Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-09, 12:22   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Litt om min vekthistorie:

Har alltid lagt på meg lett.
Frem til jeg fikk mine tre barn hadde jeg en ganske normal vekt, men så....
Slet med sterk overvekt i 14 år!!
Prøvde alt....
Atkins var noe som samboer "prakket" på meg. Han så jeg led.
Vel vel, tenkte jeg, jeg kan jo prøve, men særlig optimistisk var jeg ikke.
Nå har jeg gått på Atkins i 3 år.
De to første årene tok jeg av 45 kilo. Siden da har jeg stått stille, men fortsatt spist atkins, men ikke vært fult så streng mot meg selv.
Nå har jeg bestemt meg for å ta de siste kiloene!!!
Jeg tartet med en vekt på 135 kilo, jeg veier nå omkring 90 kilo.
Vekten har jeg kastet, den skapte bare angst hos meg.

Da jeg startet for tre år siden så brukte jeg bukser str. 56, nå er jeg nede i 44!! Noen ganger må jeg opp i 46, litt avhengig av hva slags bukse det er. Har et skjørt i str. 42. Jeg får det fint på meg, men sitter litt trangt over mageregionen.

Har møtt folk som ikke har kjent meg igjen. Min egen bror kjente meg heller ikke igjen en gang jeg møtte ham. Må legge til at vi ikke ser hverandre veldig ofte.

Dere som har/har hatt stor overvekt:
Jeg har en enorm muskelmasse, noe som gjør at jeg veier mer enn hva klesstørrelser skulle tilsi.
Samboer, som har interesse av trening sier at muskelmassen, da særlig i beina, kommer av at jeg har hatt så mye å bære på at kroppen min har utviklet disse muskelene.
Har dere erfaringer med dette?

LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:19   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Fantastisk. Så flink du er!! Jeg tenker at det er naturlig at en utvikler mer muskelmasse når man har mye å bære på. Er selv sterk i beina. Har båret på ca 105 kilo i et par år nå og samtidig har jeg gått mye. Muskler er bra

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:19   #3
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Litt om min vekthistorie:

Samboer, som har interesse av trening sier at muskelmassen, da særlig i beina, kommer av at jeg har hatt så mye å bære på at kroppen min har utviklet disse muskelene.
Har dere erfaringer med dette?

Først, gratulerer med et imponerende resultat! Jeg bøyer meg i støvet og gleder meg vilt på dine vegne! For en snuoperasjon, for en utholdenhet!

Så til dette med musklene: det er også min erfaring som overvektig i mange år, men som har levd et liv med "normal" aktivitet, full jobb, studier og mye annet, at man blir sterk av det. Det blir jo som om normalvektige skulle gått med en, for ikke å snakke om to ryggsekker på seg hver dag fra sde sto opp til de la seg igjen! Pluss hofteveske, rumpetaske og blylodd rundt beina! Så min erfaring er dn samme som din, bomsterk i beina selv om formen ellers ikke er så veldig mye å skryte av. Og så har jeg hørt at den antagelig eneste fordelen med å være overvektig er at man ikke blir så lett benskjør og jeg tror også at det har noe med bruken av muskulaturen å gjøre. Det er det sikkert andre her inne som kan mer om.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:25   #4
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Først vil jeg få gratulere med et flott resultat!

Og det er klart sambo`n din har rett, det krever endel muskler å bære på masse ekstra vekt. Selv er jeg slankest nederst med muskuløse ben, og vil helst ikke gå ned et gram mer fra hoftene og ned. Men overkroppen derimot... huff og uff...
Stå på vidre, du er dyktig

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:31   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Gratulerer med din nye kropp!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:59   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Hei igjen og takk for alle hyggelige svar

Jeg har en ting å si til dere som ev. sliter: HOLD UT!!!
I lange perioder kan det stå rolig, så raser vekta ned igjen.

