Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 10:56   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Kom over oppskrift til ovnsbakt løk...og, den må jo bare deles. Deilig tilbehør til MYE, spes kjøtt - men, også kylling og fisk..! Dette er garantert en smaksopplevelse - løken smelter på tunga!

Du trenger (til 4 pers):

4 store løk
2 hvitløksfedd
1 kvist frisk rosmarin
olivenolje
1 dl kremfløte
1 dl revet parmesanost
salt og pepper
4 skiver bacon

Sett stekeovnen på 200 grader.
Skrell løkene og kok dem hele i ca 15 minutter.
La dem avkjøles.
Skjær toppen av løkene og grav ut innmaten.
Sett løkene på et stekebrett.
Hakk innmaten fint.
Skrell hvitløken og hakk den fint.
Hakk rosmarinen.
Varm opp en kjele med litt olivenolje i.
Tilsett hakket løk, hvitløk og rosmarin og fres det noen minutter.
Hell i fløten, og gi det et oppkok.
Ta kjelen av varmen og rør i revet parmesanost.
Smak til med salt og pepper.
Fyll løkene med røren og surr en baconskive rundt.
Stek løkene i ovnen i ca. 25 minutter.

...så er det bare å nyte og ta i mot hyllesten!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:02   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk...smaksopplevelse...!

Mmm dette er såå godt! Jeg brukte rødløk sist, men i min oppskrift stod det ingenting om å koke løken først, så jeg slet litt med å få ut innholdet. Er det lettere å få ut om man koker den først?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:05   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk...smaksopplevelse...!

Jeg har aldri prøvd å skrape ut av en ukokt - men, vil helt klart tro at det er lettere når den er kokt, for da er den jo mykere...! Tror også det er viktig at løken får avkjølt seg etter kokinga sånn at den ikke blir FOR myk, om du er med meg

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:19   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk...smaksopplevelse...!

Ja du har nok helt rett. Heldigvis, for jeg ELSKER løk i alle former og bakt løk er jo en nytelse, men jeg har laget det sjelden nettopp fordi det er så vanskelig å få ut innholdet av en rå løk, hehe. Fant oppskrift i ketolyseboka, ganske lik din, men der stod det altså RÅ løk, ikke kokt. Men da koker jeg den neste gang. Må prøves ut i morgen!! Bakt løk kan fylles med kjøttdeig også, som et eget måltid.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:37   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk...smaksopplevelse...!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja du har nok helt rett. Heldigvis, for jeg ELSKER løk i alle former og bakt løk er jo en nytelse, men jeg har laget det sjelden nettopp fordi det er så vanskelig å få ut innholdet av en rå løk, hehe. Fant oppskrift i ketolyseboka, ganske lik din, men der stod det altså RÅ løk, ikke kokt. Men da koker jeg den neste gang. Må prøves ut i morgen!! Bakt løk kan fylles med kjøttdeig også, som et eget måltid.

MMmmmm...det hørtes deilig ut (m kjøttdeig altså) - sikkert MYE man kan gjøre ut av dette! Fortell hvordan det går med deg og den kokte i morgen da!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:39   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk...smaksopplevelse...!

Det skal jeg absolutt gjøre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:28   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Denne tror jeg faktisk jeg har sett på Jamie en gang... eller noe lignende da. Må få måka meg til å prøve den en gang!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:34   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Nå har jeg prøvd, og jøye meg - løken må KOKES ja! Mye lettere å få ut innholdet på den måten. Ikke rart jeg har slitt, men så stod det ikke i oppskriften min at den skulle kokes heller.

Nam nam, dette er såå godt. Jeg er løkoholiker på min hals altså! Vi spiser sikkert et par kg løk i uka her i huset. I tillegg til minst en halv stor hvitløk per. dag i gjennomsnitt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:42   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

godt vi har dette forummet så man får rettet opp feila

Så kjempe godt ut, men er ikke noe glad i parmesan,
kan vel bruke noe annet? Jarlberg.... er nok smak i den for meg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:51   #10
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!


må løpe og kjøpe parmesan, dette ser jo såååå godt ut
så får jeg vurdere om jeg kjenner noen som er så heldige at de får smake... knise

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:06   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Ikke glad i parmesan? Går det an? Jeg er parmesanoholiker også.
Har masse parmesan fra Italiaturen vår, i fryseren. Helt fantastisk godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:07   #12
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå har jeg prøvd, og jøye meg - løken må KOKES ja! Mye lettere å få ut innholdet på den måten. Ikke rart jeg har slitt, men så stod det ikke i oppskriften min at den skulle kokes heller.

Nam nam, dette er såå godt. Jeg er løkoholiker på min hals altså! Vi spiser sikkert et par kg løk i uka her i huset. I tillegg til minst en halv stor hvitløk per. dag i gjennomsnitt.

Så bra det funka bedre!!!

...og, Distrea - du kan selvsagt bare bruke den osten du ønsker!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:47   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

hehe...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 19:24   #14
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Tusen takk for deilig oppskrift!!

Jeg sprøstekte litt bacon og hadde oppi fyllet. Og siden jeg hadde kyllingfilet ved siden av, og ikke fikk alt fyllet oppi løkene, laget jeg kyllingruller. Legger filetene i en stor pose og presser/slår de flate. Så smurte jeg resten av fyllet på og rullet de sammen til kyllingruller. Har lagd slike ruller før, og kyllingfiletene kan jo fylles med akkurat det man har lyst på.. Greit som en forandring, og går veldig fint å servere til besøk gjerne med bacon rullet rundt om det passer med smaken inni.
Og bacon passer da til alt nesten i alle fall

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:41   #15
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Tusen takk for deilig oppskrift!!

Jeg sprøstekte litt bacon og hadde oppi fyllet. Og siden jeg hadde kyllingfilet ved siden av, og ikke fikk alt fyllet oppi løkene, laget jeg kyllingruller. Legger filetene i en stor pose og presser/slår de flate. Så smurte jeg resten av fyllet på og rullet de sammen til kyllingruller. Har lagd slike ruller før, og kyllingfiletene kan jo fylles med akkurat det man har lyst på.. Greit som en forandring, og går veldig fint å servere til besøk gjerne med bacon rullet rundt om det passer med smaken inni.
Og bacon passer da til alt nesten i alle fall

Mmmmmm....deeeeilig!

Steker du kyllingen i panna eller i ovnen...?

Jupp - bacon passer til absolutely e v e r y t h i n g !!!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:50   #16
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Re: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Går det å bruke noe annet enn Rosmarin?

Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:52   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ovnsbakt løk ... Smaksopplevelse!

Timian er sikkert godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holdbarhet på løk? Sugarpill Spørsmål og svar 4 25-10-07 11:31
Ovnsbakt ørret Enid Middag 2 21-04-07 18:29
Stekt løk Tingeling Lavkarbo generelt 2 21-10-05 14:37
Gratinert tomat og løk med karbonadedeig Elena Middag 4 27-09-05 22:21
Helstekt løk til grillmat Iset Middag 0 06-05-04 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no