Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Uren hud

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-13, 14:38   #1
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Uren hud

Hei
Er ny her, og har startet på min andre uke på lavkarbo.Det går forholdsvis greit utenom at jeg føler meg veldig oppblåst, og vekta viser ikke noe nedgang sålangt...har 10-12 kg jeg skal ta av!
Har fått utrolig mye kviser, og føler til og med håret er mer fett enn vanlig!! Har dette noe med kostholdet å gjøre?? Noen som vet?

ps: synes faktisk at jeg lukter meg også...bah..

Noen som har hatt det lignende?

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:46   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uren hud!!!

Lukt - ketose? Ellers kan det også være en detox-reaksjon.

Kviser - hvordan var kosten din før og hva spiser du nå? Jeg kjenner ikke Lindberg noe særlig, så jeg spør. For ganske mange kan mye melkeprodukter gi kviser... så har du endret radikalt i mengden melkeprodukter kan det gi sånne utslag.

Dessuten - viktig å drikke godt - fortrinnsvis vann - spesielt i starten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:57   #3
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Uren hud!!!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Lukt - ketose? Ellers kan det også være en detox-reaksjon.

Kviser - hvordan var kosten din før og hva spiser du nå? Jeg kjenner ikke Lindberg noe særlig, så jeg spør. For ganske mange kan mye melkeprodukter gi kviser... så har du endret radikalt i mengden melkeprodukter kan det gi sånne utslag.

Dessuten - viktig å drikke godt - fortrinnsvis vann - spesielt i starten.

Spiser ingenting av pasta, brød eller poteter, heller ikke noe som inneholder sukker. Mest kjøtt og grønnsaker, og noe hjemmelaget brød av nøtter og frø. Men spiser vel mye mer fett enn før...ganske likt når det kommer til melkeprodukter...en smule mer ost tenker jeg!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:03   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Uren hud!!!

Såvidt jeg vet er det ganske vanlig at kroppen rensker ut gammelt "søppel" ved kostendring i form av kviser osv - det er en overgangsgreie, så om du holder ut, går det sannsynligvis over snart.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:06   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Uren hud!!!

Jeg hadde ikke slike problemer når jeg startet med lavkarbo, men husker godt da jeg fastet - jeg så ikke ut... Kroppen begynte plutselig å slippe på all dr....n den hadde samlet på... Gi det litt tid og se. Hvis ikke det blir bedre om en uke eller to, kan det være ett tegn på at noe er gale.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:09   #6
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Uren hud!!!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Såvidt jeg vet er det ganske vanlig at kroppen rensker ut gammelt "søppel" ved kostendring i form av kviser osv - det er en overgangsgreie, så om du holder ut, går det sannsynligvis over snart.

it make sense....ja, håper dette forsvinner! Tilbake til fjortiss tia nå føler jeg...hehe

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:44   #7
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Uren hud!!!

Jeg har hatt en del problemer med uren hud før, men var aldri så ille som i oppstartsfasen av lavkarbo. Det er nå 1 måned siden og huden er helt kvisefri nå. Enorm forskjell! Ha tålmodighet

__________________


tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:17   #8
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Uren hud

Hos meg er de forbigående i omleggingen frå høy- til lavkarbo vet jeg. Jeg fikk ikke kviser i jula når jeg skeia ut men nå som jeg er tilbake på lavkarbo er det kommet noen.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:21   #9
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Uren hud

Jeg ser ikke ut, store vonde kviser i hele ansiktet Håper det roer seg nå som jeg har strammet inn kostholdet igjen.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:51   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Uren hud

Det går over. Er all "dritten" som skal ut

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uren hud Rosalita2011 Spørsmål og svar 7 06-04-11 22:20
Uren hud 1979 Ketolysekuren 12 09-09-10 22:37
Uren hud? jannemor Ketolysekuren 11 10-02-09 11:00
Uren hud? KW87 Ketolysekuren 10 08-02-08 22:39
Uren hud 1979 Ketolysekuren 1 30-08-07 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no