Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva slags bacon bruker dere?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-08, 11:41   #1
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Hva slags bacon bruker dere?

Synes de fleste typer bacon er tilsatt sukker, så jeg er ikke så ivrig på å kjøpe det lenger. Gått over til ribbeskiver istede. Hva slags type bacon bruker dere?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:22   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg bruker Nordfjord "Bacon med svor". Pakke med 400 g. kr. 28,- (Rema 1000)
Inneholder vann, salt og dextrose. Ikke tilsatt sukker.

Svoren gjør at det spruter og smeller skikkelig i panna, så den fjerner jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 15:46   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Dextrose er druesukker (?)

Jeg må sjekke baconet mitt nå altså, kjøper i sverige..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 15:48   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg kjøper i sverige, gjerne Tulip sitt. Inneholder varmrøkt sideflesk, koksalt, e301 og e250.. Hmm.. her må det googles

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 17:25   #5
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg bruker first price jeg. Søtti kroner kiloen. Fjerner svoren hvis jeg gidder

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:54   #6
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Gildes stjernebacon!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:21   #7
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Bruker first price jeg og den med fire eller tre pakker i en..... har ikke merket meg noe innhold....

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:38   #8
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Svoren gjør at det spruter og smeller skikkelig i panna, så den fjerner jeg.

Ååh men den er jo så goood

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 02:04   #9
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

KYSTBACON sverger jeg til. Den inneholder riktig nok litt glucose, men det kan ikke være mye. 87,- pr kg. Mega- Prix-Rema. Plukker så klart ut de stykkene med mest "kvitt" på.

Mvh Grovsus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 14:26   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Svensk type. Aldri tenkt over at det kan være sukker i det. fryst i posjonspakninger, så jeg aaaaaner virkelig ikke...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:35   #11
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg vet. Jeg reagerer nærmest allergisk på sukker, så her er det ingen tvil om hva jeg har fått i meg i ettertid..

- Gilde har sukker i seg.
- Den First Price, med flere pakker i ett, har sukker i seg.
Mange har sukker/glukose (verre en sukker)/dextrose i seg. Dessverre!

Maange kjøttprodukter har sukker i seg. Gilde er av de verste generelt... Finsbråten en av de beste.
Pålegg eller pølser av kylling/kalkun er verstinger, de har ALLTID noe sukker i seg - ma.o. fy-fy på lavkarbo.

Jeg har ofte tenkt på det, at det er rart at selve symbolmaten på lavkarbo, BACON, som regel har sukker i seg....det er jo litt paradoks når man liksom skal leve lavkarbo?

Er det fordi de fleste ikke er klar over dette, eller?

Det aller verste med det, tenker jeg, er at det sannsynligvis skjuler seg mange Candida-resistente blent overvektige.... og når disse da begynner på lavkarbo, og kutter det meste av den maten som candidaen liker (raffinert, høyglykemisk mat, brød, sukker etc.) så får soppen trangere kår...
men når man så spiser bare litt sukker i f.ek.s bacon/pølser i et ellers lavkarbo (og dermed anti-candida) kosthold, så blir reaksjonen mye sterkere enn den var før til og med, og da kan man bli veeeldig dårlig. Ikke minst så vedlikeholder man denne soppen i kroppen ved å hele tiden gå og få i seg litt sukker, selv om man lever lavkarbo...

(Jeg burde kanskej ikke gå og tenke på sånne her ting....)

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 22-07-08 kl 18:41. Årsak: ch-ch-changes
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:21   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

(Jeg burde kanskej ikke gå og tenke på sånne her ting....)

Joda, det burde du!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 23:26   #13
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Joda, det burde du!

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 10:13   #14
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

denne diskusjonen er interessant. Nå har jeg ikke klart å komme i ketose igjen, og jeg har spist masse ost og bacon, trodde at osten var synderen, men nå lurerjeg på om det kan være sukkeret i baconet som er synderen.
Kjøpte sånn billige pakker i danmark, står ikke noe på den dessverre
så....holde meg unna og se hva som skjer

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:46   #15
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg kjøper sideflesk på kiwi, eller euroshopperbacon i halvkilospakker på rimi. Rimelig, og godt. Vet ikke sukkerinnholdet, men det funker for meg.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 20:01   #16
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Aron mat-tørrsalta bacon....nyyydelig

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 20:50   #17
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Finsbråten bacon i skiver, grønn pakke, ikke noe sukker.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 23:09   #18
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg har spist First Price (3-i-1-pakke) hele tiden. Billig og godt. Og for meg har det jo funket godt å spise den da...
Overrasket over at noen her skriver at det er sukker i den - det står jo på varedeklarasjonen at den har 0g karbohydrater pr 100g. Er det lov å oppgi gale opplysninger på en slik?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 23:43   #19
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Jeg har spist First Price (3-i-1-pakke) hele tiden. Billig og godt. Og for meg har det jo funket godt å spise den da...
Overrasket over at noen her skriver at det er sukker i den - det står jo på varedeklarasjonen at den har 0g karbohydrater pr 100g. Er det lov å oppgi gale opplysninger på en slik?

