Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 23:48   #251
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Så, det går ikke over? : O Jaja, godt å vite hva det kommer av... men hva kommer det egentlig av? Altså, hva er det med lavkarbo som er årsak til dette?
Har blitt ganske vannflaskeavhengig jeg og. Men, burde ha hatt et triks for den forferdelige sandpapirfølelsen i munnen om morgenen.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:51   #252
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

men hva kommer det egentlig av?

At det foregår en masse prosesser i kroppen din som trenger væske. Fett brytes ned, avfalsstoffer transporteres vekk, leveren renses. I tillegg får man ofte litt høyere kroppstemperatur når kroppen jobber med dette, og vannet kjøler systemet.
Her står det endel om hva vannet gjør til vanlig: http://www.kvinneguiden.no/artikler/...ttig_bra/78205 Tenk da hvor mye som trengs til alt det ekstra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 20:17   #253
Maysn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
Innlegg: 9
Maysn er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei, er farris lov å drikke? å finnes det sjokolade uten karbohydrater egentlig? isåfall, hvor får jeg kjøpt det? Setter veldig pris på svar.
Hilsen ei som er nybegynner..

Maysn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:59   #254
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Maysn, her.

Hei, er farris lov å drikke? å finnes det sjokolade uten karbohydrater egentlig? isåfall, hvor får jeg kjøpt det? Setter veldig pris på svar.
Hilsen ei som er nybegynner..

Jada, du kan drikke Farris! Faktisk anbefales det i begynnelsen fordi den inneholder litt salter som holder væske tilbake i kroppen!

Det finnes masse sjokolade med kun litt karber. De inneholder da sukkeralkoholer i stede for. De anbefales dog ikke i mengder. Av mange grunner, faktisk!
Man opprettholder søtsug
Mange blir ekstremt dårlige i magen av disse søtningsstoffene
Noen av disse søtningsstoffene tas opp i kroppen og oppfører seg som sukker(?)
Noen opplever at disse stoffene hindrer vektnedgang
Andre vil holde kosten isn så "ren" som mulig og vil ikke ha disse "giftstoffene" i maten/kroppen sin

Om du MÅ ha, finner du gode (smaken er individuell) sjokolader etc fra Sukkerfritt blant annet på Rema eller i helsekostbutikkene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:12   #255
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Maysn, her.

Hei, er farris lov å drikke? å finnes det sjokolade uten karbohydrater egentlig? isåfall, hvor får jeg kjøpt det? Setter veldig pris på svar.
Hilsen ei som er nybegynner..

Ja du kan drikke farris og sjokoladen til sukkerfritt er lov, også cloetta sjokolade. E for min del koser meg med ei rute Freia 70% til kaffien i ny og ne

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:30   #256
Maysn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
Innlegg: 9
Maysn er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ok, nå ble jeg glad, farris er jo så godt! lurer på om jeg klarer å holde meg til bare en rute når jeg først skal kose meg litt, men det gjelder vel bare å være hard med seg selv. Takk for svar

Maysn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:39   #257
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Ja du kan drikke farris og sjokoladen til sukkerfritt er lov, også cloetta sjokolade. E for min del koser meg med ei rute Freia 70% til kaffien i ny og ne

Vet du hvor jeg kan får tak i cloetta?? Det er i hvert fall ikke å finne på Meny, Ultra eller Bunnpris....går ut fra det er ikke den vanlig cloetta?

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:43   #258
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Vet du hvor jeg kan får tak i cloetta?? Det er i hvert fall ikke å finne på Meny, Ultra eller Bunnpris....går ut fra det er ikke den vanlig cloetta?

Jeg har bare sett den på enkelte Kiwi-butikker. Det står sukkerfri på den.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:47   #259
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har bare sett den på enkelte Kiwi-butikker. Det står sukkerfri på den.

Takk søta....have missed you! Jeg egentlig savnet dere alle sammen. Har ikke vært innom for lenge, vekten har stått stille så lenge at jeg ble bare så "bummed"....men håper at jeg får et lite "løft" etter å ha vært her inne

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:58   #260
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Takk søta....have missed you! Jeg egentlig savnet dere alle sammen. Har ikke vært innom for lenge, vekten har stått stille så lenge at jeg ble bare så "bummed"....men håper at jeg får et lite "løft" etter å ha vært her inne

Det er jo når det butter imot du må komme HIIIIIIT!!! Dette går så fint så - lag deg en tråd og fortell litt hvordan deg går så skal du se det raser inn støtte og råd i massevis

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:31   #261
Maysn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
Innlegg: 9
Maysn er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Har dere tips om en god matmaskin/blender som man har en del bake muligheter med?? Hvilke redskaper er vesentlig for lavkarbo bakst og matlaging?? Setter pris på svar

Maysn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:41   #262
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Maysn, her.

Har dere tips om en god matmaskin/blender som man har en del bake muligheter med?? Hvilke redskaper er vesentlig for lavkarbo bakst og matlaging?? Setter pris på svar

Kan man leve uten denne?