Trening: Jeg er IKKE flink med trening/mosjon.
Men en sommer fikk jeg for meg at jeg skulle begynne å jogge!
Det gikk faktisk veldig bra...utrolig nok. Jeg begynte forsiktig, med korte og lette intervaller. Så økte jeg både tempo og intervaller og lengde på hele joggeturen.....resultatene kom raskt. Jeg fikk kondis, ble skikkelig i form!
Ingen hard jogging, jeg vil kalle det mosjon.
Det som skjedde var at jeg begynte å bygge muskler veldig raskt.
Både i armer og ben faktisk. Bruker jo armene en god del når jeg jogger, og hadde alltid en vannflaske i ene hånden..
Vekta stod bom stille, men jeg gikk ned i klesstørrelser.
Jeg veide 95 kilo og brukte bukse str. 44.....
Min BMI var høy, selv om jeg begynte å bli ganske slank til utseende.
Så dukket det opp et uventet "problem" for meg.
Jeg har en god del overflødig hud på magen, som jeg ønsker å ta vekk når jeg er helt ferdig, men....
De er veldig nøye på BMI når det gjelder sånne operasjoner.
Jeg kan være så slank jeg bare ønsker, men har jeg for høy BMI så får jeg ikke en gang time til vurdering hos kirurg.
Samboer (igjen) mente jeg bygget så lett muskler pga kostholdet (proteiner, som jo er musklenes byggestener).
Dette gjorde meg litt nedfor, for den løse magen min plager meg!
Jeg ga opp hele joggingen pga dette.
Ja, jeg vet, det var teit.
Nå har det gått lang tid, og jeg har bestemt meg for å ta opp igjen joggingen nå i vår. Magen får være som den er inntil videre....:-)

LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:07   #7
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Dreamy: Jeg fikk bukplastikk for noen år siden, og det var ALDRI spørsmål om BMI.
Spørsmål om vekten min kom først operasjonsdagen

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:36   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Dreamy: Jeg fikk bukplastikk for noen år siden, og det var ALDRI spørsmål om BMI.
Spørsmål om vekten min kom først operasjonsdagen

Ble du operert ved privat klinikk, eller "vanlig" sykehus?

Det var fastlegen min som sa at min BMI var et hinder. Ikke at hun syntes deg selv, men hun hadde erfart med andre henvisninger at det ikke gikk.
Jeg får nok ta tak i det igjen ja....

Har noen her operert overflødig hud på overarmen ("grevinneheng") eller øverst på innsiden av lårene?

LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:45   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Wow, jeg må bare si at du har vært og er utrolig flink. Herved en stor inspirasjonskilde for meg.
Stå på videre og ikke gi deg ang operasjon

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 16:06   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Wow, jeg må bare si at du har vært og er utrolig flink. Herved en stor inspirasjonskilde for meg.
Stå på videre og ikke gi deg ang operasjon

Veldig flott om jeg kan være en inspirasjonskilde !!
Jeg unner dere alle å lykkes

Jeg vil bare presisere noe, så dere ikke mister motet, dere som ikke alltid klarer å være flinke:
Jeg har ikke vært flink hele tiden...jeg har hatt maaaaange sprekker: vin, smågodt, kaker, julemat, potetslat, nattlige raid i kjøleskapet.....etc.
Korte sprekker...og lengre sprekker
Det er tungt å gå på igjen etterpå, men det finnes liksom ingen snarveier til målet.

LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 17:54   #11
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Gratulere med fantastiske resultater og lykke lykke til med fortsettelsen!! Du har jo boksgtavlig talt fått et nytt liv du!! Herlig lesing!

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 18:16   #12
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Blir aldeles stum av beundring, for et mot, for en guts
Beundringsverdig, - rett og slett..........

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:30   #13
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Wow, jeg er mektig imponert over deg Dreamy!!

Din historie er både inspirerende og interessant
At du bare bestemte deg for å begynne å jogge....jeg finner nesten ikke ord. Det er bare så utrolig fantastisk at du har klart alt dette og at du deler historien med oss!!!

