Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hvordan gjøre katter husrene

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-08, 15:50   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvordan gjøre katter husrene

Jeg skal i vei og se på kattunger i dag! Gleder meg veldig, for om kjemien stemmer med en eller to av de, så blir det pusekatt i heimen
Eneste problemet er at de har vært ute en stund nå, så de er ikke husrene, og vi bor jo midt i byen, og synes det er best å ha innekatt i så måte.
Hvordan får man på best måte en katt husren?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 17:40   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Katter vil naturlig lete etter et sted hvor de kan "grave over" det de har gjort fra seg, så de er ikke så vanskelig å gjøre husrene, forutsatt at de er små. Når katten slår seg til ro hjemme hos dere (den vil være redd de første timene/dagene), er det viktig at dere viser den hvor sandkassen er - bær den bort og sett den oppi. Hvis den gjør fra seg på gulvet eller lignende, og dere tar den på fersken, løfter dere den opp og bærer den til sandkassa igjen for å vise hvor sånt skal gjøres. (NB: Det er ikke noe poeng i å gjøre dette hvis dere ikke "fersker" den, har det gått minutter eller timer skjønner ikke katten irettesettelsen.) Det bør gå ganske greit - så snart katten skjønner hva som er doen, bruker den bare den Hvis det "går galt" og dere skal vaske etter katten, bør dere kun bruke grønnsåpe eller lignende - katter tiltrekkes av amoniakkduften i salmiakk og vil da gjerne tisse på samme sted igjen.

Husk at kattunger skal være 12 uker hos mammaen sin før de får nye hjem, da, ikke 8 som mange tror Får dere katten når den er 12 uker, vil den være mye tryggere på seg selv, mer ferdigutviklet fysisk (sånn rent bortsett fra størrelsen) og klar for å leve alene - skjønt innekatter trives bedre hvis de får være to, så hvis dere har muligheten til å ta to stykker, anbefaler jeg det på det varmeste.

Kos dere med katt - det er veldig koselig å ha

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 18:13   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Åååh, så koselig med kattunge da

Mine to har jeg bare satt i kassen med en gang de har luktet seg litt ferdig her, også har de gått dit, helt uten noen tilfeller av "Uhell" på gulvet, andre steder.
Men så er de litt sånn ekstra spesielt smarte og da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 18:32   #4
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Katter er av natur veldig renslige. Så sant de vet hvor sandkassa befinner seg. I et veldig stort hus med flere rom, kan det kanskje være litt besværlig for et lite nøste. Men bare hold øye med den, så ser du fort tegnene til at den vil på do. Vi har hatt katter i "alle år", og det har ikke skjedd noen uhell med de. Men greit nok å vite at katter kan være veldig kresne på doet sitt. Om det er gammel avføring, eller sanden er våt, kan enkelte foretrekke å bruke teppet istede.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 19:40   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Takk for tips! De er nå ca ti-elleve uker gamle, så jeg skal hente senere. Var ikke lett å få øye på kattene, for eierene bodde på en stor gård, men fikk noen glimt, så jeg skal dra tilbake senere.
Leiligheta vår er mindre enn 70 m2, så akkurat passe plass vil jeg tro
Vi skal nok ha to katter etterhvert, men begynner med en.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 11:24   #6
Bobbeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 1
Bobbeline er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Hei
Trenger et godt råd ang å få katten min husren. Så fort den kommer inn i huset og jeg ikke ser det, gjør den fra seg på et bestent hjørne i stuen. Og når jeg oppdager det er det forsent å "kjefte". Til og med når jeg lukker døren til der hvor kassen er gjør den fra seg utenfor kassen. Hva gjør jeg?

Bobbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:08   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opprinnelig lagt inn av Bobbeline, her.

Hei
Trenger et godt råd ang å få katten min husren. Så fort den kommer inn i huset og jeg ikke ser det, gjør den fra seg på et bestent hjørne i stuen. Og når jeg oppdager det er det forsent å "kjefte". Til og med når jeg lukker døren til der hvor kassen er gjør den fra seg utenfor kassen. Hva gjør jeg?

Hei du, som nattfrue skrev over her: (kan lønne seg å lese hele tråden )

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Hvis det "går galt" og dere skal vaske etter katten, bør dere kun bruke grønnsåpe eller lignende - katter tiltrekkes av amoniakkduften i salmiakk og vil da gjerne tisse på samme sted igjen.