Jeg har slitt ut 3 stavmiksere,jeg!

Ellers er det noen tråder om temaet:
En
To

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:48   #263
Maysn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
Innlegg: 9
Maysn er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

oki, skal se om jeg finner en sånn Takk for svar


FORESTEN, blir helt forvirret, hva anbefalles av søtningsstoffer, splenda, natreen, fruktose eller sukrin, og og hva er sukrinmelis og hvor får man tak i disse

må man på nett å bestille? Og slike protein (soya mel) som man får kjøpt på heleskostbutikkene, er det gunstig for oss som går på avkarbo? på den jeg har kjøpt er det 2,8 gr KH per 100 gr. Noen som pleier å bruke slikt i maten?? Kan det bli for mye proteiner, når bør en spise det? mye spørsmål, men er ny og fersk i dette, Igjen setter pris på svar


Sist redigert av Maysn : 01-10-10 kl 17:09.
Maysn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:52   #264
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei! Jeg er ikke så dreven i dette enda og står foran en ny utfordring. Jeg skal ut å reise med fly og lurer på hva jeg event. kan spise på flyplassen (frokost)? Eller bør jeg heller satse på å ta med meg en matboks med ostekjeks, babybel, egg og majo? Har søkt litt og ser at det anbefales baconsvor, nøtter, pølse, men det frister ikke så veldig til frokost Passer for meg bedre i vesken til flymat
Skal reise grytidlig, så må ha frokost der Noen tips? På forhånd takk

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:42   #265
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei! Jeg er ikke så dreven i dette enda og står foran en ny utfordring. Jeg skal ut å reise med fly og lurer på hva jeg event. kan spise på flyplassen (frokost)? Eller bør jeg heller satse på å ta med meg en matboks med ostekjeks, babybel, egg og majo? Har søkt litt og ser at det anbefales baconsvor, nøtter, pølse, men det frister ikke så veldig til frokost Passer for meg bedre i vesken til flymat
Skal reise grytidlig, så må ha frokost der Noen tips? På forhånd takk

Du finner nok noen tips i denne tråden!
Hva med en liten kyllingsalat og osteknekkiser/Nannahs knekkebrød?
En liten omelett med mye ost og skinke?
Gerds brødpinner og god smøreost?
Porsjonsomeletter?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:31   #266
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei igjen og takk for svar! Jo jeg kan lage en hel kurv jeg Men tenkte mer hva man kan få PÅ flyplassen uten å måtte kaste halve måltidet fordi det består av ukjente ting jeg ikke kan spise Var kanskje litt upresis. Vi er en gjeng som reiser sammen og skal nok bestille mat. Tenkte det var greit å slippe å sitte der med matpakke da, men gjør det hvis jeg ikke får annet! Men hvis man får omelett der er jo saken grei. Husker bare mest å ha sett bakevarer, pizza ol. Men da så jeg jo ikke etter lavkarbo mat i "gamledager"


Sist redigert av bettylue : 26-10-10 kl 21:09.
bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 19:47   #267
EllaBella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 2
EllaBella er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Heisann!
Jeg er ny på dette her og har et par spørsmål.
Jeg leste at man kan spise karbohydrater som er sukkeralkoholer. Hvordan finner jeg ut at det er sukkeralkoholer? Jeg leste også på en nettside at noen sjokoladetyper inneholdt sukkeralkoholer og dermed kun 1 karb pr. 100 g? (Sukkerfritt.no)
Det betyr at man kan spise litt godis på lørdag da eller? Hva slags godis skulle det evt være??? Håper noen kan svare på det...

EllaBella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 19:50   #268
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei igjen og takk for svar! Jo jeg kan lage en hel kurv jeg Men tenkte mer hva man kan få PÅ flyplassen uten å måtte kaste halve måltidet fordi det består av ukjente ting jeg ikke kan spise Var kanskje litt upresis. Vi er en gjeng som reiser sammen og skal nok bestille mat. Tenkte det var greit å slippe å sitte der med matpakke da, men gjør det hvis jeg ikke får annet! Men hvis man får ommlett der er jo saken grei. Husker bare mest å ha sett bakevarer, pizza ol. Men da så jeg jo ikke etter lavkarbo mat i "gamledager"

Å, da misforsto jeg!
Pleier ikke disse stedene å ha omeletter, da?
Eller pølse med rekesalat på en tallerken uten brød/lompe?
Og salater er jo så i tiden!

God tur! Du sulter nok ikke, men kan nok få bruk for litt oppfinnsomhet og fantasi!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 19:56   #269
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av EllaBella, her.

