Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Dårlig i magen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-07, 09:20   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk
Unhappy

Dårlig i magen

Etter 4uker og vell så det er jeg fortsatt like dårlig i magen...noen tips om vad som skal til så man slipper og springe på do hele dagen?

Bokstavelig talt drittlei nå

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 10:35   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig i magen

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Etter 4uker og vell så det er jeg fortsatt like dårlig i magen...noen tips om vad som skal til så man slipper og springe på do hele dagen?

Bokstavelig talt drittlei nå

Uten å vite hva du spiser er det umulig å gi råd om hva som skal til for å stoppe det. Hvor lenge har du spist som du gjør nå ? har du hatt løs mage hele tiden eller bare de siste ukene ?

Når du legger om kostholdet så radikalt som Atkins for mange vil være, vil kroppen trenge litt tid for å omstille seg. Det er som regel fettet i kosten folk reagerer på når de får løs mage i begynnelsen. Men det betyr ikke at du ikke skal fortsette å spise fettet. Det er som sagt en omstillingsprosess. Og i løpet av en uke eller to pleier det å bedre seg.

Det er ikke sikkert det er fettet alene. Om du ikke er vant til å spise mye grønnsaker og plutselig setter i gang, kan det også være hardt for magen å fordøye. Spesielt salatgrønnsaker/råe grønnsaker. I begynnelsen er det kanskje lurt å spise mer kokte/forvellede grønnsaker.

Men må gi kroppen tid til å venne seg til kostholdet !

Ellers er det uvanlig med diare problemer på Atkins, Ketolyse og de fleste lavkarbokurer - om man følger boka. Nettopp fordi man spiser masse fiberrrik mat, drikker vann og beveger på seg...

Om man opplever har diare problemer kan årsaken være at man spiser for mye ost og meieri produkter. Mange reagerer på disse og det kan være lurt å kutte litt ned om man spiser mye og se om det hjelper. Et godt råd er å spise psyllium husk (loppefrø). Dette virker som en "svamp" og suger opp overflødig væske tarmen. Hvis dette ikke hjelper kan en se på om man rett og slett får i seg for MYE fett. Som jeg skrev ovenfor, - hvis man tidligere har gått på lav fett diett kan det ta en tid før kroppen klarer å omstille seg og bli vant til fettet.

Om man har begynt med masse nye kosttilskudd - alle på en gang.... Da kan det godt være en av disse man reagerer på. Masse nytt for en stakkars kropp å forholde seg til på en gang ! Det man bør gjøre da er å kutte ut alle en uke. Hvis diareen gir seg, gjeninnfører man et og et tilskudd en uke imellom, - for å se hvordan kroppen/magen reagerer.

Når man har diare er det ekstra viktig å drikke nok vann - fordi man blir dehydrert. Har ikke hørt om at man får diare av å drikke mye vann, men det er viktig å ikke drikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Kunstig søtstoff bør man også sjekke om man reagerer på.... Og så bør man sjekke ut allergier......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 10:37   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig i magen

Nå husker jeg plutselig at du et eller annet sted har nevnt at du har en gammel Atkins bok og at du bare teller karber - ikke bryr deg om hvor de kommer fra. Da er det enda mere mulig at det kan ha med maten du spiser/ikke spiser å gjøre.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 11:55   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig i magen

Hva med barer og annet sukkerfritt måltidserstattere og godterier, spiser du mye av det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:14   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig i magen

Jeg vill nok heller tro att for lite fiber er årsaken var vant til å spise mye mer grønt enn jeg kan på atkins..
har egentlig alltid hatt mageproblemer...er lacktointollerant..
vet frafør att jeg reagerer på for mye fett...
spiser ikke mye søtt ...men har vansker m å kutte ut 7up light
har tidligere levd to år uten brus så det burde gå kutte det igen
ligger nok fortsatt på introduksjon...dvs under 20 karb
bruker karber mest til å spise grønt og ziggy-lapper

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:15   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig i magen

Glemte si att jeg har kjøpt Visisblin på apoteket...så nå får vi bare se om det hjelper

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pusting 101 themonk Fysisk og mental helse 8 05-12-12 20:06
Dårlig ånde? hallaise Induksjonen 6 13-08-07 23:21
Dårlig Ånde krussidulla Generell diskusjon 8 09-02-07 15:22
Lavkarbobøker - dårlig kvalitet firth Lavkarbobøker 6 27-05-06 03:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no