Mamma brukte grønnsåpe for å få Oskar, min barndsoms katt til å slutte å gjøre fra seg inne på gulvet. Så jeg vet det funker.

Kattene er henteklare ca nå, det er bare litt trøbbel med å avgjøre kjønn, for jeg vil aller helst ha en hannkatt. Vet ikke om jeg orker (eller har råd til) å få en hunnkatt sterilisert. Vet det er en tøff operasjon. Så jeg håper en av disse er hannkatter, for de var alldeles nydelige! Svarte, litt lodne og med lysegule, spaltede øyne

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 12:01   #8
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

ååååå forstår godt at du gleder deg! Vi vil se mange bilder! :-)

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:18   #9
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Åh så koselig - finnes ikke noe bedre i hele verden enn å få et pusekattnøste hjem

Min erfaring er at det ikke kostet så veldig mye mer å sterilisere jentepusen enn det kostet å kastrere guttepus - men nå kastrerte jeg to guttepuser samtidig... husker ikke akkurat summene jeg har betalt.
Det er en mer omfattende operasjon for jentene, men det gikk i hvert fall som smurt for oss. Jeg fikk henne hjem ganske snart etter at hun hadde våkna og hun var jo en smule både dopa og fornærma, men det er utrolig hva de tåler disse små vesenene

Jeg anbefaler deg virkelig å få to stykker i samme slengen! Det vil gjøre alt mye enklere for deg. Får du én om gangen så vil du slite mer med slossing og territoriekrig enn hvis du får dem samtidig. Hvis du så også får deg en jente og en gutt så vil du kanskje slippe all slossing.
Får du to samtidig kan du også så mye lettere gå i fra dem uten dårlig samvittighet fordi de vil holde hverandre med selskap. Det er heller ikke mer arbeid med to. Jeg får også rabatt hos vetrinæren når jeg kommer med flere katter samtidig.

Ønsker deg all mulig lykke til med pus og gleder meg til å se bilde

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:24   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Det blir en i første omgang. Vi har bestemt oss for det, og har konsultert med kattehuset, neste gang vil vi adoptere en kattepus derfra, men ettersom de ikke hadde noen henteklare kull på en stund, så klarte jeg ikke å vente da kompisen min fortalte om moren sin. De har alle blitt lovet bort, men dersom en av de sorte kattne er en hannkatt, så har jeg førsterett på den, ettersom jeg var den første som var innom og titta.
De fleste katter er flinke til å utforske og underholde seg selv, selv om det aller beste jo som du sier er å ha to.
Vil helst ha hannkatt uansett, alle jeg kjenner som har hatt katt mener de generelt sett (unntak finnes så klart) de er lettere å hanskes med når de er kastrerte.

Takk for tips

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 23:38   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mamma brukte grønnsåpe for å få Oskar, min barndsoms katt til å slutte å gjøre fra seg inne på gulvet. Så jeg vet det funker.

Oskar! Min katt heter også Oskar. Synes å huske du nevnte det for en stund siden. Så koselig.
<--- Oskar

Håper vi få se mange bilder av den nye pusen din!

Husk å tvangskose katten din ofte!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 23:46   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Oskar var en helt vidunderlig katt!
Kan dere se dette bildet? Det er fra facebook, så usikker på om det går å linke inn her. Han døde i 98 om jeg ikke husker feil. Ble seksten år, den rakkeren!

Oskaren din var også veldig flott! Var det han som var så stor? Vår Oskar veide seks kg på det meste

Åh, tvangskosing skal det bli! Han skal bli en skikkelig kosegris! Jeg går jo helt i taket her over å ikke høre noe fra kompisen, skal det så mye til å se om en kattepus har baller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 13:54   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Har hatt mange katter, men aldri behøvd å gjøre noe for at de skal bli husrene. Det er normalt noe de lærer fra mamman sin. Er de ikke husrene er de tatt fra moren for tidlig sier veterinæren min (som er katte oppdretter). Har ingen gode råd, enn å sette den i kassa ved jevne mellomrom. Det bør være det første du gjør når du får katten i hus, sett den i kassa.

