Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva snasker du på?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 15:42   #26
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.

Når dere skal kosespise eller trenger en oppmuntring i løpet av dagen, hva snasker dere på da? Grønnsaker? Hva slags? Og hvilket triks for å få i seg nok vann? Tenkte vi kunne legge inn snaske-forslag her

Hvis du er fullt klar over at du spiser for å få trøst eller oppmuntring og forsatt velger å spise noe, så er det kanskje på tide noen forteller deg at det er en _vane_ du har lagt deg til.

Synes du det er en bra vane, eller vil du heller finne belønning/trøst/oppmuntring i andre ting som ikke involverer mat? Det er bare DU som vet hva du vil, og for min del må du gjerne småspise - bare ikke tro at det er noe du MÅ gjøre.

For min del ville jeg gått for skinke+ost eller nøtter hvis jeg skulle spise noe. Triks for å få i seg nok vann er å drikke litt hver gang du er tørst

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 19:26   #27
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Hva snasker du på?

Ostechips:
Revet/"pulverisert ost"(jeg bruker en parmesanblanding som kjøpes i små poster i ostehylla på vanlige matbutikker), litt krydder (jeg veksler mellom tørkede og friske urter, f.eks oregano, basilikum, rosmarin etc), legg blandingen på en stekeplate med bakepapir med spiseskje (små "topper" over hele platen". Stekes midt i ovnen på 180 grader i 6-8 minutter.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:47   #28
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Mini Baybel ost

Ellers lager jeg osteschips av engelsk cheddar og spansk manchego ost til lørdagsgodt det e jysla godt

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:05   #29
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.

Skal du ha full effekt av den dyrere raw-kakaoen, så ikke bland den i kokende vann-da forsvinner mye av næringen. Jeg vet ikke hvordan man lager dette ellers, men det er jo litt bortkastede penger hvis du betaler for ikke-varmebehandlet mat(hvor næringstoffene er bedre bevart)og så varmebehandle den selv? Hvor kjøper du valhrona kakao?

Ja, jeg har vært inne på tanken, kanskje lage "sjokolademelk" i stedet Eller bare holde meg til den vanlige varianten....
valhrona har jeg fått tak i på Ultra Den er dyr, men har den jo lenge, og det er jo en kjempeforskjell fra freia synes jeg ihvertfall.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:08   #30
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

akkurat nå sitter jeg og knasker på ostechips av helt vanlig hvitost med hjemmelaget hvitløksdip til... nam!!! på hverdagene spiser jeg kun vanlig mat....

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 12:03   #31
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Hva snasker du på?

Ny her, og dette er mitt første svar

Var litt småsulten etter en skogstur på kvelden, og laget noe enkelt og knaskende godt: Spekeskinke rullet rundt Gräddost, med stangselleri inni.

Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:32   #32
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvis du er fullt klar over at du spiser for å få trøst eller oppmuntring og forsatt velger å spise noe, så er det kanskje på tide noen forteller deg at det er en _vane_ du har lagt deg til.

Synes du det er en bra vane, eller vil du heller finne belønning/trøst/oppmuntring i andre ting som ikke involverer mat? Det er bare DU som vet hva du vil, og for min del må du gjerne småspise - bare ikke tro at det er noe du MÅ gjøre.

For min del ville jeg gått for skinke+ost eller nøtter hvis jeg skulle spise noe. Triks for å få i seg nok vann er å drikke litt hver gang du er tørst

Takk for påminnelsen, ville du henvise meg til lesestoff e l som kan hjelpe meg til å snu denne (u)vanen med å tro at man MÅ spise når en trenger oppmuntring? Takk!

Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 06:54   #33
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.

Takk for påminnelsen, ville du henvise meg til lesestoff e l som kan hjelpe meg til å snu denne (u)vanen med å tro at man MÅ spise når en trenger oppmuntring? Takk!

Ikke godt å si hva som funker for deg. For meg funket gestaltterapi bra. Det finnes sikkert masse bra bøker også der ute med det må DU SELV finne ut av

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:17   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.



Takk for påminnelsen, ville du henvise meg til lesestoff e l som kan hjelpe meg til å snu denne (u)vanen med å tro at man MÅ spise når en trenger oppmuntring? Takk!

Det er jo bare å tenke igjennom hvorfor man føler trang til å spise ting. Er man sulten? OK, spis ordentlig mat. Er man deppe? Hvorfor? Er mat/snop løsningen? Nei. Repeter!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:22   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo bare å tenke igjennom hvorfor man føler trang til å spise ting. Er man sulten? OK, spis ordentlig mat. Er man deppe? Hvorfor? Er mat/snop løsningen? Nei. Repeter!

Gjerne i en uendelig looooop!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:43   #36
Fagerfredløs
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva snasker du på?

Synes sukkererter er godt, en bit mørk sjokolade (Lindt Exellence 90 % er best) - helst sammen med kaffe, en neve nøtter/mandler/frø, hjemmebakt mandelmuffins og/eller en clementin.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:36   #37
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Hittil har det blitt mye Pepsi Max, men skal redusere (slutte med?) det.
Hvis jeg bare har lyst på noe prøver jeg å velge vann med kullsyre, te, kaffe (gjerne koffeinfri) eller grønnsaker. Og så prøver jeg å avlede meg selv med noe å gjøre...
Er jeg sulten spiser jeg mat uansett når på dagen det er.

