Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva er dine hobbyer?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-12, 12:37   #1
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Hva er dine hobbyer?

Da jeg i mange år har drevet med hest og hatt hest og jobbet med hest, så må jeg nok innrømme at hest er min store lidenskap - Og SÅ mye mer enn en hobby!

Men med en 5 mnd gammel baby i hus, studentøkonomi og diverse har jeg måttet legge hestekarrieren på hyllen - I allefall for en liten stund fremover.

Så det jeg lurer på er, hva er deres hobbyer?
Har dere noen gode forslag til hva en mamma til en 5 mnd gammel baby kan fordrive på fritiden sin?

Jeg har jo (skal hvertfall) slutte å spise fordi jeg kjeder meg og da er det jo greit å ha noe å gjøre i stedet...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 13:16   #2
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Med en 5 mnd gammel baby må jo scrapbooking og fotografering være geniale hobbyer. Og så morsomt å ha når barna blir større og kan være med og bla i albumene!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 13:20   #3
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Hekling! Enkelt, man kan begynne, legge det fra seg, begynne igjen. Og så finnes det sååå mange herlige, lette oppskrifter på babyting!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 13:26   #4
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Jeg har tenkt litt på scrapbooking, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne og hva det sånn EGENTLIG går ut på.. Jeg vet jo litt, men ja...

Jeg er HELT håpløs på fingerarbeid. Eneste jeg har gjort i mitt liv er å strikke noen hullete, skjerf?... -,-
Men om du kan lære meg, så gjerne... :P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 13:41   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Perler?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 14:19   #6
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Hva er dine hobbyer?

Jeg elsker å lese og å strikke. Husker da mine barn var små, jeg pleide å ha de sovende på magen min mens jeg lå og leste . Strikking gjør jeg i perioder, akkurat nå strikker jeg en stor, varm hals i ren frustrasjon, hvor er sommeren?!!

Det er krevende å ha en baby i hus, et tips fra meg er at du finner en hobby du kan ta fram når du har tid og ork, og som du ikke får dårlig samvittighet av. Det jeg mener er at med små barn har du kanskje perioder hvor du ikke har overskudd til å gjøre noe, og en hobby skal være en kilde til glede, ikke dårlig samvittighet. Feks å sy barneklær kan fort bli en dårlig greie (snakker av egen erfaring, barna vokste ut av klærne før jeg ble ble ferdig ).

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 16:24   #7
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg er HELT håpløs på fingerarbeid. Eneste jeg har gjort i mitt liv er å strikke noen hullete, skjerf?... -,-
Men om du kan lære meg, så gjerne... :P

Vet du hva: Jeg skal finne en kanal på youtube hvor det var en dame som la ut veldig enkle og fine forklaringer på hekling. Jeg må bare prøve å huske hva hu het, og så skal jeg skrive det her. Ellers så må jeg si at hovedfordelen med hekling er at det er sååå lett å ta opp hvis man gjør noe feil (ikke som strikking hvor alt faller fra hverandre...).

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 16:36   #8
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Da fant jeg:

http://www.hekleguri.com/26231622 - er på engelsk, men hun forklarer veldig fint.


http://www.hekleguri.com/26231622 - hos meg er det ikke lyd på disse, men selve videoene er veldig enkle og klare


Ellers er det bare å spørre!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 19:48   #9
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg har tenkt litt på scrapbooking, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne og hva det sånn EGENTLIG går ut på.. Jeg vet jo litt, men ja...

Denne synes jeg er litt kjekk for å se starten på scrapping. Ofte ser jeg i blogger og tenker "det klarer jeg aldri" for det er så mange detaljer, men her er det ganske greit forklart: http://scrappehuset.blogspot.no/2009...e-fra-fin.html

Ellers er jo kortlaging i samme sjangeren. Bursdagskort og julekort er det ofte bruk for, og da er det morsomt med noe en har laget selv

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 19:55   #10
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Tusen takk for masse tips!

Perling tror jeg ikke her helt min greie, tror jeg ville blitt rasende av å prøve å plassere perlene riktig. Ikke har jeg strykejern heller.. :P

Lesing er jeg veldig glad i, men av en eller annen grunn finner jeg ikke roen til å lese etter at lille ble født. Håper den roen kommer sigende tilbake, for jeg savner det virkelig.. Har jo SÅ mange uleste gode bøker i bokhyllen også!

Jeg skal sjekke ut hekling, selv om jeg heller ikke tror det er heeeelt min greie..

Og takk for link til scrapbookblogg, den skal jeg sjekke ut!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:21   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine hobbyer?

Jeg tror ikke jeg har kjeda meg en dag i mitt liv (med unntak av når man sitter i telefonkø eller på et venterom)
Jeg har tonnevis med hobbier;
dyr, turer i skog og mark, hagearbeid, hekling, strikking, lage diverse ting og tang av det jeg har, matlaging,lydbøker, musikk, sang, etc.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:27   #12
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Nei, ikke jeg heller frem til nå..

Før bodde jeg mer landlig til. Jeg hadde hest, fjellet rett utenfor døra og tre katter å passe på. I tillegg leste jeg masse og så mange serier jeg likte..

Nå har jeg ikke hesten lengre, kattene er gitt bort, jeg bor nesten midt i sentrum av Bergen og har følgelig ingen hage heller (ikke det at mine grønne fingre noen gang har gjort noen slags form for planter noe godt)
Så mitt største problem er at min store lidenskap er lagt på hyllen og har etterlatt et stort tomrom jeg ikke vet hva jeg skal fylle med. Jeg er heller ikke særlig kreativ og mest flink med praktiske ting. Koste meg veldig med å montere IKEA møbler, men jeg kan jo ikke akkurat gjøre det hver kveld... =P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:42   #13
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg skal sjekke ut hekling, selv om jeg heller ikke tror det er heeeelt min greie..

