Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt i nyrene?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 08:00   #1
Morgengry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 56
Innlegg: 8
Morgengry er på en erverdig vei

Vondt i nyrene?

Har gått på Atkinsen i snart 3 uker (induksjon) og har i det siste fått veldig vond i ryggen. Begynte å tenkte i de baner at kanskje det er nyrene? Det sitter bak og litt opp på ryggen. Går ikke bort, så jeg tror nok at det er nyrene. Går på vanlig vitamintilskudd men har dobblet dosene (husker ikke merke men det er et veldig bra produkt Bio-ett-eller-annet). Har sjekket lit rundt her og ser at man bør ta kalium når man er på induksjon. Kan jeg bare prøve dette eller må jeg kontakte legen? Er plagsomt å ha vondt bak der. Er det farlig? Drikker masse vann.

Takk for ev. svar.

PS: Skal fortsette på induksjon en stund til, til jeg har kommet under 100-kilos-merket mitt.

Morgengry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 08:25   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vond i nyrene?

Velkommen hit, Morgengry.

Jeg hadde det på samme måten som deg da jeg først begynte, og kan få det fremdeles. Men det kom av for lite vanninntak, ser du drikker nok vann (hvor mye drikker du, og drikker du mye brus, kaffe, te osv i tillegg?).

Du kan godt ta kalium uten å kontakte lege, men hvor mye kalium er det i vitaminene dine? Er det Bio Balanse du bruker? 4 tabletter daglig?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 08:28   #3
Morgengry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 56
Innlegg: 8
Morgengry er på en erverdig vei

Sv: Vond i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Velkommen hit, Morgengry.

Jeg hadde det på samme måten som deg da jeg først begynte, og kan få det fremdeles. Men det kom av for lite vanninntak, ser du drikker nok vann (hvor mye drikker du, og drikker du mye brus, kaffe, te osv i tillegg?).

Du kan godt ta kalium uten å kontakte lege, men hvor mye kalium er det i vitaminene dine? Er det Bio Balanse du bruker? 4 tabletter daglig?

Takk for svaret Iset.
Det stemmer - Bio Balance het det og jeg tar 2*2 tabletter daglig. Drikker ikke kaffe/brus, og kun grønn te. Drikker ca 3 liter vann og kanskje mere pr dag. Drikker endel farris, men det er jo uten søtningsstoffer.

Morgengry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 08:34   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vond i nyrene?

Hmm da aner jeg rett og slett ikke. Kanskje det er noen andre som vet? Nille har nok noen lure svar på lager, hun er Atkins-eksperten her inne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 09:33   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vond i nyrene?

Jeg hadde de eksakt samme smertene da jeg gikk på induksjon. Begynte på kalium, og begynte å drikke mere, og ting ble bedre.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 10:01   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vond i nyrene?

OM det er nyrene så drikker du iallefall nok vann. Det kan være både Kalium og Natrium mangel. Jeg vet ikke hvor mye det er i de pillene du tar fra før. Men du kan kjøpe (kalium) Kaleroid 750 mg på apoteket. Prøv først med 1 stk pr dag. Om det ikke bedrer seg etter en ukes tid ville jeg gått til legen for å ta blodprøver for å se om du trenger mer kalium. Og evt. sjekke om det kan være andre årsaker til vondten din ! Sånn skal du ikke ha det vet du.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 10:06   #7
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Vond i nyrene?

www.ketolyse.no selger de selen/sink og krom/kalsium. Jeg spiser dem og har ingen problemer med nyresmerter.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:37   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Vond i nyrene?

Det jeg lurer på er hvor på ryggtavla du har vondt. Har du vondt i korsryggsområdet er det neppe nyrene. Mange tror nyrene ligger der. Det gjør de ikke. De ligger ganske høyt oppe, omtrent i underkant av ribbena.
Vil samtidig råde deg til ikke å ta større vitamin- og mineraltilskudd enn det som står på pakka. For mye av enkelte vitaminer og mineraler kan kortslutte viktige funksjonene i kroppen. Så vær forsiktig.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har sinnsykt vondt.....auuuu... cathrine Fysisk og mental helse 11 11-08-07 21:18
Nyrene mine... lilletrine Spørsmål og svar 12 18-04-07 07:52
Vondt i underkjeven... Kanutten Spørsmål og svar 2 03-02-07 17:58
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no