Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fedme & Mat-fett ”studie”!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 10:13   #1
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Smile

Fedme & Mat-fett ”studie”!

Fedme & Mat-fett ”studie”!
Dette blir mitt siste innlegg på denne sida. Det er som vanlig altfor langt og noen av dere blir forbanna pga. det.Råd: Ikke les det! Om det skulle være noen spørsmål om dette,sende det til PM (e-postadresse tatt bort i henhold til forumregler. Gerd)
Med vennlig hilsen
Arvid G.
Min lille private ”studie” avslutter jeg nå. Ca. 100 høy BMI(de fleste) personer er blitt spurt om hvilket fett de har spist i voksen alder. Det var for mange spørsmål, men de ga meg en indikasjon på hvorfor vi har en Pandemi av Fedme,Diabetes,Bryst-kreft!
Vitenskapelig forskning fra tidlig 1900 frem til i dag, forteller meg at dette er et scenario som MÅ komme, når man bruker det fettet som er helseskadelig(omega-6 og Omega-3)!
Overfører vi dette til ”Hyber-space”, ser jeg på Omega-6 og Omega-3 som Virus på Internett!(og det er det enormt av nå)
Metta fett som Melke fettet ,Sau/Storfe fett og Kokos/Palme fett er ”Brannmuren”, som skal beskytte mot disse ”virus”, men den ”brannmuren” er revet ned av Vestens Ernærings&Helse miljøer! (og vi tror på dem)
Metta fett, som din kropp inneholder ca. 50% av(hvis den er frisk), har vært ”farlig” de siste 40-50år, og nå begynner vi å se ”regningen” vi må betale for dette!
Noen kommer til å henge seg opp i hvordan jeg skriver,at dette ikke er stor nok ”studie”,at de ikke kan stole på meg,at jeg som er en ”no-body” ikke må blande meg inn i dette,etc,etc.
Det gir jeg blaffen i, jeg ønsker kun å dele dette med dere, selvfølgelig med et håp om at kanskje 1-10% vil forstå det som har skjedd med dere!
Om dere voksne reagerer negativt på det dere ser her, så tenk på barna og barnebarna deres!

”Studien” viste at 90% av de med høy BMI:
- hadde de siste 15-25 år brukt Plante Margarin & Skummet Melk!
- hadde ikke brukt MeieriSmør & H-melk!


Jeg konkluderer med at de har vært ”lydige” mot den groteske&falske mat informasjonen fra Norges(vestens) Ernæringsråd,Norsk Helsevesen og alle deres disipler!
Det mest fortvilende er at Fakta info har de samme 90% aldri fått høre!
(ja, uten om fra en ”no-body” som meg da, og det kan man vel ikke stole på)
Fedme og Diabetes!
Er en reell Pandemi, som angår et enormt antall mennesker i Vesten. Kina,India og alle de andre land, som beveger seg fra U-land til I-land viser samme tendens!
Kina har ca. 100 millioner med Lavt Stoffskifte!
Etter hvert som Vestens falske Ernæringsråd får fotfeste blant de folk(og de tror på dem, som oss), og Soya,Mais,Solsikke,Østrogen Industrien pøser på med sine produkter, øker Fedme,Diabetes,Bryst-Kreft etc. betraktelig!
De siste 40-50år(av menneskehetens 1 Million år) har hele Vestens Ernærings & Helse miljø med sin ekstreme Autoritets Arroganse hamret inn i våre hoder at:
Metta fett er farlig! Kolesterol er farlig! Salt & Sukker er farlig!
Plantefett(omega-6) og Fiske fett(omega-3) er meget helsebra!

I de samme siste 50år har mange sykdommer øket dramatisk:

Plante Olje forbruket har gått opp ca.400%
Fiske fett forbruket : vet ikke,men Omega-3 er sterkt stigende!
Meierismør, kremfløte,H-melk er gått ned ca.75%

Fedme og Diabetes har øket med ca. 400%(minst)
Bryst Kreft opp ca. 400%
Barnløshet opp ca. 250%
ADHD opp ca. 400%


Når det gjelder Fiske fett ,spiste de som er ”100år” nå, mye Sild og en del mindre Makrell! Det er en markert forskjell på fettsyrene mellom de to fiskeslag.
Sild har ca.60% En-umetta og ca.15% Omega-3!
Makrell har ca.40% En-umetta og ca. 30% Omega-3!
Dermed er Silde fettet en del mer stabilt og ikke fullt så farlig som fettet fra Makrell.

