Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-08, 20:01   #1
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Hvor mye fett?

Jeg har ikke gått ned 5 gram den siste uka, og har ikke spist annerledes enn de to foregående ukene. Lurer veldig på hva det skyldes. Jeg har ikke spist for mte karber, muligens litt for lite. Får det sånne konsekvenser?
Og hvor mye fett er maks på en dag? Finner ikke det noe sted, men man kan vel ha i seg for mye fett også, eller? Har lest i ketolyseboka, men finner ikke noe der. I Grete-Roede-verden het det seg jo at man ikke skulle spise for lite, for da begynte kroppen og gå på "sparebluss", men dette kan vel gjelde her også, eller?
Jeg antar jeg spiser nok proteiner ihvertfall, vann drikker jeg, vitaminer tar jeg og grønnsaker av det anbefalte slaget fortæres. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg spiser for mye fett, men kan heller ikke skjønne det egentlig når jeg leser hva dere har i dere.

Hva har du spist av fett i dag, og hva gjør du vanligvis?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:25   #2
Enjoy life
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Parken på Hauger
Innlegg: 5
Enjoy life er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett?

Mulig du har fått i deg for mange kalorier i form av fett og värt i for lite aktivitet. Du har spist "det riktige" fettet?
Av og til kan kroppen väre litt sta, og for noen fungerer det å spise en del karbohydrater f.eks. en dag i måneden. Dette kan väre en slags "kosedag" man går og drömmer om, hvor man får lov til å spise de forbudte matvarene i cirka 4 timer, för det er påan igjen. Jeg ville forsökt dette.
Lykke til

Enjoy life er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:34   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

Hvor lenge har du gått på ketolyse? Har du målt i cm i tillegg til vekt? Mange ting kan påvirke vekta, f.eks. inntak av salt mat, f.eks. spekemat, mye bacon osv. Syklusen spiller også en rolle for kvinner. Man kan ikke regne med like mye nedgang hver uke.

Du bør ligge på 15-20 g karbohydrater per dag, ikke mindre hvertfall. Hvor mye fett du kan ha i deg kommer an på din egen vekt, men jeg er ikke sikker på hvor mye man regner prosentvis. Hvorfor tror du at du spiser for mye fett?

Det er lettere å se eventuelle feil dersom man kan se hva du har spist også. Det kan være noe så enkelt som å spise mer variert med grønnsaker, og å spise mindre av søtstoffer f.eks.

Jeg vil IKKE anbefale at du tar en karbo-dag i måneden, eller i uka, eller hva som helst. IKKE tell kalorier, se heller på sammensetningen.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 07:01   #4
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett?

Hei og takk for svar.
Jeg har gått på ketolyse i tre uker. Gikk mye ned de to første, og minimalt den siste.
Jeg veier 84,5 kilo nå.

En vanlig dag i matveien er
Frokost: ca 100 gram salat med agurk og paprika, ett egg og tre skiver bacon eller omelett av to egg, litt fløte og to skiver skinke, evt. to skiver ost.

Lunch: ca 100-200 gram salat med agurk, paprika, hvitost, skinke og 2-3 ss dressing (vet ikke inneholdet i den)

Middag: kokt broccoli og blomkål, evt sånn kjøpt blanding med ostegratinert brokkoli, kylling, laks eller kjøtt, og 1-2 ss bernaisesaus

Kvelds: av og til ingen ting og av og til litt bringebær med fløte, et par osteskiver med spekeskinke eller noen paranøtter.

Jeg drikker lite brus og bruker ikke noe kunstige søtningsstoffer ellers.
Lite trim...

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:20   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett?

Jeg kuttet bringebær og fløte denne uka og da gikk jeg faktisk ned 2,1 kg. Er ikke sikkert dette er grunnen, men nå spiser jeg kun bær i helgene.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:21   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett?

Trykte send litt for der
Anbefaler deg å trimme iallefall, er veldig viktig. Trenger ikke å være så voldtsomt men litt bevegelse hver dag gjør underverker både på vekta og humøret
Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:30   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

det er forresten helt vanlig å stå litt stille etter to uker med bra nedgang. Prøv å spis som forklart i boka, er det ikke også forslag på dagsmenyer? Prøv å holde det en stund til du kommer inn i kostholdet.
Stress kan hemme vektnedgang

Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:53   #8
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvor mye fett?

Ettersom hva jeg har lest her inne (og selv erfart) så er den 3. uka ofte litt stillstand-uke. Etter to uker og 3 kg ned, har kroppen nå kommet til et lite platå, og "vil" liksom ikke under 74 kg. Hold på dietten, det løsner igjen! Beveg deg mer, kanskje. Litt lett mosjon gjør underverker

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 14:27   #9
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Hvor mye fett?

Anbefaller deg å redusere på bruken av meieriprodukter, ost og fløte. Bruk litt ost til et måltid, og litt fløte til et annet. Ikke spis ost til alle måltidene. Det blir for mye. Og dressingen kan du med fordel kutte ut. Hvis du MÅ ha dressing, bruk rømmedressing, eller som meg, bare olje.Raps eller oliven, jomfruolje.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:18   #10
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett?

Takk for svar, alle.
Skal prøve noen nye vrier i uka som kommer. Man må jo bare prøve seg fram.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett? Sense Ketolysekuren 28 26-11-08 20:40
Hvor mye fett pr dag - pr kg. kroppvekt? Eva Ketolysekuren 4 24-11-07 13:34
Hvor mye fett skal man ca ha rolly Ketolysekuren 15 22-08-07 21:11
Hvor mye fett kan du spise..... Caxa Nyheter / media 8 15-03-06 10:20
Hvor mye fett må jeg ha? Feline Ketolysekuren 4 10-02-06 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no