Om det er lov? Aner ikke. Tvilsomt i mine ører dog.

Mulig at jeg har blandet to merker her.?..den jeg mener er i alle fall sånn gjennomsiktig pakke, 3 pakker som sitter sammen i ett, på den står det at det er sukker eller dextrose i, på pakka. Mulig dette ikke er First Price men et annet merke?

Men uansett...så vil jeg si det sånn at om det er sukker i den eller ei, spiller svært liten rolle for deg, så lenge du ikke har merket noe.

Hele poenget mitt var jo at det var "skjult" sukker i mange typer bacon, og at mange lavkarbospisere da kan slite unødig med sukkersug/ujevnt blodsukker/ikke klare komme i ketose/candida-reaksjoner fordi de tror de spiser perfekt lavkarbo, men så er det sukker i en av hovedmatvarene. At noen kan være flinke og spise riktig og likevel slite med å komme i ketose, eller vente forgjeves på de gode resultatene av lavkarbo pga. at mange ikke vat om dette sukkeret som er i mange bacon-typer, virker veldig synd og unødvendig på meg.

Så om du ikke har merket noe som helst, så er det da heller ikke noe problem - for deg.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 27-07-08 kl 23:52.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:19   #20
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

XP har jo også en slik 3-i-1-pakke...

Denne er det jeg bruker:
bacon 001 (Small).jpg
Mulig det er skjult sukker i den, og helt enig med deg i at det er for dumt om noen ikke kommer i ketose pga at det er skjult sukker i baconet.
Nå har jo dette funket veldig bra for meg da. Jeg spiser First Price fordi det er overlegent billigst, og det er godt. Når jeg spiser 150g til frokost hver dag så blir det litt penger om jeg skal kjøpe noen av de andre til 30,-/150g.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 20:58   #21
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Bilde jo Hm..det der lignet jo litt, men ikke helt tror jeg... tror den var mer som tre pakker hver for seg, bare at de hang sammen, på en måte..?

Men nevermind min halvfungerende hjerne - står det ikke sukker i innholdsfortegnelsen, så er det ikke den jeg tenkte på (eller min hukommelse er forkvaklet, eller jeg har drømt det, eller...).

Er det sukker, så står det da på - det er i alle fall der jeg har det fra, når jeg sa det var sukker/dextrose i flere typer.

NB! Jeg mente ikke "skjult" i betydningen "står ikke på innholdsfortegnelsen", jeg mente skjult i betydningen "hvem i huleste kommer på at det kan være sukekr i bacon, og sjekker det i innholdsfortegnelsen!".....

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:14   #22
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Denne er 3 pakker som henger sammen, er bare brettet og tapet sammen i butikken el. noe. De har den på den lokale EuroSpar til 31,- for 3x150g.

Okei, trodde kanskje du mente at de jukset på innholdsfortegnelsen, nå skjønner jeg bedre, hehe. Sant det, hadde aldri falt meg inn at det kunne være sukker i bacon! Kikket i dag på Gildes bacon, og jammen hadde alle bortsett fra én glukose eller dextrose!

Glad jeg synes denne First Price er den beste av dem alle, selv om det spruter sånn at jeg må vaske rundt kjøkkenet for hver gang jeg har stekt.
Når vi er på hytta står jeg ute med primus...hehe.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:26   #23
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Screwball, prøvd å steke baconet in stekeovnen? 200 C, bakepapir under. Jeg synes det blir sprøere og jevnere stekt da også.

Ja, det er snodig det der at de har sukker i så mange typer bacon...også andre kjøttvarer. Men jeg mener å ha hørt at sukker fungerer som et konserveringsmiddel - og så er det jo billig å bruke i matproduksjonen da

...men vi får være glad det enda ikke er så ille her som i USA, der er det jo corn syrup i nesten alt....de har jo en stor mais-industri som trenger å få solgt biproduktene sine...

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:24   #24
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Sukker på bacon er kanskje for at det skal bli fint og brunt ved steking....det er min og sambo sin teori Er jo ikke alt bacon som blir like brunt ved steking, men jeg har ikke studert pakkene så nøye, for da gikk jeg ikke på ketolyse.

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:14   #25
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Baconet som vi bruker er altså uten sukker, og det blir brunt og fint alikevel.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere på Induksjon? beate Lavkarbo generelt 11 08-05-08 23:37
Hva spiser dere som snacs? Calvin Lavkarbo generelt 89 30-03-07 16:26
Hva bruker dere sjokoladesirup og karamellsirup til?? Iset Atkins kosthold 7 19-07-06 12:51
Hva synes dere om utrensingskurer? mam Lavkarbo generelt 16 11-07-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no