Uff, jeg er helfrelst, så jeg kan nok være litt intens med den... Du må unnskylde.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:48   #14
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine hobbyer?

Eg veit heller ikkje kva å kjede seg betyr..... eg trives veldig godt i mitt eget selskap sjøl om eg også er veldig sosial
Mine hobbyer er maaaange og eg har aldri tid nok til å holde på med alt eg har lyst til....
Strikke, hekle, sy, (både klede og lappesøm/quilting), scrappe (mest kort), hage, lese, lage mat, fotografering.....
so får eg lyst å prøve alt som er nytt og spennande

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 23:11   #15
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Med nesten full jobb, hus, hage, to barn, hund, trening og turgåing, rekker ikke tiden til mer enn å sove og spise.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 10:43   #16
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Dette var en kjekk tråd. Ikke at jeg har fritidsproblemer med 3 egne og 2 bonusbarn og skiftarbeid. Men jeg savner å gjøre noe jeg liker. Jeg gjør masse fordi jeg må, ser tv og surfer på nett fordi jeg liker, men det hadde vært kjekt å lære seg noe nytt, for eksempel hekling

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 12:22   #17
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er dine hobbyer?

Jeg er kjempeglad i strikking og hekling Så der kan jo du lage mye spennende! Jeg elsker å ha småprosjekt gående hele tiden! Poster noen av de på bloggen min: jdiy.blog.com

  Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 12:54   #18
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er dine hobbyer?

Det jeg gjør når jeg er stresset eller kjeder meg er matlaging. Kanskje litt dumt dersom du syns det blir for mye spising. Men det får meg til å koble helt av å lage nye oppskrifter og eksperimentere på kjøkkenet. Jeg kan godt bruke tre timer på å lage et måltid mat, dersom jeg finner tid til det. Og da spiser man jo etter tre timer Jeg liker også å lese, hekler i perioder, får ofte innfall der jeg skal lære meg mye om noe jeg ikke kan eller jeg fotograferer. Akkurat nå har jeg kun jobb og masteroppgave og noen få øyeblikk med sårt tiltrengt sosialisering innimellom. Gleder meg til å være ferdig med master og kan ha tid til å leve igjen

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 14:31   #19
mayliss1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 34
mayliss1979 er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine hobbyer?

Hest er min store lidenskap så jeg kan se for meg at det er stusselig nå som du har hestepause!
Ellers er jeg glad i å ta bilder, fotograferer mye og syns det er en knallfin hobby. Lærer litt om bilderedigering og koser meg med å lage albumer og slikt.

Matlaging er også en hobby av meg Eksperimentere meg frem til gode småretter og annet lavkarbo-knask!

mayliss1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:38   #20
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Hva er dine hobbyer?

Så koselig tråd! Mine hobbyer kommer og går i perioder Holdt lenge på med scrapping. Så kjekt, og veldig givende. Det blir resultater med en gang, og det kan jeg like! Så begynte jeg å strikke lapper til lappeteppeprosjekt i Nepal. Det gikk overraskende fort, og var også veldig givende siden jeg viste at det kom til nytte.

Så sydde jeg noen hjerter i julen. Rundt juletider har jeg forresten mange hobbyer. Lager masse julepynt og koser meg med å pakke gaver litt annerledes.

Og så skriver jeg blogg og leser andres blogger. Er glad i interiør, så jeg går ofte og diller og pynter. Det er vel også en hobby? Og så liker jeg å lese. Er ikke så ofte jeg finner frem bøker, men når jeg først gjør det klarer jeg ikke å legge de fra meg! Og så leser jeg blader og magasiner.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:58   #21
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Nå har jeg kommet frem til at jeg i første omgang skal gjøre ferdig dåpsboken jeg begynte på til lille snupp. Vært på diverse hobbybutikker, deriblandt Panduro og handlet både teip, klistremerker og annen pynt...

Ellers kjenner jeg at jeg neeeesten har lyst til å strikke noe, selv om jeg er skikkelig dårlig til det...

Utenom det har jeg tatt over meg min samboers store lidenskap. Nei, det er hverken fotball eller bil, men det er x-box!

Han kjøpte noen spill vi kan spille sammen, pluss et spill kun til meg, og jeg må faktisk innrømme at jeg koser meg
Ikke minst før jeg tilbragt litt tid sammen med han på kveldstid!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 20:05   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine hobbyer?

Ingenting er som hestelivet Jeg kuttet ut for ni år siden, men savner det fortsatt med hele hjertet. Du finner nok ikke noe som dekker det hullet, men..

Strikking er moro, synes jeg. Er ikke noe flink, men hekta i perioder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 20:22   #23
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er dine hobbyer?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ingenting er som hestelivet Jeg kuttet ut for ni år siden, men savner det fortsatt med hele hjertet. Du finner nok ikke noe som dekker det hullet, men..

Strikking er moro, synes jeg. Er ikke noe flink, men hekta i perioder.

Håper at når mannen er ferdig utdannet advokat, at jeg kan gjenoppta hestelivet. Håper også at jeg innen den tid er hvertfall 60 kg lettere og kan kjøpe meg en skikkelig fin, stor brun en... *drømme med stjerner i øynene*

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 21:03   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine hobbyer?

Blir nok aldri til at jeg får egen hest igjen, men når jeg er ferdig med skolen og skuldra er bedre mååååå jeg finne en jeg kan låne litt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er DINE partystoppere? Kanskje Ketolysekuren 23 30-03-11 16:13
Dine favoritter blåbær Generell diskusjon 13 30-07-10 12:46
Dine tre ED-favoritter! Titti Eurodiett 49 09-04-08 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no