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:39   #38
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Hva snasker du på?

Jeg har den siste tiden fått veldig sansen for min egen bringebær (lavkarbo) "is". nam nam

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:44   #39
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva snasker du på?

En kopp kaffe med fløte i koser jeg meg med....
Og IFA. Blandingen IFA og fløte-kaffe er knakende god..... he he....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:01   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva snasker du på?

I kveld har jeg laget Love those berries-mousse

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:03   #41
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva snasker du på?

Er bare i helgene jeg føler for noe litt "ekstra" Så da blir det noen glass Pepsi max.
Og også litt sukkerfri sjokolade, baconcrisp... Sånn flæskesvær er jo UTROLIG godt da. Dog temmelig salt... ikke noe dagen før veiing iallefall.
Ellers er jo ostechips en klassiker og utrolig godt. Litt eggerøre, spekeskiver også... mmm!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 23:50   #42
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva snasker du på?

Jeg har slutta og snaske Smasker på sambo istedet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:43   #43
Christina73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 3
Christina73 er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Jeg spiser peanøtter og drikker vin i helgene. Dette fører til at jeg i hovedsak går ned i ukedagene og holder vekten i helgen. Jeg drikker som regel tørr hvitvin med isbiter i. Av og til under jeg meg en lavkarboøl.

Christina73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Dager med forholdsvis mange karbo vil jeg være forsiktig med for mye fett. Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:04   #44
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Fagerfredløs, her.

Synes sukkererter er godt, en bit mørk sjokolade (Lindt Exellence 90 % er best) - helst sammen med kaffe, en neve nøtter/mandler/frø, hjemmebakt mandelmuffins og/eller en clementin.

Får du tak i denne i Norge? I tilfelle i hvilken butikk? Den er så mye bedre enn 86%/87%'ene

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:21   #45
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo bare å tenke igjennom hvorfor man føler trang til å spise ting. Er man sulten? OK, spis ordentlig mat. Er man deppe? Hvorfor? Er mat/snop løsningen? Nei. Repeter!

Nei, ok-så er ikke mat og snop løsningen. Helt enig. MEN:
Vel så viktig; istedet for å pugge negative statements, med ikke og nei, tror jeg på dette med å finne løsninger, pugge statements med hva jeg KAN, og hva jeg TRENGER ISTEDEN, altså erstatninger. Bedre vaner, som erstatter tidl dårlige vaner. Ideelt sett kan man sikkert finne det egentlige problemet, gå inn og bearbeide, og litt etter litt få bukt med problemet. Dr Phil sa i et program en gang at man begynner å overspise av EN grunn, og fortsetter an en ANNEN. Det tror jeg på. Siden de fleste av oss har begrensede muligheter til å få bukt med alle lik i lasten sånn på en knips, kunne man kanskje i en overgang tygge selleri istedetfor sjokolade, drikke en tekopp istedetfor en cola. Som neste skritt på veien, finne NOE ANNET til å belønne seg med. Altså, lære seg til at mat ikke er belønning og trøst, men all den tid man fortsatt føler behov for belønning og trøst:
SÅ: Hva kan en sette ISTEDETFOR mat? HÅPER PÅ GODE FORSLAG SOM IKKE KOSTER SKJORTA ; )


Sist redigert av Debbie : 29-01-11 kl 15:29.
Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:54   #46
Slegg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 48
Slegg er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

Tro om det er mulig å lage noe godt med stangselleri (e.l) mager kesam (svært høyt proteininnhold). tenker at magerkesamen må blandes med noe for å bli en god dipp.

Noen forslag i denne retningen?

Slegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: x Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:33   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva snasker du på?

Stangselleri med Philadelfia-ost er hvertfall fantastisk godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 04:35   #48
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hva snasker du på?

Jeg har en tendens til å plukke med meg 3-4 paranøtter hver gang jeg er på kjøkkenet..(kanskje ikke hver gang, da..heh). Men det er nok kun fordi det er tilgjengelig. Hadde jeg ikke sett skåla, så ville jeg ikke tenkt på nøtter engang Det er nok de teite gamle uvanene som henger litt igjen her, ja. Men, for å se det på en positiv måte, så er nok 10-12 paranøtter om dagen bedre enn 2 poser potetgull

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 08:54   #49
Grandis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Enebakk
Alder: 48
Innlegg: 5
Grandis er på en erverdig vei

Sv: Hva snasker du på?

cottage cheese med appelsin eller eple er vanvittig godt, gjerne med søtningstoff som topping mmmmmm... Ellers knasker jeg baconchrisp, mørk sjokolade, fetaost/oliven canape, nøtter, ( småsulten posene fra polly er geniale )

__________________
Grandis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbokutt Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:03   #50
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Hva snasker du på?

Nå har jeg (endelig?) oppdaget sukkerfritt sjokoladen. Nam

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no