Takk for at du delte dette med oss!
Lykke til videre!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:37   #14
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Gratulerer med flotte resultater

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:03   #15
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Virkelig hyggelig med alle svar jeg får
Tusen takk dere.

Det er virkelig hardt noen ganger, når du har lyst på alt det du ikke kan spise.
I sånne stunder prøver jeg å fokusere på andre ting som gir velvære.
Nå som det går mot vår og lysere tider så bruker jeg tid på å stelle kroppen min. Jeg gjør meg klar for sommeren.
Pleier negler, steller føtter, lakkerer og styrer fælt.
Ansiktet får gjennomgå med rens, peeling og annet.
Farger øyevipper, unner meg en god parfyme.....ja listen kan gjøres lang.
Så står jeg da der foran speilet og tanker på den fine toppen og det fine skjørtet jeg skal kjøpe meg til sommeren, noen flotte sandaler som jeg kan vise frem mine lakkere tånegler i....
og da får jeg ikke så veldig lyst på drittmaten lengre.....

Feil mat gir en meget kortvarig glede, riktig mat belønnes stort

Bruk kreftene på noe positivt jenter....og gutter?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:09   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Fantastiske resultater du kan vise til!
Elsker å få motivasjon av sånt!

Jeg betalte selv for full bukplastikk for 2 1/2 år siden. Kirurgen var skikkelig irritert på "offentlig" legene som bare ser på BMI på papiret, ikke på pasienten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:02   #17
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Hey!

SÅ flott! Du har vært kjempeflink. Jeg blir skikkelig motivert av å lese om deg. Kjempe bra jobbet stå p åvidere og ta opp igjen joggingen. Ta diskusjonen med legen ang BMI en gang til. Be om en annens leges vurdering. Lykke til videre.

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:10   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Opprinnelig lagt inn av tyto, her.

Ta diskusjonen med legen ang BMI en gang til. Be om en annens leges vurdering. Lykke til videre.

Det er ikke henvisende lege som bestemmer dette med BMI, men kirurgen som skal operere! De har satt en grense (på papiret) på alle offentlige sykehus, så der nytter ingen snarveier.
Men man kan sende henvisning til de private sykehusene som har avtaler og se om det hjelper. Hos noen gjør det det, andre går strikt etter BMI- grensen!

Eller man kan gjøre som meg, ta det privat og betale det selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 09:03   #19
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Opprinnelig lagt inn av tyto, her.

Hey!

SÅ flott! Du har vært kjempeflink. Jeg blir skikkelig motivert av å lese om deg. Kjempe bra jobbet stå p åvidere og ta opp igjen joggingen. Ta diskusjonen med legen ang BMI en gang til. Be om en annens leges vurdering. Lykke til videre.

Det er bra at du blir motivert.
Intet gleder meg mer enn om min historie kan påvirke andre positivt!!
Det er faktisk mulig å gå ned i vekt.
Det er mulig å bli slank
Det trenger ikke bli med drømmer og ønsker
Det er gjennomførbart