Nå har jeg TO katter. Morris The Cat, rød tabby, hann, 4 år og 4 kilo. I tillegg så har katten "Mons"/"Sylvester" flyttet inn. Svart og hvit, svær kastrert hann på over 6 kg. Uviss alder. Kjælen og "snakkende". Bruker ikke kasse, men det gjør ikke Morris lenger heller, - alt slikt gjør de ute. Morris tok ham med hjem og viste ham matfatet. De er kompiser. Begge har blitt behandla med "Frontline" mot flått og creepy crawlies, og begge skal til vet. for vaksiner og ormekur neste onsdag ! Da skal vi samtidig sjekke om Mons/Sylvester (blir ikke enige om navn) har chip eller er ID merket på annen måte. Han kom til oss før ferien, tidlig i juni og stjal mat. Vi regnet med at folket hans var reist på ferie og ville være tilbake snart. Vår katt var på "kattell" i ferien, men før vi dro veide vi Mons for å se om han fikk nok mat. 6 kg. Og da vi kom tilbake sto Mons utenfor og ventet. Og hadde tatt av nesten 1 kg, - veide 5,2 kg. Nå, etter at vi har vært hjemme i 3 uker og han har flytta inn (han har funnet seg fast plass inne hvor han sover og steller seg, men er ute om natten) er han tilbake til matchvekt 6 kg +. Og vi lurer på om det er gravid hunnkatt . H*n er iallefall blitt god og rund. Vi får se etter veterinærbesøket.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 14:02   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Jeg går jo helt i taket her over å ikke høre noe fra kompisen, skal det så mye til å se om en kattepus har baller?

vi har faktisk ikke vært helt sikre på lykkeliten før nå. Har studert henne nøye liksom men av og til så er det utrolig vanskelig å avgjøre. Og hun er jo noen måneder nå..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:14   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Sånn så Morris ut da han var ca. 4 mnd
Det er lett å se hva han er ...syns nå jeg. Han var en 6-7 mnd da vi tok ham med for å ID merkes og kastreres.



Men når det er kastrerte hannkatter er det ikke lett å se, - vi hadde en vi trodde var hann (Muscat som ble 14 år), men det viste seg å være sterilisert hunnkatt. Vi overtok ham fra noen som flyttet til Australia og da var han godt voksen...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:21   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Hihi! Ja, ikke lett å unngå å se at dette er en kær!
Han er så fin han Morrisen din, Nille!
Gleder meg så mye så jeg nesten stuper her! Må ringe kompis snart og høre om hvordan det går med kjønnsbestemmelsen !!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 19:45   #17
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Sånn så Morris ut da han var ca. 4 mnd
Det er lett å se hva han er ...syns nå jeg. Han var en 6-7 mnd da vi tok ham med for å ID merkes og kastreres.

Men når det er kastrerte hannkatter er det ikke lett å se, - vi hadde en vi trodde var hann (Muscat som ble 14 år), men det viste seg å være sterilisert hunnkatt. Vi overtok ham fra noen som flyttet til Australia og da var han godt voksen...


WOW! Så vakker!

Jeg har hatt 4 hankatter, og det er vel egentlig bare den siste som var helt opplagt! Men så hadde jo han også så store at han gikk som om han hadde dritt på seg....

Den første jeg hadde kunne for min del like gjerne ha vært ei jente.

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 20:40   #18
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

For en nyydelig katt, Nille!

Og, gled deg Photoscurba...det er så herrrrlig å få et sånt lite nøste i hus.
Vi fikk vår, Pjusken (ja, det var det originale navnet vi klarte å klore opp den gang...) for 4 år siden - og, han gjorde livet vårt mye rikere på en rar og god måte!

Vi fikk han kastrert og id-merket tidlig - og, han er en rolig, god, sunn kattepus som er veldig hjemmekjær, og som blir fornærmet dersom vi har vært for lenge borte etter hans smak..(kan være maks en-to dager..). Kastrerte hannkatter blir roligere - ja, sikkert individuellt, men de blir ikke interessert i å fly etter damene rett og slett...de vil heller hjem til matmor og koooose. Men, nå skjønner jeg jo at deres skal være inne, så sånn sett blir jo ikke det det store problemet i utgangspunktet.