Heisann!
Jeg er ny på dette her og har et par spørsmål.
Jeg leste at man kan spise karbohydrater som er sukkeralkoholer. Hvordan finner jeg ut at det er sukkeralkoholer? Jeg leste også på en nettside at noen sjokoladetyper inneholdt sukkeralkoholer og dermed kun 1 karb pr. 100 g? (Sukkerfritt.no)
Det betyr at man kan spise litt godis på lørdag da eller? Hva slags godis skulle det evt være??? Håper noen kan svare på det...

Dersom det står 20g karbohydrater hvorav 19g sukkeralkoholer, så skjønner du tegningen!

Noen ganger står det ikke så klart. Da hjelper det å vite at Sucralose, aspartam, isomalt osv er sukkeralkoholer! Og stoffer som slutter på -ol.

Men du vil ikke opprettholde søtsuget ditt og evnt risikere stopp i en evnt vektnedgang pga disse stoffene!
For ikke å snakk eom at mange reagere med heftige magesmerter og løper på do i timesvis etter å ha spist disse typene søtsaker!
MÅ du ha sjokolade, er en rute eller to med 70-86% "vanlig" sjokolade bedre enn disse sjokoladene fra sukkerfritt etc!

Kos deg heller med ekstra god mat på lørdagskvelden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:11   #270
EllaBella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 2
EllaBella er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom det står 20g karbohydrater hvorav 19g sukkeralkoholer, så skjønner du tegningen!

Noen ganger står det ikke så klart. Da hjelper det å vite at Sucralose, aspartam, isomalt osv er sukkeralkoholer! Og stoffer som slutter på -ol.

Men du vil ikke opprettholde søtsuget ditt og evnt risikere stopp i en evnt vektnedgang pga disse stoffene!
For ikke å snakk eom at mange reagere med heftige magesmerter og løper på do i timesvis etter å ha spist disse typene søtsaker!
MÅ du ha sjokolade, er en rute eller to med 70-86% "vanlig" sjokolade bedre enn disse sjokoladene fra sukkerfritt etc!

Kos deg heller med ekstra god mat på lørdagskvelden!

Tusen takk for svaret! Det er så mye å sette seg inn i. Spørsmålet kom vel egentlig etter et akutt søtakebehov. Det har egentlig gått ganske bra til nå....

EllaBella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:12   #271
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av EllaBella, her.

Tusen takk for svaret! Det er så mye å sette seg inn i. Spørsmålet kom vel egentlig etter et akutt søtakebehov. Det har egentlig gått ganske bra til nå....

Ta deg en rull eller 5 med ost og skinke, spis noe riktig fett og drikk mye!
Det akuttte søtbehovet kommer helst når du har fått i deg for lite fett i løpet av dagen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:07   #272
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Takk igjen Kitt Hm..pølse til frokost kl o6 frister neppe, men tar sjansen på at jeg finner noe. Kommer uansett til å ha litt nødrasjon i vesken for akutte MÅ HA situasjoner Da skulle jeg være helgradert tenker jeg. Skal ha øgene med meg å se hva de faktisk har for "sånne som oss", det kan jo bli interessant...

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 00:46   #273
rhubarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 22
rhubarb er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hjelp! Jeg har vært på bursdagsfeiring, og har hatt min første sprekk - med popkorn av alle ting:/ Det var lavkarbogele der, samt grønnsaker og dip jeg kunne ha konsentrert meg om, men jeg hadde ikke fått i meg nok mat før jeg dro, og var veldig sulten, og falt plutselig tilbake til det gamle - og fant meg selv med neve på neve med popkorn på vei inn i munnen!! Veldig skuffet over meg selv. Og hva skjer nå? Har vondt i magen...

__________________


rhubarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rose Elliots vegetarian low carb diet Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 15:31   #274
Hillemoi
Juniormedlem
 
Hillemoi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 37
Innlegg: 19
Hillemoi er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

100% vaniljepulver isteden for vaniljeekstrakt?
Hei, jeg tenkte å lage denne idag:
Muffins:
2 ts sitronsaft
1 pakke philadelphia
1 ts vaniljeekstrakt
1/2 ts sukker erstatning (sukrin?)
1 ss rømme

Det må da være mye bedre å bruke vaniljepulver kjøpt på helsekost,som ikke inneholder noen tilsetn. eller karbo?? Jeg fant nemlig ikke vanilje ekstrakt igår (har jo brukt dette tidligere til kakebaking. *oooh..savne oreokaken*..avsporing..*kremt*)
Lurer fælt,håper på svar relativt fort
Tusen takk på forhånd!

Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:21   #275
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei, er det greit jeg bruker denne tråden til å stille argumenter jeg får slengt etter meg fra anti-lavkarbo folk ? Så jeg vet hva jeg kan svare neste gang liksom :P

"Dere går glipp av MASSE næringsstoffer på lavkarbo, f.eks C-vitamin. Det er derfor ikke bra å gå på lavkarbo over tid"
"Lavkarbo fungerer kun fordi dere kutter i kalorier"
"Man går opp i kolesterol og kan få hjerteproblemer på lavkarbo"

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 05-01-12 00:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 22:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 23:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no