Jeg har mange ganger ergret meg over skavankene kroppen min har fått etter barnefødsler og overvekt: Slapp mage, hengete overarmer, slappe lår, laaaaange pupper, strekkmerker etc.
Og mange ganger har jeg tenkt at det ikke er noen vits å slanke seg pga dette, resultat blir så ille!
Men.....har begynt å snu den tankegangen nå.
Jeg fokuserer på alt det fine ved kroppen min, fremhever det som er bra, og dekker over det som er mindre bra.
Jeg har store og lange pupper, ja (lange flate ballær ), men det finnes utrolig flotte BH'er i store størrelser, som støttet og former (Har handlet på Lalina i Oslo noen ganger. Ja, det er dyrt, nei jeg har ikke mye penger, men vi er søren meg verdt det jenter!)
Armene: Jeg kjøper sommertopper med litt lengde på armen, så synes det ikke.
Lårene: Jeg avstår fra de korteste kortbuksene
Magen: en god truse holder litt på plass, og jeg kjøper ikke topper som er veldig korte eller trange.
Dæven så fin jeg kan bli hvis jeg bare vil!!!
Det kan dere også!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 09:52   #20
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Enig, mye kan skjules og holdes inne ved hjelp av klær. Er det for ille kan man jo også enten trene seg til en strammere kropp eller forsøke få innvilget en opr. Jeg har også lange afrika pupper som jeg kaller det, men er fornøyd likevel så lenge de ser fine ut i en ok Bh.. ingen som skal se de uten (bare gubben). Magen er det værre med, og vanskeligere å skjule. Ja man kan stramme inn ved hjelp av en hold inn truse.. men får nesten puste problemer jeg... he he. Kan trene opp magen også men tror det er veldig vanskelig i allefall etter en stor overvekt.. så bukplastikk er noe jeg virkelig kunne tenkt meg! Tiden får vise!

Ha en fin dag da.

  Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:58   #21
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)


Så fantastisk å høre!!! Det gir meg håp i alle fall...kanskje jeg kan klare det også..

45 kg...er enormt mye.. har ei venninne som veier 50... Håper jeg også kan bli kvitt min "tvilling"


__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:25   #22
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

wooow. Nå ble jeg imponert. For en jobb du har gjort. Har du langt igjen da til en BMI som kan godtas av offentlig helsevesen? Kanskje greit å slippe å betale hvis målet ikke er så langt unna?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 14:52   #23
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Sitter her og gaper jeg !
Fantastisk jobb du har gjort !
Og den innstillinga du har da... utrolig inspirerende !

Jeg har faktisk noe av samme problemet jeg... jeg har veldig mye muskler og er kraftig bygd... Dette fordi jeg alltid har vært treningsnarkoman.. spes. styrke, svømming og de siste årene taekwon-do...

Har de siste årene lagt på med 1/2 kilo i mnd.mest rundt magen som begynte og bli enorm.
Men trente like mye... så det sier seg selv at jeg er sterk som en bjørn..
Ingen trodde meg når jeg fortalte at jeg var over 100 kg... bærer de godt med andre ord.

Men det var det jeg skulle frem til BMIèn ja... så kraftig som jeg er bygd kan jeg aldri komme ned i normal BMI... da ville jeg sett ut som en "bjafra" ..
Det har vært tid til annen avisartikler om dette emnet... mange sportsutøvere har prøvd å si ifra om at muskler veier mer enn fett... og at en måtte slutte å være så opphengt i BMI ...

En får i tillegg naturlig kraftigere benbygning av å være overvektig.. slik at den vekta som vil stemme på en som alltid har vært tynn, ville aldri sett bra ut for oss som har vært veldig overvektig..

Så egentlig selv om målet mitt er 70 kg.. kan det hende jeg vil se best ut på 80 kg..

Skjønner veldig godt at du vil ha ordnet den magen din.. og syns virkelig at du har fortjent det !
Den fastlegen din burde ha stått på og argumentert for deg !

syns jeg ... nemlig !

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 09:29   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Oj, så flink du har vært! Jeg har samme utgangspunkt og håper jeg også får det til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:48   #25
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)

Har forstått at det er veldig individuelt når det gjelder plastisk kirurgi. Ei jeg vet om hadde BMI på 40 men fikk likevel operert bort 10 kilo hud av en kirurg oppe i nord norge.

Jeg ville tatt en ringerunde og hørt. Det kan jo vise seg å være verdt det.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har klart å lage geletrøffel! Karin Kake/dessert og snacks 20 09-12-10 17:28
Noen som har klart å få til en god lavkarbo marengs? aldrimerjollycola Kake/dessert og snacks 2 04-03-09 14:39
Da er alt klart!!! tullann Ketolysekuren 1 04-08-07 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no