Våre 100åringer spiste mye MeieriSmør eller ”metta fett” Margarin! Dette beskyttet dem i stor grad mot det meget oksidative og dermed giftige fettet fra fet fisk!
Men, mot Demens hjalp det ikke godt nok, ca. 80% av våre gamle lider av en eller annen form av Demens, ifølge offisielle kilder!
De spiste også Sukker&Salt i ”bøtter&spann”! Sukker på brød,grøter og desserter! Salt fisk og salt kjøtt!

Melange Margarin fra ”gamle dager”!
Melange er laget av de vegetabilske oljene soya, raps, palme og kokos.
Melange er transfri og inneholder vitaminene A og D.
Fettsyresammensetning i gram på.100 g:
Mettet
Enumettet
Flerumettet
Salt
36 %
13 %
26 %
2.5 %

Kilde: Mills Norge

Dette fettet må du spise mer av,sier Klinisk Ernærings Professor Chr.Drevon:
-Omega-3 oksidasjonen laget Formaldehyd, acrolein, malonaldehyde, acetaldehyde og propanol.
Received: 14 May 1992 Accepted: 6 October 1992
Department of Environ.Toxicology, University of California, 95616 Davis, California

-Formaldehyd, acrolein, malonaldehyde, acetaldehyde og propanol
Acrolein hemmer åndedrettet i isolerte hjerne mitochondria (Celle-”kraftverk”).
- Høye nivåer av Acrolein finnes i hjernen i Alzheimers!
- Acrolein reagerer med DNA, og skader Gener!!
- Dette gir Alzheimer(demens) & misdannede barn & infertilitet etc.etc
- Konsentrasjonen øker med alderen!

Received: 14 May 1992 Accepted: 6 October 1992
Biochim Biophys Acta. 2001 Feb 14;1535(2):145-52
Department of Environ.Toxicology, University of California, 95616 Davis, California


”Dette fettet er meget farlig”,sier Klinisk Ernærings Professor Chr.Drevon:

Naturlig CLA fra Melke fett og Kjøtt, (c-9, t-11 "rumenic acid"):
- CLA forhindrer åreforkalning!
- CLA forhindrer bryst,tarm&mage Kreft etc.!
- CLA stimulerer muskvekst!(anabolsk)
- CLA reduserer overflødig kroppsfett!
- CLA har anti-betennelses egenskaper!
- CLA er anti-kreftfremkallende!
- Omega-3 og Omega-6 viste ikke slike egenskaper”!
Biochim Biophys Acta. 2002 Feb 28;1580(2-3):150-60


Men,Kost-tilskudd CLA kan føre til alvorlige helsemessige komplikasjoner:
- Forstørret Lever!
- Glukose intoleranse!
- Insulin resistens!
- Lavere nivå av HDL Kolesterol !
J Lipid Res. Larsen, T. M., S. Toubro, et al. (2003).


Hvilket dyr har mest CLA ?
- Saue melk har mest!
- Brystmelk deretter,
-Storfe mindre, Hester minst!
Nutr Res 1999. 19:1541-9.)


Dette er enda farligere, sier den gode Professor!
- Kokos olje gav mye mindre Kropps fett enn Omega-6 Plante fett!
- Kokos olje bedret markert Glukose-toleransen hos rotter!
-Kokos olje har blitt godkjent som FOSHU (Mat for Spesifisert Helse bruk) for bruk som matolje med en undertrykkende effekt på kroppsfett akkumulasjon!

