Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-10, 15:43   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Til 8 stk trenger du:

  • 300 gram frosset, finhakket spinat
  • 4-5 egg (avhengig av størrelsen)
  • 100-150 gram revet ost
  • 1 liten paprika, finhakket
  • 2 sjalottløk, finhakket
  • 100 gram røkt ørret eller laks i små biter
  • Krydder: Urtesalt og Cayenne
  • Pynt: 4 cherrytomater delt i to
Tin spinaten i mikroen i 2-3 minutter på full styrke. Hell av smeltevannet (legg spinaten i en melsikt og la vannet renne av mens du kutter opp grønnsakene og fisken). Pisk eggene lett og rør inn alle ingrediensene. Fordel røren i 8 store muffinsformer (amerikanske). Dytt 1/2 cherrytomat med fruktkjøttet opp på toppen av hver form. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 25 minutter.


Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:43   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Åh, denne skal jeg prøve! Går det an å fryse, tro?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:37   #3
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Så veldig godt og enkelt ut!
Kan jo bytte ut med skinke, da - er ikke så glad i varmebehandlet røkelaks/ørret...

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:45   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

De kan fint fryses (men vær da nøye med å få ut mest mulig vann av spinaten) Er også gode med skinke, pølsebiter ... you name it Jeg vil anbefale å bruke silikonformer fremfor papirformer, da de har en tendens til å sette seg litt fast i papirformene.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:46   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

De kan fint fryses (men vær da nøye med å få ut mest mulig vann av spinaten) Er også gode med skinke, pølsebiter ... you name it Jeg vil anbefale å bruke silikonformer fremfor papirformer, da de har en tendens til å sette seg litt fast i noen av papirformene.

HVordan ER det med spinaten nå til dags?? Jeg elsket spinat en gang i verden, men det var alltid så mye sand i den?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:58   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HVordan ER det med spinaten nå til dags?? Jeg elsket spinat en gang i verden, men det var alltid så mye sand i den?

Er ikke noe sand i den frosne da Fersk spinat bruker jeg lite av.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:48   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Nå har jeg laget en porsjon - én forsvant ganske umiddelbart inn i gapet til Camomilla-mannen. Han synes den var kjempegod, så jeg gleder meg til frokost i morgen! Tror forøvrig ikke det blir aktuelt å fryse - de holdt fasongen flott, og er supre som frokost og lunsj. Brukte silikonformer.

Jeg hadde ikke sjalottløk, da, så det sløyfet jeg. Og så hadde jeg bare fire egg, så da ble det en fløteskvett også. Ellers har jeg fulgt oppskriften til punkt og prikke

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 15:29   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Haha, genialt! Jeg har spist omelett i nesten en uke, ettersom jeg er blakk, og lurte på hva i helsike jeg skulle spise i dag, om ikke omelett enda en dag! Og tilfeldigvis finner jeg en oppskrift hvor jeg har alle ingrediensene, det vil si, jeg har ikke røkt ørret, men jeg har pølser, affal! Og denne funker sikkert også å steke under lokk i stekepanna som en hel quiche (for jeg har ikke sånne former, dessverre). Takk, Cyan-snuppa!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 15:41   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Snaddermat! De ble kjempegode, takk for oppskrift Neste gang skal jeg prøve med bacon ...

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 16:19   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Bacon ble også veldig godt! Hadde for lite spinat (kanskje 100 g), og ikke gulost, så da ble det Filadelphia i stedet (ca 100 g). Også bacon, da, ca 150 g. Ble kjempedeilige! Camomillamannen prøvesmakte en av disse også, og jeg fikk en begeistret tommel opp fra den kanten. Tusen takk for fleksibel og god oppskrift!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 16:24   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Jeg har laga den flere ganger jeg også. Fleksibel, ja. Jeg hadde bara brie, så jeg stekte dems om en omelett på lav varme i stekepannen, og la den dobbelt med brie i mellom. Noen ville kanskje kalt det for en spinatomelett, men quiche høres jo mye mer stilig ut, da .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 08:01   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Hehe, godt den faller i smak
Ja, den kan jo varieres i det uendelige. Jeg brukte rester av tacokjøttdeig en gang, også godt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forslag til ørret-retter? Idamor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 12-08-10 19:06
Ørret med pesto trillian78 Middag 1 21-02-09 15:27
Røkt ørret og karbohydrater Nøttejenta Spørsmål og svar 0 09-09-08 14:24
Laks/ørret Tittentei Ketolysekuren 6 06-09-07 13:34
Ovnsbakt ørret Enid Middag 2 21-04-07 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no