Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan søte krem?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-12, 08:52   #1
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Hvordan søte krem?

Jeg er fortsatt nybegynner-lavkarbo og her om dagen fant jeg ut at jeg kunne spise pisket krem med bringebær og litt revet sjokolade oppå.

Det smakte greit, men var litt surt - så da fikk jeg tips om at jeg kunne søte med noe annet enn sukker.

I et annet innlegg her inne leste jeg en som foreslo 5:1 blanding med sukrin og natreen for å få best smak. Jeg har kjøpt begge deler - men hvor mye bør jeg bruke totalt for å få en grei søtsmak hvis jeg skal piske 1 dl krem?

Har lest andre steder at det kan være sterkere smak på dette så er litt usikker... noen mer erfaringer?

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:55   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan søte krem?

Jeb bruker bare noen få dråper med flytende natren. Smaker før jeg pisker, så jeg er sikker på at det er søtt nok

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:08   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan søte krem?

Jeg har brukt stevia søm søtning i noen år, og er veldig fornøyd med det

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:04   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan søte krem?

I krem bruker jeg gjerne flytende natreen( 8 dråper på en dl) eller stevia( 1dråpe på en dl. ) Gidder ikke blande disse. Helt greit i krem.
Smak deg frem. 8dråper natreen tilsvarer feks 1ts sukker i sødme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:14   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan søte krem?

Jeg bruker stort sett Natreen pulver. Litt mindre enn jeg ville gjort med sukker, det fungerer helt fint.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 14:01   #6
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Hvordan søte krem?

Takk for innspill folkens, har prøvd litt ulike ting nå, men tror jeg har falt ned
på at kremen smaker best når jeg tilsetter sukrinmelis og litt natreenpulver.

Sammen med bringbær og revet stevia sjokolade så har jeg en herlig dessert med lite karber!

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 23:27   #7
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 39
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan søte krem?

Tagatesse har jeg begynt å bruke, da blir den helt fantastisk

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 00:28   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan søte krem?

Jeg bruker ingenting; jeg er rimelig avsukret og synest søtning ødelegger de ekte smakene.
Om noen skulle ønske og avsukres, så er det bare og kutte ut all søtning og alle produkter som inneholder søtning, uansett type, noen måneder og vips - man er avsukret

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:01   #9
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Hvordan søte krem?

I pisket krem synes jeg det fungerer helt fint med bare sukrin. Ellers i mange andre ting, så liker jeg kombinasjon sukrin og stevia og evt. Tagatesse.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I den søte juletid MarianneSB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-11-10 16:37
Pannekaker -søte quebec Kake/dessert og snacks 0 08-08-10 09:15
Hvordan får jeg skikklig stiv krem? Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 03-04-08 14:15
Hvordan oppbevarer jeg pisket krem best? dydde Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 25-03-08 22:00
Søte frukter?! hanne29 Lavkarbo generelt 8 16-01-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no