J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2002 Dec;48(6):524-9
Lipids. 2006 Feb;41(2):207-12.
J Med Invest. 2007 Aug;54(3-4):385-8
Asia Pac J Clin Nutr.2008;17 Suppl 1:320-3



- Vegetabilske oljer(Omega-6), blir degradert i Tarm,Lymfesystem og Bukspyttkjertel, og lagres mye lettere som Kropps fett!
- Kokos fett omdannes raskt til varme energi og veldig lite til kropps fett!
- Kokos olje og Meieri Smør absorberes fra Tynntarmen direkte inn i Blodbanen til Leveren og brytes lett ned til Karbon-dioksid(CO2)
Food Chem Toxicol. 2006 Sep;44(9):1530-8. Epub 2006 Apr 25


Late moderne mennesker? Trening,ernæring,helse!
Jeg vil IKKE legge ALL skylden på de ”for fete&syke”,jeg mener bestemt at hovedskylden for denne Pandemien,kanskje 30% skyldes inaktivitet!
Det store ansvaret ligger hos Ernærings Myndigheter!(som blir pressa av Soya,solsikke etc.&Omega-3 industrien)
Hard trening med ”pesing og stive muskler” er garantert uheldig for kroppene, jo hardere jo mer skadelig!
Fetere/utrent kropp har for lenge siden mistet evnen til å forbrenne Sukker med Oksygen! Det skiftes da til å brenne fett, frie fettsyrer frigis til blodet, jo fetere man er,jo hardere man trener, forsterkes den allerede ødelagte evnen til å bruke Sukker & Oksygen!
Man ”stjeler” muskel-sukker,som forbrennes uten Oksygen(anaerobt) det lages Melkesyre og vann(ødem) samles i hjerne,hjerte,lever,nyrer,milt,muskler!
Cellene blir Alkaliske,det hoper seg opp for mye Kalsium,jern etc. i cellene, som vil dø hvis man ikke klarer å kvitte seg med det! Dette kalles ofte for Kalsium-katastrofen,men det er ekstrem dårlig Respirasjon(oksygen til energi til arbeid ) Lavt Stoffskifte,Østrogen Dominans, som er den egentlige årsak!
Stresshormon som Adrenalin og Kortisol og Vekst Hormon frigis i store kvanta, spesielt hos damer! De kan ha opptil 20ganger mer Vekst Hormon enn menn!
Sukker, som forbrennes normalt, lager CO2, som er meget viktig å ha nok av i kroppen!

Trening! Som trener har jeg litt peiling(trente padleren Knut Holmann i 5år!)
Gå rolige turer i terrenget, gjerne med staver, helst 30-60 minutt hver dag!
En gang pr. måned kan man ”frese” opp en bakke(10 minutt), ellers bør det være Rolig&Ofte turer!
Muskler er viktig, de forbrenner litt hele tiden! Hvor ofte trene dem?

Tja, jeg trener den samme muskel En gang pr. måned! (20 sekund total ”slite tid”)
Altså kun 20 sekunder styrke på samme muskel pr. måned!!
Styrken er delt opp i 2 økter. Samme økta kommer igjen etter 4-6 uker!
Jeg trener kun Statisk Ultra Intens styrke, helt UTEN Melkesyre.
Padler 1 x uka utenom dette!
Thats it!
Sterk, ja. Muskler, ja. Fett,10%. Høyde/Vekt: 175/73kg. (mer nå, jeg vil ”fete” meg opp ca. 10-15kilo de neste 2år,så gå ned til 75 til jeg er 60år! Det er noen Medisinske/trenings teorier jeg vil sjekke!

Pensumet innen Ernæring&Helse studier de siste 30år inneholder IKKE de fakta dere leser her! Personlig er jeg villig til å tilgi de unge i denne bransjen, de har ikke fått lov til å lære dette!
Men ”gamle-gutta” som Drevon er det vanskelig å tilgi, de burde vite(vet?) bedre!

Jeg traff en flink Lege på ca.50år her en dag og som den ”masekråka” jeg er, begynte jeg:
”Jeg senka mitt Kolesterol med 35% på 2år, med ca. 80 liter Kokos olje,25kg MeieriSmør,100liter Kremfløte!
Ingen Plante(omega-6) eller Fiske fett(omega-3)!
Men,siden de for ca.70år siden fant ut at stigende Kolesterol var det samme som for Lavt Stoffskifte,brukte jeg i tillegg Armour Thyroid USP”!
Da,livnet han til og sa:
” Jeg har 2 pasienter på Armour nå,men det jo litt nytt,så jeg er usikker på hva resultatet blir”.
”Bra”sa jeg,”men så veldig ny er jo ikke Armour T. den har vært produsert i ca.100år”!
Dette er et svært godt eksempel på manglene i Medisin Pensumet, den gode lege hadde ikke fått lov til å lære dette, det sto nemlig ikke i Medisin pensumet!
Verken at stigende Kolesterol indikerer Lavt Stoffskifte eller at Armour T. hadde vært laget siden ”tidenes morgen”, ante han noe om!
Jeg takker for følget for denne gang!
Kanksje når jeg vil gå ned i vekt om 2år, at vi kan kjøre et opplegg sammen med noen av dere?


