Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

"Endelig slank" av Allen Carr

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-08, 16:09   #1
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

"Endelig slank" av Allen Carr

Glemte vist en L i navne hans...Allen Carr.

Vil bare anbefale denne boken!

Leste den ifjor vår og gikk ned 10 kg på 20 uker.
Dvs. 0,5 kg i uka bare ved å endre kostholdet mitt.

Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil og så mye jeg vil.

Må bare huske å ikke blande protein og karbohydrater i samme måltid!

__________________






Sist redigert av Nakkinekki : 03-06-08 kl 09:38.
Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:10   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: "Enelig slank" av Alan Carr

Ikke blande protein og karbohydrater???
Trodde da det var verre å blande karbene med fett jeg, da....

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:28   #3
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Enelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Ikke blande protein og karbohydrater???
Trodde da det var verre å blande karbene med fett jeg, da....

Fett består av proteiner og ikke karbohydrater.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 17:04   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: "Enelig slank" av Alan Carr

Fett består av fettsyrer

Men så bra at boka hans har funket for deg!
Flotte resultater

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 17:16   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: "Enelig slank" av Alan Carr

Jeg regner med at du mener Allen Carr?
Alan Carr er komiker

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:22   #6
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Enelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg regner med at du mener Allen Carr?
Alan Carr er komiker

Sorry...glemte vist en L...

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Jeg har stor tro på denne mannen og bøkene hans. Kjenner flere storrøykere som har sluttet å røyke på sekundet omtrent etter å ha lest "endelig røykfri"-boken hans, den er visst helt fantastisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:48   #8
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har stor tro på denne mannen og bøkene hans. Kjenner flere storrøykere som har sluttet å røyke på sekundet omtrent etter å ha lest "endelig røykfri"-boken hans, den er visst helt fantastisk.

Har lest Endelig røykfri og synes egentlig ikke den var særlig revolusjonerende. Flott at den har hjulpet folk til å slutte å røyke, men det meste Carr beskriver i denne boken er selvfølgeligheter mener nå jeg

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:51   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Jeg sluttet å røyke for rundt 8 uker siden, og mener bestemt at den boka hjalp meg kjempemasse Det som hjalp mest var å snu røyken til noe man ikke KAN holde på med lenger, til noe man ikke VIL holde på lenger. Jeg lot meg gladelig lure :P

Men den slankeboka hans, går det bare ut ifra kosthold, eller er det mye tankegang der også? Hvis det var mye av det siste kunne jeg godt tenkt meg å lese den også, har bare ikke funnet den i noen butikker ennå...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:11   #10
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg sluttet å røyke for rundt 8 uker siden, og mener bestemt at den boka hjalp meg kjempemasse Det som hjalp mest var å snu røyken til noe man ikke KAN holde på med lenger, til noe man ikke VIL holde på lenger. Jeg lot meg gladelig lure :P

Men den slankeboka hans, går det bare ut ifra kosthold, eller er det mye tankegang der også? Hvis det var mye av det siste kunne jeg godt tenkt meg å lese den også, har bare ikke funnet den i noen butikker ennå...

Den går kun ut på tankegang.
Det finnes INGEN matoppskrifter i boka.
En blir bare "hjernevasket" til å tenke på hva en får i seg og om magen klarer å fordøye det eller ikke. Akkurat som røyke boka...

Den kan bestilles på bokkilden.no og koster vel 200,-

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:15   #11
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Har lest Endelig røykfri og synes egentlig ikke den var særlig revolusjonerende. Flott at den har hjulpet folk til å slutte å røyke, men det meste Carr beskriver i denne boken er selvfølgeligheter mener nå jeg

Jepp det er selvfølgeligheter, men det er mange som ikke tenker på nettopp det.
Dessuten må en være motivert til å slutte å røyke FØR en leser boka og en må IKKE slutte mens en leser boka.

Slik er det også med "slanke" boka hans.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:42   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: "Endelig slank" av Alan Carr

Opprinnelig lagt inn av Nakkinekki, her.

Jepp det er selvfølgeligheter, men det er mange som ikke tenker på nettopp det.
Dessuten må en være motivert til å slutte å røyke FØR en leser boka og en må IKKE slutte mens en leser boka.

Slik er det også med "slanke" boka hans.

Personlig ble jeg skuffet - hadde vel forestilt meg at den var litt mer "finurlig", og hadde noe nytt å tilføre. Men som sagt er det jo flott at mange føler boken hans er til hjelp for å slutte å røyke

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:06   #13
Angora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 55
Innlegg: 11
Angora har en fantastisk aura rundt segAngora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Endelig slank" av Allen Carr

Filosofien hans er vel den samme som Harvey Diamond med Fit 4 Life, er den ikke?

__________________


Angora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - dietten Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:21   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Endelig slank" av Allen Carr

Opprinnelig lagt inn av Angora, her.

Filosofien hans er vel den samme som Harvey Diamond med Fit 4 Life, er den ikke?

Ja der skal man ikke blande karbohydrater og proteiner, og man skal helst unngå det meste av fett, kjøtt og melkeprodukter (de er strengest i den første boka, og litt mer på glid i de neste, da tillater de feks. bønnemos i tortilla og ostesmørbrød osv). Dessuten skal man kun spise frukt frem til klokken 12 på dagen. Jeg var veldig hypp på den dietten før, følte meg fresh med all den frukten, men jeg vet ikke helt hva jeg synes nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:32   #15
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: "Endelig slank" av Allen Carr

Jeg gikk dessverre aldri ned på Fit4life-prinsippene med frukt inntil kl. 12. Men jeg elsket dietten, helt nydelig var den! Lever fremdeles mange år etterpå, etter prinsippet med ikke å blande proteiner og karber i samme måltid - så vidt det er mulig. De bruker forskjellige enzymer til fordøyelsen, som igjen ikke går særlig godt sammen. Fett (som er lipider) kan man spise til det hele. Så altså kjøtt og fisk sammen med grønnsaker og salat, og ris, pasta og poteter (hvis man da spiser slikt) sammen med grønnsaker og salat. Aldri tung i magen, deilig er det.

Hmm, den bok har jeg lyst på. Du verden, ser på min hylle at jeg nå har ca 14 bøker som alle handler om slanking/"riktig" diett. Må visst snart ha utsalg her.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:40   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Endelig slank" av Allen Carr

Jeg gikk heller aldri ned på Fit 4 Life, men det hadde kanskje sammenheng med at jeg spiste for mye sjokolade og snop. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:44   #17
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: "Endelig slank" av Allen Carr

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg gikk heller aldri ned på Fit 4 Life, men det hadde kanskje sammenheng med at jeg spiste for mye sjokolade og snop. :knegg:

Ja det er høyst sannsynlig en viktig faktor. Jeg spiste enorme mengder frukt, tror det var det som stoppet meg.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny bok av Allen Carr Titti Bøker om ernæring og helse 2 04-01-07 23:37
Hurra! Endelig skjer det noe! paprika Livets lyse side 11 03-05-06 13:17
endelig slank eipa Dr Lindbergs 2 13-09-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no