare at det lå ting om Eat her.
Hvordan var det å følge Eat da syntes du? Er det bestemte menyer eller kan man velge selv? Var det ikke Hanne Krogh som fulgte Eat, hun har jo blitt så slank.

Synes jeg har hørt og lest veldig lite om Eat i grunn, er det hemmelig?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:18   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

http://www.eat-web.com/eat/home/inde...d=607&langid=1

Les linken og så kan du spørre goggen som er kursleder for eat.
Jeg fulgte Atkins, noe tilpasset blodtypedietten når jeg gikk kurset. Hvis jeg ikke husker feil så gikk jeg ned 8 kg på de 8 ukene. Det er prinsippene man lærer, å sette sammen menyen måtte vi gjøre selv. Jeg mener at det er en fornuftig fremgansmåte.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:20   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Ok, he he, så bare at det lå ting om Eat her.
Hvordan var det å følge Eat da syntes du? Er det bestemte menyer eller kan man velge selv? Var det ikke Hanne Krogh som fulgte Eat, hun har jo blitt så slank.

Synes jeg har hørt og lest veldig lite om Eat i grunn, er det hemmelig?

Hu heisann!
Hemmelig nei! EAT er i høyeste grad oppegående. Men hovedmengden av kurs er holdt i sør av landet. Mange kjendiser har blitt slanke med EAT.
Og i disse dager skal EAT-konseptet selges gjennom de fleste LIFE-butikkkene rundt om i landet. Og det utdannes kursledere for å spre det glade budskap rundt om i landet.

Prinsippene er i bunn og grunn steinalderkost. Så kan man bruke blodtype for å eliminere matvarer etc. Bedre uten brød er også et viktig bidrag. Men konseptet EAT er utviklet i Norge for norske forhold av Kenn Hallstense og også Jonny Kristensen.. Flotte menyer og godt dokumentert materiale.

EAT-vil nok komme sterkere de neste årene. Det tar tid å jobbe seg inn på markedet. Og det tar tid å lære opp folk som skal drive dette rundt om i landet. Og det tar tid å bygge en merkevare.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:27   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Tusen takk for svar, Goggen

Lykke til med videre markedsføring og kursing. På tide at noen tar rotta på Roede og gjengen

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:28   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

http://www.eat-web.com/eat/home/inde...d=607&langid=1

Les linken og så kan du spørre goggen som er kursleder for eat.
Jeg fulgte Atkins, noe tilpasset blodtypedietten når jeg gikk kurset. Hvis jeg ikke husker feil så gikk jeg ned 8 kg på de 8 ukene. Det er prinsippene man lærer, å sette sammen menyen måtte vi gjøre selv. Jeg mener at det er en fornuftig fremgansmåte.

Sukk, mulig det er blodtypen min som gjør at jeg ikke går ned da
Jeg er ABrh minus og jeg mistet nesten motet når jeg ser på listen over alt jeg egentlig ikke kan spise Kanskje derfor jeg har problemer med vekta også....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:29   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Er det planer om kurs i Vestfold snart?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:07   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Er det planer om kurs i Vestfold snart?

Du kan ta kontakt med: http://www.eat-web.com/eat/home/inde...4&id=77&uid=89 å spørre.
Jeg har også lyst til å melde meg på eat-kurs, men jeg har brukt alt for mye penger på kurs, bøker og diverse det siste året

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:32   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Du kan ta kontakt med: http://www.eat-web.com/eat/home/inde...4&id=77&uid=89 å spørre.
Jeg har også lyst til å melde meg på eat-kurs, men jeg har brukt alt for mye penger på kurs, bøker og diverse det siste året

He he, det er noe med det Man blir jo fristet til å prøve noe nytt...Foreløpig har jeg bare Ketolyseboka, men jeg tør ikke regne på hvor mye jeg har brukt på Grete Roede-lignende kurs de siste 10 åra

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:55   #11
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Og i disse dager skal EAT-konseptet selges gjennom de fleste LIFE-butikkkene rundt om i landet.

Hva skal LIFE selge, da? Er det LK-produkter?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:34   #12
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hva skal LIFE selge, da? Er det LK-produkter?

Ja det også. I tillegg har de et rikt utvalg av vitaminer og kosttilskudd. De skal også selge EAT-kursene. Både som internettkurs og med lokale kursledere.

Firmaet som eier LIFE heter validus. www.validus.no De er også medeiere i EAT-konseptet. Validus er et digert firma som driver innen helsekost og annen relevant virksomhet.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:59   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Kan du si noe om hvilke lavkarbo-produkter som da kommer i salg?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:03   #14
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 49
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Jeg ble plutselig også litt nysgjerrig på EAT, av den enkle grunn at jeg har vunnet et EAT-kurs i en konkurranse i Life-butikken Var med mest fordi man kunne vinne ny garderobe til 30.000 kr da.. Tror ikke jeg har vunnet det, da hadde jeg vel hørt om det.. Men et 8-ukers EAT internettkurs altså.

Har lest litt på eatweb, og sett på oppskrifter. Dette burde da fint kunne fungere sammen med/istedenfor Ketolyse? Virker som mye av det samme? Ganske ekstrem lavkarbo med mye fett altså... Blir spennende å se når jeg får "permen"

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:31   #15
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er EAT og optimal ernæring det samme?

Oj, gratulerer med kurs da

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no