Sist redigert av Gerd : 10-09-09 kl 11:07. Årsak: Fjernet e-postadresse
arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:47   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Dette var faktisk veldig interessant, og ikke minst vanvittig frustrerende med tanke på hvordan disse fakta blir avvist og hånet av myndighetene og "folk flest". Argh!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:03   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

Dette blir mitt siste innlegg på denne sida. Det er som vanlig altfor langt og noen av dere blir forbanna pga. det.



Jeg stiller meg tvilende til noen av påstandene dine, men syns alt i alt at det er svært interessante synspunkter du kommer med. Derfor håper jeg at det ikke stemmer at dette er ditt siste innlegg på denne siden.

Du gir deg vel ikke på grunn av litt motstand?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:19   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Arvid, den største kritikken du har fått, er faktisk at du ikke vil nå ut til så mange som du vil med måten du framlegger stoffet ditt. Det er ikke vondt ment, men når du framstår som at du faktisk vil at folk skal lese dette, må du også høre på publikumet ditt.

Bruk en en mindre font, bruk stor bokstav i begynnelse av setninger og egennavn og kun det, hold igjen bruken av understrek, hold teksten nøytral, kom med dine personlige synspunkter til slutt, eller gjør det mer synlig hva som er dine synspunkter/slutninger og unngå også for mye kursiv. Ved å bruke så mye virkemidler som du gjør, oppfatter jeg det som rotete. Jeg ser alltid kjapt over en tekst før jeg begynner å finlese. Jeg leser overskriften før hvert avsnitt, og det som er uthevet. Når jeg ser over ditt innlegg, får jeg ikke et klart inntrykk over hva du faktisk prøver å si meg, og da vet jeg heller ikke om dette vil være verdt å lese.
Jeg mener du har sagt at de som er interessert, vil lese det uansett. Vil du virkelig ikke få et større publikum? Hva er vitsen da? (Om dette er noe du ikke har sagt, beklager)

Kjære Arvid. Jeg tok med tid nå til å skrive dette i lunsjpausen min, ikke for å kritisere deg, men for å øke sjansen for at kanskje flere, også slike som meg, vil lese hva du har på hjertet. Bruk et par minutter og se over ditt eget innlegg. Hva kan gjøre dette enklere for mitt publikum å lese, og forstå?

Jeg håper ikke på at du forsvinner, men jeg håper på en forståelse av hva jeg faktisk prøver å si til deg.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her

Sist redigert av Areola : 10-09-09 kl 13:31.
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:37   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Jeg må si meg enig med Areola. Har ikke lest innlegg av deg før, og må si jeg egentlig ikke skjønte stort av innlegget ditt. Syns det ble rotete, og jeg skjønte ikke helt hva du mente og hvor du ville. Synd, for det virket interessant, inntil jeg mistet tråden på hvert punkt.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:42   #6
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

De fleste lavkarbere her inne er da allerede enig i at smør og fløte er bra og at vi bør redusere bruk av planteoljer (hvis de ikke er kaldpressede etc) og transfettkilder.
Så jeg må si meg enig i kommentarene over, jeg forstår ikke helt hva du prøver å si. Og hva som er så sjokkerende i det du har funnet ut?

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 18:11   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Jeg strever også litt med å finne ut når du er ironisk og hva du faktisk mener.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 18:51   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

arvid g!

jeg har sett deg på VGD også! der skriver du på samme måte!
og for og si hva jeg mener, så liker jeg det.

mye bedre en og lese en lang teks med den samme kjedelige skriften hele veien. det gjør det *lettere* og lese.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:05   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Jeg kjenner det stopper litt opp for meg når folk har veldig mye skrive/slurvefeil i innleggene sine. Man når et større "publikum" ved å skrive ord så riktig man kan og for eksempel ha stor forbokstav der det hører hjemme. Jeg har full forståelse for lese- og skrivevansker, men jeg ser helt klart at mange rett og slett bare slurver, og synes det er litt skremmende hvilken vei det går med skriftsspråket vårt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:41   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

arvid g!

jeg har sett deg på VGD også! der skriver du på samme måte!
og for og si hva jeg mener, så liker jeg det.

mye bedre en og lese en lang teks med den samme kjedelige skriften hele veien. det gjør det *lettere* og lese.