Ang å få de husrene - Pjusken fløy under peisen vår den første tida (det skjønte jeg etterhvert på lukta....) - men, jeg satte han bare i kassa gang på gang, og han skjønte det egentlig ganske kjapt, til å være såå liten.
Lurt å kjøpe kattesand på dyrebutikk - de er dyrere, men myyyyyyyyyye enklere og varer ueeeeendelig mye lenger. Da kan du bare bruke en slags spade (med hull i - ja, du vet sikkert..) og spa opp tiss (som klumper seg i sanda - og dermed lett å spa ut) - og, dermed trenger man ikke bytte sanden så ofte - det holder bare å spa ut og fylle etter, om du skjønner. Tror faktisk det blir billigere i lengden også!

Gleder meg til å se bilde av nurket...har han fått noe navn?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:44   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Vi har jo ikke fått han enda , men vi vurderer Opus, hihi. Hadde tenkt på Ødipus faktisk, just for the homour of it, så så jeg at ei her inne hadde kalt katten sin det, og så følte jeg meg ikke så kreativ lenger
Det blir enten Opus eller en eller annen avdød råkkestjerne! Håper det bare ikke går med den som med alle gullfiskene mine... Janis, Kurt, Sid, Bob og Brian, som, om jeg ikke husker feil, alle "morsomt" nok døde av "overdose" på fiskemat fra overivrige fiskepassere...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:06   #20
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Nydelig katt Nille, ligner datter sin røde,
har 3 katter selv, 2 jenter og en gutt. ingen sterilisert,
men jentene får p-piller da. Det er meningen vi skal sterilisere dem,
men har ikke kommet så langt enda...

lykke til Photo!

PS, jeg kan se forskjell ganske fort på kjønn,
jentene har "ikke mellomrom" å snakke om, mens
hos guttene ser du tydelig mellomrom...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:33   #21
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Gratulerer med pus!
Kjenner jeg blir litt kattesyk her nå (no offence til voffen, hehe)

Opus må være en av de kuleste kattenavnene jeg har hørt! Så deilig når noen klarer å komme på originale navn til kjæledyrene sine.

Og katten din var nydelig Nille!

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 01:17   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Hehe, som sagt, så har jeg ikke fått han ennå, det avhenger som sagt om en av de fire sorte er en hannkatt.
Ikke for å være overfladisk, men jeg har drømt om en katt i så mange år, og nå som jeg ikke er allergisk lenger (yay lavkarbo ) så må jeg slå til! Og drømmen har alltid vært en sort hannkatt

Ellers så jeg noen gråsvarte med blå øyne på finn.no. Hjertet mitt smelter!

Blir mer og mer sikker på Opus. Det er veldig fint og originalt, ja, selv om en tjukk liten tegneseriepingvin med nebbkompleks også heter det. Men først og fremst er det en musisk referasne

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 01:27   #23
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Åja, hehe, var litt veel kjapp på gjennomlesing av tråden her.. *plystre*
Håper det går som du vil!

Vel..jeg synes ikke det er overfladisk å vente til man får akkurat det man vil, man skal jo ha ansvaret for dyret i mange år, så bedre å ha ansvaret for noe man virkelig digger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men først og fremst er det en musisk referasne

Her kan jeg bare anta at du mener musikk referanse? Eller er dette en hemmelig kode for noe annet mystisk?
(sorry, måtte bare)

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 03:26   #24
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opus!!! Digger det!!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:46   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Blir mer og mer sikker på Opus. Det er veldig fint og originalt, ja, selv om en tjukk liten tegneseriepingvin med nebbkompleks også heter det. Men først og fremst er det en musisk referasne

Deilig navn ! Jeg og min exmann drev faktisk en av norges første CD-butikker med det navnet. Folk kom fra hele landet for å kjøpe CD'er hos oss. Vi importerte sjøl fra England. Det var oss og Akers Mic i Oslo. Og til og med de kjøpte fra oss !

Kult !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Katter på Atkinsdietten Summer Generell diskusjon 8 16-08-05 18:42
Hvordan gjøre vedvarende vekttap!Oppdatert på NORSK! HP Atkins kosthold 0 01-03-04 01:03
Diskusjon av den gamle hvordan gjøre introduksjoen HP Induksjonen 11 26-02-04 17:34
Hvordan gjøre Atkins HP Atkins kosthold 0 14-02-04 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no