Pussig det der, du...

Jeg synes alle skrivefeilene, den rotete disposisjonen og de store bokstavene der de ikke hører hjemme, gjør det vanskelig å lese.
Når det i tillegg er så mye av de, så står de i veien for budskapet.

Synes det er litt synd at Arvid "gir" seg, noe av det han skriver er nytt for meg og har fått meg til å lete mer på nettet,

Men noe sier meg at vi vil nok høre mer fra ham...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:33   #11
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

ok,jeg kommer muligens til å legge inn noe mer etterhvert!
Det "nye" jeg kommer med,er vel at årsaken til fedme og diabetes egentlig kommer fra en Ernærings & Helse kult som er så langt ifra naturen som det kan komme! "Spisskompetanse, Autoritet,Økonomi og vi skal tenke for deg" samfunnet er gjennomført at det er skremmende.
Ja, jeg kan nok virke litt ilter og jo dypere jeg graver i forskninga jo mer finner jeg som er direkte motsatt det som vi har blitt tredd ned over ørene i 30år!
Jeg føler at når vi har en kar som Drevon,som egentlig burde vite at Omega-3 har en masse alvorlige bivirkninger,forsetter å drive salgskampanje forfor det,da har jeg rett i å bli riktig så forbanna!
Årsaken til at det i det hele tatt finnes et slikt forum som dette, må Vestens ernærings & Helsemiljø ta det meste av skylda for!

Fedme og diabetes stammer i all haovedsak fra Fler-umetta fett! Ikke sukker og metta fett!
Jo,av og til lurer jeg på det der med lese og skrive vansker,trykker litt feil,men ser de som regel. Selve oppsettet kommer heller mer fra mitt engasjement.

men,ok,hvis det kan stemme at ca,90% av de med høy BMI har brukt plantefett og magre melkeprodukter, så er iallefall jeg rimelig sikker i min sak!
Den "studien" var ment å belyse en enkel og forståelig årsak til fedme og diabetes.
God helg til alle.
Med vennlig hilsen
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:29   #12
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

hvis det kan stemme at ca,90% av de med høy BMI har brukt plantefett og magre melkeprodukter, så er iallefall jeg rimelig sikker i min sak!

Jeg tror nok i mange tilfeller (meg selv inkludert) at man gikk over til plantefett og magre melkeprodukter fordi man ble fet. Det har jo tross alt vært ernæringsmyndighetenes anbefaling - uansett hvor feil den anbefalingen er.

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

Fedme og diabetes stammer i all haovedsak fra Fler-umetta fett! Ikke sukker og metta fett!

Jeg tror ikke at flerumettet fett i noen særlig mengde er sunt, men flerumettet fett trekker vel ikke noe insulin? Hvordan mener du sammenhengen mellom diabetes og flerumettet fett kan forklares?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 16:32   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme & Mat-fett ”studie”!

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

Fedme og diabetes stammer i all haovedsak fra Fler-umetta fett! Ikke sukker og metta fett!

Hvis jeg ikke tar helt feil, så var diabetes (2) en sykdom som i hovedsak rammet kongelige og overklassen i "gamle dager" da de var de eneste som hadde råd til sukker og søte produkter i dagligkosten.
Mener å ha lest et sted at en arbeider i 17-hundretallets Europa fikk i seg ca 100-150 gram sukker ila et år.
For en vanlig europeer i dag er tallet 30 eller 40 kg... (da er det medregnet sukker i brus og ferdigmatprodukter).

Såklart trenger det ikke være noen sammenheng, meeen....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Studie: Fet mat og styrketrening Borealis Nyheter / media 9 06-09-09 00:55
Artig studie danish Lavkarbo generelt 1 17-03-09 19:48
studie teknikk?? Fridolina Generell diskusjon 2 09-09-06 20:06
Ny studie i medisinsk topptidsskrift om Atkins dietten Elefantster Lavkarbo generelt 9 25-07-05 11:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no